Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Turbo
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 21:53, 27 Mar 2009    Temat postu:

Łysy napisał:
ale mozemy zbudować tańsza wersje oparta na turbinie z astry diesel turbo i gaźniku od duzego fiaa hahaha


zarty zartami, ale kiedys czytalem ze budowano turbo do garba oparte na systemie z VW G40 chyba Polo o ile sie nie myle Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ronin
przyjaciel klubu



Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 0:35, 28 Mar 2009    Temat postu:

baca napisał:
Łysy napisał:
ale mozemy zbudować tańsza wersje oparta na turbinie z astry diesel turbo i gaźniku od duzego fiaa hahaha


zarty zartami, ale kiedys czytalem ze budowano turbo do garba oparte na systemie z VW G40 chyba Polo o ile sie nie myle Wink


A czemu żarty?? Kiedyś na garbiarnii chyba Chris wrzucał zdjecia gotowego orurowania (hand made) i jak miałem jeszcze okazje z nim porozmawiać to mówił o wykorzystaniu turbiny z renault - z tego co mi sie kojarzy to cena ówczesna oscylowała przy 6 tyś (za gotowca). Do tego dorzucić DHLA i jedziemy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 2:09, 28 Mar 2009    Temat postu:

czemu nie fair eytumaczcie mi? przeciez napisałem co trzeba użyć o turbinach wiecei (tu fiat tu renault) wiec wiedze macie. ja bardzije siedze w EFI Turbo wiec z systemem carb nei pomoge za duzo (choć ze dwa takei systemy ogarnąłem) fakt blow through a wy chcecie draw through co w ogole mnie nie interesuje bo za dużo ma minusów... więc nie wiem o co ta cala spinka..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dabtuner
SSVWF-Team



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: sulejówek

PostWysłany: Nie 18:30, 29 Mar 2009    Temat postu:

ja slyszalem ze turbo i gaznik mozna wykorzystac z renault 5 turbo (ona jest turbo gaznik)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Nie 22:57, 29 Mar 2009    Temat postu:

Sa tez inne renówki z gaźnikiem i turbo, ale nie tylko garbusiarze o tym wiedzą i sa ciezkozdobywalne ;P Generalnie z ww wzgledów rozmawialiśmy o gaźniku przed turbo. Jednak temat sie zaciął z widocznych wzgledów. Byłem dzisiaj w ksiegarni technicznej (kupiłem manuala do garba) i widziałem obszerna ksiazke o turbinach itp. Przyszłym miesiacem planuje zakup Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 9:00, 30 Mar 2009    Temat postu:

Łysy napisał:
Sa tez inne renówki z gaźnikiem i turbo, ale nie tylko garbusiarze o tym wiedzą i sa ciezkozdobywalne ;P Generalnie z ww wzgledów rozmawialiśmy o gaźniku przed turbo. Jednak temat sie zaciął z widocznych wzgledów. Byłem dzisiaj w ksiegarni technicznej (kupiłem manuala do garba) i widziałem obszerna ksiazke o turbinach itp. Przyszłym miesiacem planuje zakup Razz


Zakup czego? Wink Książki czy juz turbo? Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:07, 30 Mar 2009    Temat postu:

Jest dobra (ponoć) książka o uturbianiu ACVW wydana przez kolesia z CB Performance. 'Turbomania'. Niestety tylko dla anglojęzycznych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pon 16:10, 30 Mar 2009    Temat postu:

gdybym był anglojezyczny to bym sie wszystkiego dowiedział z zaganicznych furum Razz .

Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Sob 14:13, 04 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Sob 14:15, 04 Kwi 2009    Temat postu:

hmm a jakie ma wady system draw through??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 15:23, 05 Kwi 2009    Temat postu:

nie mozesz uzyc intercoolera, przepuszczasz mieszankę (wybuchową dość mocno) przez rozgrzaną turbinę, strata miejsca, jest jeszcze troche tego ale musiałbym poszukać,
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Nie 23:44, 05 Kwi 2009    Temat postu:

ok to ze nie mona zastosować intercoolera to moze wada, ale z drugiej strony w garbach widuje sie je bardzo zadko. A to ze wybuchowa mieszanka przechodzi przez rozgrzana turbine to co z tego???? klasyczne renówki turbo tak miały i jakoś nagminnie nie wybuchały. Kolektora z plastiku tez nie zamierzałbym robić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 23:50, 05 Kwi 2009    Temat postu:

tak ale nagminnie się paliły Smile polecam poczytać fora renault GT5 Smile kilku znajomych ma takowe renówki Smile i niestety lubią sie zapalić. Stąd bardzo duża ich ilość na angielskich złomach.
intercoolerów sie nie widuje w "wolnych" autach bo pompuje się tam mniej wiecej 12-16PSI przy użyciu malego turbo (głownie AS2) co nie pwoowduje takeigo nagrzewania powietrza.
Przy urzyciu wiekszych turbin typu G T3/T4 powietrze znacznie się nagrzewa do tego stopnia ze za intercoolerem często mielismy odczyt rzędu 65C i wiecej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pon 0:23, 06 Kwi 2009    Temat postu:

Tomek, ale ja jesli coś takiego bede robił to dmuchne najwyzej 0.5 bara i tyle, i moje pytania odnosza sie do tego poziomu - zrobić 80-90koni na seryjnym 1600. Niewiem czy R5 sie paliły. Jakoś niewidze zwiazku miedzy jakimkolwiek wybuchem w kolektorze (własciciele aut na gaz znaja ten problem doskonale) a zapaleniem sie auta, no chyba ze plastikowy kolektor.

moje ew plany: seryjne 1600 + zrobine komory spalania w głowicach+małe turbo np z TDI czy renault 1.5 diesel (niepamiętam jak one sa oznaczone - te nowe, tdci??)+włąsnorecznie uspawane kolektory+gaźnik stromerga podcinieniowy przed turbo (otwiera zasadnicza przepustnice o tyle ile jest podciśnienia) z merca czy volvo 2.0

ew chciałbym uzyskać to co daja podwojne gaźniki + porządny porting + wydech + spreż. czyliu zamiast ułatwiać silnikowi oddychanie, wepchnąć mu mieszankę na siłe uzyskujac podobny efekt za mniejsza kase i mniejszymi obrotami

Moje pytanie brzmi: czy westegate które jest wbudowane w turbinie da sie wyrególować na tym preciku tak abym miał własnie zakładane 0.5 bara?? Czy to o co pytam do tego służy włąsnie/?? no i do czego podpiety jest wezyk pod/nadcisnienia na tym?? do kolektora "ssacego" (znaczy za turbo)?? mam rację?? Jesli odpowiesz mi na pytania bede w zasadzie wiedział juz wszystko co mnie interesuje.


Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Pon 0:44, 06 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 9:41, 06 Kwi 2009    Temat postu:

bypas seryjnny na turbinach wystarczy tam jest sterowanie mechaniczne a podciśnienie powinien brać między turbina a zaworem w przypadku draw through.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pon 15:53, 06 Kwi 2009    Temat postu:

a jak sie to reguluje westegate??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin