Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 9:52, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | ale baca, jaki sens jest dawac teraz klawierki 1:25 a później wałek 110. Nie mozna od razu dać wałka 120 z seryjnymi klawierkami?? bo zakładam ze do 100 masz juz skręcane wałki klawiatór?? |
sens jest taki ze zeby zalozyc 120 to trzeba duzo wiecej zrobic. po pierwsze system ssacy. drugie to z glowicami zawalczyc....ba najlepiej wymienic cale na takie z wiekszymi zaworami, mocniejszymi sprezynami, zrobic lepszy porting, bo moc przy W120 przypada wyzej.
a to wszystko kosztuje i to nie mało, rownowartosc 2x extrudabody wiec nie ma nawet o czym gadac. a poza tym Lysy... w120 i seryjny kolektor ssacy ? napalnianie konczy sie teraz przy 5500, wiec naprawde sensu nie ma, jezeli nie ma opcji wkrecic go wyzej z racji kolektora. proste.
moze tego nie widac, ale ja mimo wszstko troche planuje ten silnik i mam na niego jakas wizje w glowie
jezeli do w100 ladnie podejda klawierki 1;25 i szczyt mocy bedzie tam gdzie chce, to moze wcale nie bede zmienial na w110 w przyszlosci.
tak, mam skrecane walki.
rebel.... ale mnie podsumowales
qcyk... silnik ma tylko 62KM/102Nm a robi co robi jestem naprawde zadowolony
Ostatnio zmieniony przez baca dnia Śro 9:58, 24 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 12:39, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Baca, to przecież Twoje auto
Ja tylko osobiście jestem oldschoolowcem z natury.
Ale zdaje sobie sprawe, ze są prostsze i tańsze sposoby na osiągnięcie mocy. I Nie mam nic przeciwko, jak ktoś jej szuka po swojemu. Łysy planuje turbo 1600.
Gdyby Gene Berg w latach 70tych zamiast kupić kontener IDA od Carrolla Shelby kupił kontener turbin i rozwinął ten temat, to wszystko inaczej by teraz wyglądało. Z realcji Sarga wynika, ze kolesie szukali wtedy (przełom 60/70) mocy na zasadzie ile się da max osiągnąc za sensowną cene. IDA były wtedy high tech zabawkami z górnej półki i trzeba było na nie długo odkładać. Wszysto jest ok, jeśli jest zgodnei z zasadą 'KISS' - Keep it Simple, Son...
Zresztą ponoć Gene Gerg szybko sie przerzuił na wtrysk.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 12:53, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
baca napisał: |
qcyk... silnik ma tylko 62KM/102Nm a robi co robi jestem naprawde zadowolony  |
NO i o to chodzi - niby tylko 62KM a jednak zapie...la
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pią 9:05, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
mysle ze to jest najlepszy pomysł na pozbycie sie problemu długiej drogi miedzy przepustnicą a wtryskami i głowicami tym bardziej ze itak grzebiesz w elektronice
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 10:45, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
nie powiem zebym nie myslał nad suszara, to by byl pewnie najprostszy sposob znacznego zwiekszenia mocy, ale martwi mnie to całe zakuwanie itd.
tykers radzi zeby wzmacniac pod suszare-praktycznie nowy silnik budowac. GTO np mowi ze i tak nie bedzie z tego 500KM wiec zakuwanie mozna odpuscic, ale za to upiera sie przy intercoolerze..... rozne szkoly, rozne porady choc trzeba przyznac ze tyka ma doswiadczenie w uturbianiu garbow, GTO ładuje suszary do golfow, corrado itd a to jednak troche inne silniczki
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez baca dnia Pią 11:04, 10 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:13, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
z tym zakówaniem to jest inna kwestia. w garbie seryjne korby są już kute wał tak samo. w nowych autach korby sa odlewami. natomiast kwestia jest inngo typu.
chodzi głównie o to że: delikatnosc ukąłdu mocujacego korby może dać d... przy turb silnik dostaje momentalnie kopa (może nie aż tak hard korowo jak przy NOS ale jednak).
IC zakłada się dopiero jak sie pompuje tak powyzej 12 PSI przy turbinie pokroju Switzer AS2 (mała turbinka jak na garba). potem powietrze zaczyna sie grzać do tego stopnia ze my przy GT3/4 mielismy PO intercoolerze ponad 64C a to jest wysoka temperatura pompując okoł 28-32PSI.
przymałych aplikacjach IC jes jeszcze zbędny wszystko zalezy od turbiny... dla jednej 12PSI to powiedzmy typowe ciśnienie robocze a dla drugiej 12PSI to już max...
dalej kwestia tłoków bo cyulindry przy 1600 sa jebitnie grube. zestaw cylindrów "kutych" jak to mówią potocznie cenowo dorównuje cylindrom i tłokom 90,5 czy 94.
Dalej... wywazenie walu tu już warto zrobić to dobrze i mieć przeciwwagi... jednak osiaganie obrotów w uturbionym aucie następuje ciut szybciej jak w NA
|
|
Powrót do góry |
|
 |
blazlov
SSVWF-Team
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wielkie Księstwo Warszawakie
|
Wysłany: Wto 22:53, 04 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
łoooo ja zupełnie z innej beczki, Baca foty na stronie 3 i4 jak z pisma o mlodych gniewnych technicznie foty cacy, ale te pozy lanserka musi byc
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 9:19, 05 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
blazlov napisał: | łoooo ja zupełnie z innej beczki, Baca foty na stronie 3 i4 jak z pisma o mlodych gniewnych technicznie foty cacy, ale te pozy lanserka musi byc |
eee tam foty muszą mieć klimat
Ostatnio zmieniony przez Qcyk dnia Śro 9:19, 05 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Śro 9:55, 05 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Baca, Ty masz podsufitke?? Bo niestety na zywo niewidziałem i niewiem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 10:22, 05 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
chyba nie ma z tego co pamiętam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 16:05, 05 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
miala byc sesja a'la penera NYC hardcore heheh wiec i pozy musialy byc odpowiednie
podsufitke mam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dabtuner
SSVWF-Team
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: sulejówek
|
Wysłany: Śro 22:22, 05 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
baca napisał: | lajtowo. 62 KM i 102 Nm  |
tyle wystarczylo zeby na monte garbo narobic zamieszania
|
|
Powrót do góry |
|
 |
blazlov
SSVWF-Team
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wielkie Księstwo Warszawakie
|
Wysłany: Nie 16:14, 23 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
dabtuner napisał: | baca napisał: | lajtowo. 62 KM i 102 Nm  |
tyle wystarczylo zeby na monte garbo narobic zamieszania |
baca mam nadzieje ze na garbiarniowym trakdeju sie pojawisz albo moze chlopcuy z SS cos byscie zorganizowali....niemniej, wtedy wybebesze fure tyz, wyjme ebera, kanape, kolo zapasowe i nazedzia itd i cie wciagne miekko nosem
mam nadzieje
na dniach zakladam srednia skrzynie, oraz robie planowanie glowicy o 1mm oraz daje tloki serie, w sensie z plaskimi denkami a nie takie jak mam teraz czyli te najbardziej odprezone ;(
Podoba sie mnie twoje jezdzidlo, błażejku
Ostatnio zmieniony przez blazlov dnia Nie 16:14, 23 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 1:53, 28 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
nowe zabaweczki
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
z calkowitym montazem czekam za kolektorem 1 1/2 competition
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 8:27, 28 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
no i genialnie
to do CCDD dasz rade
powodzenia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|