Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Dodatkowe chłodnice oleju z wentylatorem...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marjas




Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Luboń City

PostWysłany: Czw 13:11, 23 Cze 2011    Temat postu:

Jeszcze wracając do stand offów. Mój Garb stoi na dworze i jeździ codziennie, więc trochę obawiam się o deszcz. Jak będzie padać to wszystko będzie zalane :/ no i jeszcze jedna rzecz - za bardzo to odchylanie klapy mi się nie podoba Razz ale dla poprawy chłodzenia mogę to przeboleć Smile więc zakładać czy nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dabtuner
SSVWF-Team



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: sulejówek

PostWysłany: Czw 13:16, 23 Cze 2011    Temat postu:

jak masz otwory w klapie to nie musisz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Nie 17:05, 26 Cze 2011    Temat postu:

TYKA napisał:
co do chłodzenia.
- po pierwsze primo: obudowa typu 36hp bez dog housa i wylotów świeżego powietrza (podstawa to wykorzystać wiatrak do chłodzenia tych podzespołów które w żaden inny sposób nie mogą być chłodzone) + spędzenie kilku godzin na dokładne spasowanie tej obudowy.

- po drugie primo: dodatkowa chłodnica oleju z wiatrakiem. Prema cool czy zestawy Bug Packa są wystarczająco wydajnymi systemami (polecam wiatrach załączany osobiście niż przez termoswich no chyba że ktoś nie monitoruje pracy silnika podczas jazdy na wskaźnikach - alt to taka osoba niech sobie kupi hondę... a nie bawi w modyfikowanie wiatrołapów).

- po trzecie primo: pompa olejowa: "zwykła" pompa "HD" ma taką samą wielkość trybików jak standardowa 1600 (czyli 26mm). Stosując dodatkową chłodnicę oleju obowiązkowo polecam dać 30mm pompę najlepiej z deklem z zaworem ciśnieniowym (VWSPEEDSHOP lub CSP ewentualnie Gene Berg).

- po czwarte primo: "Stand offy" ich funkcja w pierwszej kolejności była następująca: IDA... na kolektorach Skat Trak są wysokie i wadziły o klapy (głównie dziadkowe ale i reszta też). Zatem zamiast piłować stasky zakładano standoffy które i polepszały cyrkulacje powietrza w komorze czyli nie tylko świeże powietrze do 4 gardzieli ale i znaczne polepszenie chłodzenia. Gdy jeździłem ze staksami moje pierwsze 1600 z delkami praktycznie zawsze się nie dogrzewało (nawet latem).

Co do Dabowego chłodzenia załączanie wiatraka jest z przełącznika i tak radzę wszystkim no chyba że to co pisałem wyżej.
moje 1776 na bardzo słabo wydajnej chłodnicy z wiatrakiem nie przekroczyło nigdy 120C przy ostrym piłowaniu (a lekkiego życia nie ma).
w Trasie w UPALNE dni przy 90km/h temperatura oscyluje w granicach 100-105C.
To dość normalne temperatury jak na wiatrowy silnik dla tego pamiętajcie o jak najlepszych olejach (motul 300V Competition 15W50 lub 20W50, midland).

No to sobie popisałem. Wracam do pracy. Powodzenia wszystkim życzę. niech moc będzie z Wami Very Happy
czyli wymienić trzeba też pompę oleju - silniczek znów na stół : (
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:35, 26 Cze 2011    Temat postu:

a po co na stół... to można zrobić na aucie bez problemu tylko trzeba mieć narzedzie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon 13:49, 27 Cze 2011    Temat postu:

czyli żę pompę można wydłubać bez rozpoławiania silnika??????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
liri
SSVWF-Team



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:55, 27 Cze 2011    Temat postu:

nooo ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon 14:07, 27 Cze 2011    Temat postu:

Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pon 14:13, 27 Cze 2011    Temat postu:

Żaden problem nawet z silnikiem na aucie i nawet bez super duper narzędzi:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon 14:28, 27 Cze 2011    Temat postu:

po prostu trzeba odkręcić dekielek i wydłubać zębatki i korpusik ...?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pon 14:30, 27 Cze 2011    Temat postu:

odkręcasz dekiel, trybików nie musisz i podważasz czymś cieniutkim tylko tak żeby nie porysować powierzchni pod spodem no i równo:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon 21:15, 27 Cze 2011    Temat postu:

to spoko jak będe dawał większą chłodnicę to i pompę dam wydajniejszą
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Śro 13:04, 20 Lip 2011    Temat postu:

mam takie pytanko skąd ogarnąć przewody "zakute" olejowe i ile to kosztuje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:32, 20 Lip 2011    Temat postu:

Goodrige w Warszawie. Zestaw wyjdzie około 800zł z zakuciem. Kolega robił do FF i chłodnicy dodatkowej.
Ewentualnie Tubes.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dabtuner
SSVWF-Team



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: sulejówek

PostWysłany: Śro 19:23, 20 Lip 2011    Temat postu:

lub każdy punk z przewodami do hydrauliki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:26, 20 Lip 2011    Temat postu:

tylko w hydraulice przewaznie mają przewody nie odporne na oleje/benzyny i inne rafinaty no i nie na aż tak wysokie temperatury.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin