Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Dodatkowe chłodnice oleju z wentylatorem...
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomLca




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica

PostWysłany: Pon 12:44, 30 Maj 2011    Temat postu: Dodatkowe chłodnice oleju z wentylatorem...

Siema
Chłopaki macie jakieś doświadczenie z chłodnicami oleju z wentylatorem ? Jakieś porady ? Co polecacie ? Czy stosować takie chłodnice odrazu z termostatem czy z ręcznym włacznikiem ? Czy z jednym i drugim ?
Może ktoś z Was ma jakąś z poniższych chłodnic ? Możecie coś poowiedziec na ich temat ? Którą byście polecili ?
1. Bug Pack, 72 blaszki

[link widoczny dla zalogowanych]

2. CB Performance
[link widoczny dla zalogowanych]

A może jeszcze jakieś inne wynalazki ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Śro 22:05, 15 Cze 2011    Temat postu:

siema , mam podobną zagwostkę bo nie wiem czy lepiej dodatkową chłodnicę czy zupełnie wymontować seryjną i zainwestować w 6 stów w taką z wentylatorem .... jakieś sugestie?????????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Czw 7:45, 16 Cze 2011    Temat postu:

moim zdaniem jak nie masz jakiegoś mocno podrasowanego silnika to sprawna i czysta seria z kompletnym oblachowaniem powinna starczyć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:15, 16 Cze 2011    Temat postu:

na pewno takie dodatkowe wiatraki ma Dabtuner u siebie - albo coś podobnego widziałem u niego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marjas




Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Luboń City

PostWysłany: Czw 12:52, 16 Cze 2011    Temat postu:

U mnie w upały na mieście szybko temp skacze do 90-100 stopni. Na trasie jeszcze więcej, a mam lekko podrasowane 1,6. Ale mam też nagrzewnice i całe powietrze nie leci na cylindry. Na pewno taka chłodnica na zewnątrz to dobry pomysł, ale może wystarczy kupić samą chłodnice a wentylator zaadoptować od jakiegoś małego auta?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw 13:59, 16 Cze 2011    Temat postu:

ja mam 1915 cm3 z wałkiem w110 i na weberach idf 40 i muszę powiedzieć że po mieście w 25 minut dobrego jeżdżenia zrobiło się 107-110 stopni a to chyba dość sporo ,podejrzewam że w trasie będzie więcej więc chyba lepiej będzie kupić taką konkretną z wiatrakiem elektrycznym ,seryjną wywalić i dokupić inną obudowę wentylatora np :doghouse czy coś tam ......
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Czw 14:47, 16 Cze 2011    Temat postu:

dog hause to obudowa w której chłodnica oleju jest za obudowa a nie w srodku. Chodzi Ci zapewne o 36hp style.
Ale ona nie poprawi Ci wydajnosci chłodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw 16:16, 16 Cze 2011    Temat postu:

albo patent własny na pewno dużo tańszy np:adapter pod firtel wymuszający obieg oleju 110pln + chłodnica od pajero 2.5tdi 150pln +wiatraczek klimy daewoo 100 pln +przewody i cybanty 40pln =400 pln ....z przodu lub przy skrzyni ????
















=
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw 21:15, 16 Cze 2011    Temat postu:

aha i jeszcze taka sprawa że pompa oleju w moim silniku to : [link widoczny dla zalogowanych] ,jak dam dużą chłodnicę to czy pompa da radę ?????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomLca




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica

PostWysłany: Pon 6:34, 20 Cze 2011    Temat postu:

Pompa raczej da rade.
Ja już zamówiłem tą chłodnicę u Bartka z garbusowy.pl o której na poczatku pisałem. Powiniennem ją miec jakoś w ciągu tygodnia-dwóch. Dam znac jaka jest różnica. Ale bardzo często się spotykałem, że nawet seryjne silniki 1.6 lubiały się grzać przy duzych upałach. A ja nie chcę jeździć latem zestresowany czy mi zaraz temp nie skoczy do 130 stopni na światłach Smile
Szukałem jakiś czas na Allegro ale nic. Większość jest za duża. Firma SETRAB ma fajne chłodnice ale bardzo drogie.


Ostatnio zmieniony przez TomLca dnia Pon 6:36, 20 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto 18:47, 21 Cze 2011    Temat postu:

Łysy napisał:
dog hause to obudowa w której chłodnica oleju jest za obudowa a nie w srodku. Chodzi Ci zapewne o 36hp style.
Ale ona nie poprawi Ci wydajnosci chłodzenia.
może nie poprawi chłodzenia cylindrów i głowic ale czy pogorszy? bo jak nie pogorszy to ma tą przewagę że robi się więcej miejsca i można swobodniej grzebać np przy gażnikach czy nawet świece wykręcić ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dabtuner
SSVWF-Team



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: sulejówek

PostWysłany: Wto 20:19, 21 Cze 2011    Temat postu:

witam
ja miałem duże problemy z chłodzeniem
po zastosowaniu takiego zestawu problem ustapił
u mnie w 15 min robiło się 110 stopni
teraz spokojnie utrzymuje 90 stopni
mam zamontowana nad skrzynia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marjas




Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Luboń City

PostWysłany: Wto 21:58, 21 Cze 2011    Temat postu:

A stand offy coś dają? Bo jeżdżę z uchyloną klapą od dołu i szybko temp wzrasta do 100 stopni.

Ostatnio zmieniony przez marjas dnia Wto 21:59, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomLca




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica

PostWysłany: Śro 7:21, 22 Cze 2011    Temat postu:

marjas napisał:
A stand offy coś dają? Bo jeżdżę z uchyloną klapą od dołu i szybko temp wzrasta do 100 stopni.


Ja mam stand off'y ponieważ mam klapę ze starego modelu bez kratek. W tamtym roku jak jechałem na Suli to temp też rosła do 110 .. 120 stopni nawet ... ale mam chłodnice oleju std poza silnikiem wiec miała chłodzenie tylko jak jechałem. Stand off'y bardziej doprowadzają dostateczną ilośc powietrza do dwugaźnikowców niż mają wielki wpływ na chłodzenie. W moim przypadku akurat jeszcze zapewniają dopływ powietrza do centralnego wentylatora.
Dabtuner .... a Ty masz u siebie termostat czy tylko pstryczek ? Czy jedno i drugie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 8:48, 22 Cze 2011    Temat postu:

co do chłodzenia.
- po pierwsze primo: obudowa typu 36hp bez dog housa i wylotów świeżego powietrza (podstawa to wykorzystać wiatrak do chłodzenia tych podzespołów które w żaden inny sposób nie mogą być chłodzone) + spędzenie kilku godzin na dokładne spasowanie tej obudowy.

- po drugie primo: dodatkowa chłodnica oleju z wiatrakiem. Prema cool czy zestawy Bug Packa są wystarczająco wydajnymi systemami (polecam wiatrach załączany osobiście niż przez termoswich no chyba że ktoś nie monitoruje pracy silnika podczas jazdy na wskaźnikach - alt to taka osoba niech sobie kupi hondę... a nie bawi w modyfikowanie wiatrołapów).

- po trzecie primo: pompa olejowa: "zwykła" pompa "HD" ma taką samą wielkość trybików jak standardowa 1600 (czyli 26mm). Stosując dodatkową chłodnicę oleju obowiązkowo polecam dać 30mm pompę najlepiej z deklem z zaworem ciśnieniowym (VWSPEEDSHOP lub CSP ewentualnie Gene Berg).

- po czwarte primo: "Stand offy" ich funkcja w pierwszej kolejności była następująca: IDA... na kolektorach Skat Trak są wysokie i wadziły o klapy (głównie dziadkowe ale i reszta też). Zatem zamiast piłować stasky zakładano standoffy które i polepszały cyrkulacje powietrza w komorze czyli nie tylko świeże powietrze do 4 gardzieli ale i znaczne polepszenie chłodzenia. Gdy jeździłem ze staksami moje pierwsze 1600 z delkami praktycznie zawsze się nie dogrzewało (nawet latem).

Co do Dabowego chłodzenia załączanie wiatraka jest z przełącznika i tak radzę wszystkim no chyba że to co pisałem wyżej.
moje 1776 na bardzo słabo wydajnej chłodnicy z wiatrakiem nie przekroczyło nigdy 120C przy ostrym piłowaniu (a lekkiego życia nie ma).
w Trasie w UPALNE dni przy 90km/h temperatura oscyluje w granicach 100-105C.
To dość normalne temperatury jak na wiatrowy silnik dla tego pamiętajcie o jak najlepszych olejach (motul 300V Competition 15W50 lub 20W50, midland).

No to sobie popisałem. Wracam do pracy. Powodzenia wszystkim życzę. niech moc będzie z Wami Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin