Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Rebel - '71 VW 1302 Cal-looker Project
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Garbusy z Klubu/Members' rides
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 0:11, 14 Sty 2009    Temat postu: Rebel - '71 VW 1302 Cal-looker Project

To może ja zacznę...
T w dużej mierze jest na blogu, ale może tu będzie łatwiej znaleźć...

Jakoś pod koniec ubiegłego wieku nosiłem się z zamiarem sprawienia sobie jakiegoś klasycznego auta.
Jako że byłem wtedy studentem pierwszego roku, zatem musiało byś to auto szyte pod skromne studenckie możliwości finansowe. Moje myśli zaprzątały wtedy auta typu Opel Manta, Ford Taunus, Chevrolet Camaro z lat 80tych, VW Sciocco.
Mój szacowny kolega o ówczesnej ksywie Pancernik (należący wtedy do warszawskiego klubu 'Garbersi') zaraził mnie pomysłem posiadania takiego pojazdu, jak właśnie VW garbus. Przeanalizowawszy możliwy do osiągnięcia budżet, awaryjność i dostępność części do tych aut racjonalny wybór padł na garbusa.
Wybór ten oczywiście poprzedzony był odpowiednim nakręceniem mnie przez Pancernika Smile
Zakup miał miejsce w wakacje roku 2000-go.
Po szeroko zakrojonych poszukiwaniach i nie rozeznając się kompletnie w materii technicznej wszedłem w posiadanie żółtego VW 1302 rok produkcji 1971r.

Podczas pierwszej jazdy z Pancernikiem po okolicy zaraz po dokonaniu zakupu ułamałem kluczyk w stacyjce i tak zaczęły się perypetie...

Sezon 2000 upłynął na radosnym jeżdżeniu sprawnym w zasadzie garbusem i dość beztroskim użytkowaniem.
Tak beztroskim, że poziom oleju w silniku był sprawą nieistotną.
Do czasu.
Remont silnika odbył się w 'warsztacie' na warszawskiej Pradze.
Silnik jak wtedy myślałem typu AB został zmodyfikowany przez poprzedniego właściciela do pojemności ~1600cc na jednodolotowych głowicach, ale z niezbyt dużym gaźnikiem Solex 30PICT3.
Zaowocowało to dwoma latami w miarę bezawaryjnej jazdy i odwiedzeniem kilku zlotów, na przykład w Sztumie.









Więcej opiszę później. To na razie wklejka z bloga...

Edit:

Więcej fot ze Sztumu 2001:





Pojeździłem trochę, między innymi do Szczawnicy.
Po sezonie okazało się, ze z blachą jest niezaciekawie...
No i remont...
A w zasadzie wymiana, bo ze świecą było szukać dobrej do czego spawać, a po podliczeniu wszystkich reparaturek się załamałem.
Na szczęście kumpel (Karol) wynalazł mi to:



Więc zostało, co dało się uratować. Między innymi świeżo wyremontowany silnik:



Potem całość powędrowała do lakierni św. p. 'Kucharza', lakiernika z zawodu, a garbusiarza z zamiłowania.



Po dwóch tygodniach przyjechałem, żeby moim oczom ukazało się to:



Kawał dobrej lakierniczej roboty. Byłem dumny niczym paw Smile

Potem przez dłuższy czas garb wyglądał mniej więcej tak:





Przez jakiś czas byłem na maxa szczęsliwy, dopóki nie zaczęła się przygoda pod tytułem 'more power!'...

cdn...


Ostatnio zmieniony przez rebel dnia Wto 0:22, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomLca




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica

PostWysłany: Śro 11:09, 14 Sty 2009    Temat postu:

Poczatek zapowiada się fajnie...czekamy na resztę Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:01, 14 Sty 2009    Temat postu:

nieźle, tych zdjęć to i ja nie widziałem Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Elbląg

PostWysłany: Sob 14:01, 17 Sty 2009    Temat postu:

te zdjecia to absolutna premiera Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Wto 0:31, 20 Sty 2009    Temat postu:

uwazam ze zółty wyglada super, a Ty zaparłeś sie na ten szary... Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Elbląg

PostWysłany: Wto 0:38, 20 Sty 2009    Temat postu:

dopoki nie zobaczymy calego zrobionego "na szaro" ciezko wyrokowac.. ale moim skromnym zdaniem bedzie wypas Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Wto 0:48, 20 Sty 2009    Temat postu:

zobaczymy Smile ja sie do zółtego moze przyzwyczaiłem poprostu a ze do tego podoba mi sie ten kolor na aucie... Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:50, 23 Sty 2009    Temat postu:

jak Rebel zrobi wszystko to co ma w planach, to szary spodoba Ci się bardziej Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:46, 02 Kwi 2009    Temat postu:

jakieś zmiany Rebel? przydałby się ciąg dalszy historii Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 0:08, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Dopisze, jak tylko będę miał wolną chwile.
Teraz albo odpoczywam po robocie, albo dłubie w garażu. Może jakoś niedługo uda mi się wyrwać parę dni wolnego, żeby doprowadzić garba do stanu samobieżnego.
Generalnie staram się wrzucać na bieżąco aktualizacje na bloga.
Ostatnio była 'akcja gleba'.

Cóż plan jest taki, że skoro nie za bardzo mam czas i pieniądze na generalkę która w sumie nie jest konieczna, to robię po kolei.

Najpierw mechanika. Teraz będzie zmiana systemu glebowania, mimo że ten, co założyłem ostatnio jest fajny i generalnie mi się podoba. Ale jak się trafia okazja nabyć coś lepszego to grzech nie skorzystać. Generalnie mój system do obniżania będzie na dniach do sprzedania, ale to do innego działu.

Dalej przychodzi kwestia mocowania skrzyni do wideł ramy. (trakcja)
Oraz złożenie do końca, montaż i odpalenie silnika po zimowych poprawkach. Zostało już głównie oblachowanie i osprzęt + dokończenie odświeżania wydechu Smile
Przednie hamulce (bębny) - do wymiany przewody od pompy do cylinderków, cylinderki ... i na razie tyle, reszta - czyli kompletna odbudowa hebli z późniejszym terminie. No i ręczny! To ważne z punktu widzenia techniki startu na radialnych gumach...

No i na pierwszy etap prac do maja jest aż nadto roboty. Obym się wyrobił na wyścigi.

Reszta to trochę spawania za kanapą (której już nie ma) i trochę przy progach od wewnątrz + tymczasowe malowanie całości matowym szarym lakierem. Może jakieś pinstripy Smile

Docelowy pomysł na całość to generalnie całe szare auto w połysku, ale żadnych metallików. Konkretny odcień jeszcze nie wybrany.
Wszystkie (prawie) zewnętrzne detale metalowe pozbawione chromu. Czarne matowe klamki i główna część lusterka bullet, cały wydech czarny, zero listew -dechroming (jest) ramki na reflektory w kolorze lakieru. Jedyne elementy w polerce to felgi (MWS Centerline Replica) i podstawa i klosz lusterka bullet. I może pełne szyby.
W wnętrzu docelowo olschoolowe kubełki, krótka podsufitka i boczki - wszystko przeszyte w taki sam wzór i z takiego samego materiału - prawdopodobnie czerwona skóra (eko) Smile
Kiera jest (Alpine Alu) Shifter jest (Hurst Indy) moze zegary bym zmienił na AutoMeter Sport Comp II.

Generalnie żadnych bajerów - jeden kolor, minimum chromu, gleba z przodu max ile się da do bezpiecznej jazdy, mimum w środku, w miarę czysta komora silnika - poukrywane wiązki, zero wygłuszenia etc...
Generalnie Minimalizm Formalny.

Co do silnika, to jeździć ile sie da na tym 1914cc i ciągle go poprawiać powoli, aż wpadnie więcej $$$ na przejście na 2276cc Smile

EDIT:

Aha, no i chciałbym stopniowo detalizować.
w sensie : wszystkie drążki przedniego zawieszenia i układu kierowniczego może i pompa hamulcowa - wypiaskować (wyszczotkować) i pomalować.
I tak z maksymalną ilością detali. Albo w kolor nadwozia, albo czarne, a jeśli jest aluminiowe to może polerka - ale nie wszystko...


Ostatnio zmieniony przez rebel dnia Pią 0:23, 03 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:17, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Będzie cool Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:34, 03 Kwi 2009    Temat postu:

juz jest całkim niezle. powodzenia Rebel
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:00, 21 Maj 2009    Temat postu:

cos tak cicho rebel... Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:31, 21 Maj 2009    Temat postu:

baca napisał:
cos tak cicho rebel... Smile


Trzyma nas w niepewności Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:20, 21 Maj 2009    Temat postu:

Hmm... OK

UPDATE:

Podsumowując:

- Zawieszenie zrobione
- Hamulce zrobione i odpowietrzone ( dzieki, Majku)
- Mocowanie skrzyni (poza 1 śrubką) zrobione
- silnik włożony.

Z mechanicznych spraw zostało złożenie osprzętu, podłączenie i odpalenie.

Jak bedzie już jeździł, to zakupię lakier podkładowy taki jak jest na fragmentach auta teraz, ale luzem, nie w sprayu i w jakiś wolny weekend u Qca zamierzam doprowadzić auto do stanu jednokolorewego Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Garbusy z Klubu/Members' rides Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin