Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chłodzienie
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:43, 25 Maj 2010    Temat postu: Chłodzienie

Zakładam topik o chłodzeniu na świeżo po lekturze podobnego na cal-look lounge. Poniżej bede wymieniał kolejne sposoby na obniżenie temperatury
i liczę na Wasze pomysły i doświadczenia.

Więcej wiatru w obudowie:

- maksymalnie jak sie da szczelnie spasowane oblachowanie,
- mniejsze kółko prądnicy(912)/alternatora zwiększa szybkość obrotów wiatraka,
- to samo tyczy się koła pasowego o większej średnicy,
- doprowadzenie powietrza do komory przez chwyt pod autem przez rurę spiro - wzięte z działu 'Tech' cal-look.com,
- odprowadzenie nadmiaru ciepłego powietrza z komory poprzez zamocowanie tablicy rej. na dystansach i wycięcie otworu w klapie pod nią,
- owinięcie wydechu taśmą termoizolacyjną,
- Air/Fuel ratio bogate w okolicach 12.7,

Obniżenie tem. oleju:

- Zamiast chłodnicy oleju STD Typ 1 - większa od Typ 3,
- chłodnica oleju dodatkowa z DUŻYM wiatrakiem mocowana od spody tylnego bagażnika odpalanym z przełącznika,
- chłodnica oleju mocowana w pod/ za przednim pasem,
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:27, 25 Maj 2010    Temat postu:

Jeszcze fajnie by było coś poszukać o elektrycznej montowanej zamiast seryjnego wiatraka - nie ma paska, nie ma wiatraka, jest więcej koni Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bestya




Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kosmos

PostWysłany: Wto 21:15, 25 Maj 2010    Temat postu:

Qcyk napisał:
Jeszcze fajnie by było coś poszukać o elektrycznej montowanej zamiast seryjnego wiatraka - nie ma paska, nie ma wiatraka, jest więcej koni Smile

a alternator zastąpić dynamem Smile
full flow troche chill`u daje, zwlaszcza wyprowadzony w okolice podbłotnikowe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:03, 26 Maj 2010    Temat postu:

bestya napisał:
Qcyk napisał:
Jeszcze fajnie by było coś poszukać o elektrycznej montowanej zamiast seryjnego wiatraka - nie ma paska, nie ma wiatraka, jest więcej koni Smile

a alternator zastąpić dynamem Smile



hehe, racja, ale może da to się jakoś obejść? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:22, 26 Maj 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

'Pod maską znajduje się silnik 1600cc z 71 roku o dwudolotowych głowicach wyposażony w pierścienie TRW, wałek rorządu Engle 120, sprężyny zaworowe Engle i aparat zapłonowy Bosch 010. Ów mocny silnik został wyposażowny w elektryczne dmuchawy chłodzące zamiast seryjnego systemu napędzanego paskiem, wydech Gene Berg, parę gaźników Weber 48 IDA przykręcownych do kolektorów ssących Scat. '

Najwyraźniej komuś latach 70tych się to udało. Ciekaw jestem jaka była funkcjonalność tego auta w warunkach południowo kalifornijskiego lata w ruchu ulicznym i w trasie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Śro 9:34, 26 Maj 2010    Temat postu:

Osobiście szczerze w to wątpie. Fabryczna dmuchawa w 1600 ma wydajnośc ok 650l/min z tego co pamiętam. Moim zdaniem te elektryczne dmuchawy maja bardziej na celu chłodzenie silnika na wolnych obrotach kiedy czeka w kolejce do startu na 1/4 Cool moze te dmuchawki na pełnej mocy osiagaja to co fabryczna na wolnych obrotach Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Śro 9:52, 26 Maj 2010    Temat postu:

"full flow troche chill`u daje, zwlaszcza wyprowadzony w okolice podbłotnikowe"

Widzialem gdzieś fajną nakladkę na filtr oleju w postaci dość sporego radiatora.( wyglądalo to jak cylinder z ożebrowaniem).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:46, 26 Maj 2010    Temat postu:

sposobów jest wiele. Co do waitraków o których mówi Rebel - one spełniają swoja funkcie podczas dragu w meiście nie zdadzą egzaminu w ogóle jak słusznie zauwazył Łysy.

podstawowa zasada jaką ja się kieruje to posłanie całego powietrza z dmuchawy na coś co jest chłodzone tylko nią czyli głowice i cylindry a chłodzenie czegoś co może być chłodzone zdalnie np olej poza komore silnika. daje nam to: więcej oleju w obiegu, mniejsza temp w komorze silnika, moim zdaniem pełną kontrolę nad chłodzeniem oleju i maxymalne wykorzystanie dmuchawy do chłodzenia "silnika"
Co do wielkości kółek. przy silnikach na prawde wysoko się kręcących trzeba uważać bo o explozję wiatraka nie tródno a to duzo większe koszty jak np serpentine belt system który zdaje egzamin wzorowo i daje bardzo duzy wybór przełożeń (rozmairów obu kół pasowych).
Dawniej stosowano coś w stylu zwężek/venturii tuż przed wlotem powietrza do wiatraka w celu przyspieszenia pędu tegoż powietrza. Widziałem to na żywo i poza specyficznym dźwiekiem spełnia swoje zadanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dabtuner
SSVWF-Team



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: sulejówek

PostWysłany: Sob 20:26, 29 Maj 2010    Temat postu:

ja musze cos pomyslec w tej materi bo mi prawie 110C nie schodzi
moze na poczatek owine ten kolektor zobaczymy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dabtuner
SSVWF-Team



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: sulejówek

PostWysłany: Sob 20:39, 29 Maj 2010    Temat postu:

a tak wogole jakie temperatury utrzymuja wasze silniki??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:26, 30 Maj 2010    Temat postu:

dabtuner napisał:
a tak wogole jakie temperatury utrzymuja wasze silniki??

nie wiem, bo nie mam zegarów Wink ale lampka oleju się nie świeci, więc się nie gotuje Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 12:09, 30 Maj 2010    Temat postu:

u mnie rzadko kiedy przekracza 90 stopni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 12:40, 30 Maj 2010    Temat postu:

U mnie w zaleznosci jak jezdzę ale max miałem ciut powyzej 210F (około 100C powiedzmy jak jade non stop 140-160km/h lub jak długo powiedzmy 100-120km/h dochodzi ciu powyzej 200F) to wszytsko bez włączonego wiatraka na chodnicy oleju.
tak normalnie w korkach max do 200F a jazda 90km/h w trasie 180F i ponizej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marjas




Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Luboń City

PostWysłany: Nie 18:00, 30 Maj 2010    Temat postu:

A jakie macie czujniki temperatury? Ja się właśnie zastanawiam i chyba wkręcę dwójnik w miejsce oryginalnego czujnika ciśnienia i w to puchę do ciśnienia i czujnik temp. Ale temp to w sumie nie wiem czy dobrze będzie mierzyć bo tam nie ma obiegu oleju zbytnio :/

Czujniki w sklepach garbowych trochę drogie... W bagnet raczej bym nie chciał bo to jakieś nie praktyczne mi się wydaje (no i drogie)

Dabtuner - te czujniki, co są u Ciebie na strone podejdą pod zegary VDO?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dunde (dandi)
SSVWF-Team



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 18:25, 30 Maj 2010    Temat postu:

Ja ciśnienie tzn. czujnik mam w orginalnym miejscu a temp. zamocowałem w uchwycie filtra oleju, to chyba najbardziej optymalne rozwiązanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin