Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chłodzienie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marjas




Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Luboń City

PostWysłany: Nie 18:47, 30 Maj 2010    Temat postu:

dunde (dandi) napisał:
Ja ciśnienie tzn. czujnik mam w orginalnym miejscu a temp. zamocowałem w uchwycie filtra oleju, to chyba najbardziej optymalne rozwiązanie.


Ta, tylko trzeba by mieć filtr oleju Smile No ale faktycznie jak już uchwyt jest to wygląda to na bardzo sensowne rozwiązanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dabtuner
SSVWF-Team



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: sulejówek

PostWysłany: Nie 19:03, 30 Maj 2010    Temat postu:

marjas napisał:
A jakie macie czujniki temperatury? Ja się właśnie zastanawiam i chyba wkręcę dwójnik w miejsce oryginalnego czujnika ciśnienia i w to puchę do ciśnienia i czujnik temp. Ale temp to w sumie nie wiem czy dobrze będzie mierzyć bo tam nie ma obiegu oleju zbytnio :/

Czujniki w sklepach garbowych trochę drogie... W bagnet raczej bym nie chciał bo to jakieś nie praktyczne mi się wydaje (no i drogie)

Dabtuner - te czujniki, co są u Ciebie na strone podejdą pod zegary VDO?

ja mam czujnik wlasnie w bagnecie
te czujniki co mam nie podejda do vdo (inna opornosc)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:24, 30 Maj 2010    Temat postu:

ja mam czujnik temp oleju w mocowaniu filtra czyli tam gdzie jest przepływ oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kendy




Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 22:09, 30 Maj 2010    Temat postu:

Elo

1. Jak po tasme termoizolacyjna to do mnie Smile [link widoczny dla zalogowanych]

2. Co do chlodzenia:

Ja mam full flow, wywalona chlodnice standardowa i wrzucona na przod chlodnice oleju od MB S600. Wiatrak od P911 z obudowa 'samorobka'. Pozakladane czujniki temperatury tu i owdzie Wink Olej (syntetyk 5W50) nigdy nie rozgrzal sie do 100C. Nawet w korku we Wroclawiu przy +30C na dworze maks co sie udalo 'osiagnac' to 96C. Dodatkowo mam czujnik temperatury glowicy zamontowany na drugim cylindrze (najgorsze chlodzenie przy obudowie porsche). Maksymalnie co na nim uzyskalem to 350F czyli okolo 170-180C (przy zalozeniu ze szpilki zaczynaja 'plywac' przy okolo 210-220C jest spory zapas).

Przed zrobieniem obudowy a`la Porsche naczytalem sie sporo. Wielu ludzi pisalo mi ze to zly pomysl, ze bedzie sie grzalo, ze bedzie do bani. Dzis, po roku uzytkowania moge stwierdzic ze nie bez kozery jest fakt, iz wentylator od 911 mam wieksza wydajnosc - okolo 3-4 razy wiecej powietrza. Smialo moge polecic to rozwiazanie bez obawy o stan silnika. No i o niebo wiecej miejsca w komorze. Wyjmujac silnik zdejmuje tylko gazniki i tyla blache (miedzy silnikiem i skrzynia). Po jej odkreceniu mam dostep do srub skrecajacych silnik ze skrzynia. No i paluszki cale i naskorek Very Happy

K.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kendy




Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 22:11, 30 Maj 2010    Temat postu:

TYKA napisał:
ja mam czujnik temp oleju w mocowaniu filtra czyli tam gdzie jest przepływ oleju.


Ale to nie trzeba kupowac Smile Wystarczy w standardowym mocowaniu zewnetrznego filtra zrobic dziurke i nagwintowac Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaqo




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:24, 31 Maj 2010    Temat postu:

dabtuner napisał:
ja musze cos pomyslec w tej materi bo mi prawie 110C nie schodzi
moze na poczatek owine ten kolektor zobaczymy

Lepiej to sprawdz bo cos jest bardzo nie tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:13, 31 Maj 2010    Temat postu:

kendy napisał:
TYKA napisał:
ja mam czujnik temp oleju w mocowaniu filtra czyli tam gdzie jest przepływ oleju.


Ale to nie trzeba kupowac Smile Wystarczy w standardowym mocowaniu zewnetrznego filtra zrobic dziurke i nagwintowac Smile

tak też mam zrobione Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marjas




Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Luboń City

PostWysłany: Wto 21:23, 07 Wrz 2010    Temat postu:

Odgrzeję trochę temat. Co byłoby dla mnie najlepszym rozwiązaniem? Dodatkowa miska? Chodzi o patent w niedrogi i nie wymagający za dużo grzebania. Full flow odpada bo trzeba wiercić, a silnika nie będę teraz rozbierać. Na solexie jeszcze jak wracałem z Garbów to 110-120 nie dało się jechać bo temp ok 115-120 stopni. Jak jechałem do 100 km/h to temperatura oscylowała wokół 100-105 stopni. Nie wiem jeszcze jak będzie na weberach, nie ma też już takich upałów żeby to sprawdzić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Śro 7:18, 08 Wrz 2010    Temat postu:

Miska to dobre rozwiazanie, tak czy inaczej. Te temp sa za wysokie wg mnie. Mogłeś sprawdzić czy chłodnica oleju nie zapaćkana. Masz wszystkie graty od oblachowania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 8:30, 08 Wrz 2010    Temat postu:

FF mozesz dac bez rozbierania i wiercenia wystarczy pompa CB MAXI bodajrze 3 lub 5.
u mnie też temp jest wysoka ale musze sprawdzić czy czujnik nie nagrzewa się od wydechu :d
załóż stand offy, miska powinna tez pomóc. no i chłodnica dodatkowa na dlugie trasy z takimi prędkoscaimi albo wydajna messa cooler z wiatrakiem zamiast serii
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:59, 08 Wrz 2010    Temat postu:

zacząłbym też od banalnych spraw. bo te temperatury nie są normalne przy std silniku. mój takie temperatury osiąga jak jade 150-160 i to po jakimś czasie...

oblachowanie, zapłon, wymiana lub płukanie std chłodnicy. a później najmniej inwazyjna jest miska. osobiście mam miskę, ale założyłem ją nie ze względy na grzanie tylko smarowanie i zakręty Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bestya




Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kosmos

PostWysłany: Śro 18:01, 08 Wrz 2010    Temat postu:

a zobacz jakiego koloru masz świece, moze mieszanke masz za ubogą
(to by bylo najtańsze rozw )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marjas




Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Luboń City

PostWysłany: Śro 22:55, 08 Wrz 2010    Temat postu:

Chłodnicę przedmuchałem jak teraz miałem silnik na wierzchu. Generalnie teraz jak trochę po mieście się kręciłem to temp ok 80 stopni trzyma. Zobaczymy jak będzie w trasie Smile Stand offów nie chce bo mi się nie podoba i za dużo jeżdżę po mieście, a tego nie da się zamknąć :/ Może teraz będzie lepiej bo jednak suchy filtr zasłaniał połowę kratek w klapie Smile A potem pewnie ta miska bo wygląda najrozsądniej cenowo. Nie wiem jak ta pompa co Tyka pisał...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 0:13, 09 Wrz 2010    Temat postu:

marjas napisał:
Chłodnicę przedmuchałem jak teraz miałem silnik na wierzchu. Generalnie teraz jak trochę po mieście się kręciłem to temp ok 80 stopni trzyma. Zobaczymy jak będzie w trasie Smile Stand offów nie chce bo mi się nie podoba i za dużo jeżdżę po mieście, a tego nie da się zamknąć :/ Może teraz będzie lepiej bo jednak suchy filtr zasłaniał połowę kratek w klapie Smile A potem pewnie ta miska bo wygląda najrozsądniej cenowo. Nie wiem jak ta pompa co Tyka pisał...


pompe o ktorej mowil tyka mam ja Wink

poczytaj tutaj ...
http://www.callook.fora.pl/garbusy-z-klubu-members-rides,2/baca-1600i-mex-madafaka-looker-p,13-105.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 2:56, 14 Wrz 2010    Temat postu:

a tak generalnie...

lepiej iść w dodatkowa miske czy w dodatkowa chłodnicę ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin