Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 22:27, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
teraz nie mam jednak czasu niestety mam 2 silniki klientów karawele i swojego garba niestety na razie nie mam czasu nic ogarnac.
moze za jakis czas.
pozdro.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
dunde (dandi)
SSVWF-Team
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 9:13, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Zabrałem się za soje wozidło i zastanawiam się na tłumikiem jaki by pasował do takiego1300. Po głowie chodzi mi SQP albo [link widoczny dla zalogowanych]
O ile SQP jest mi znane to na temat tego drugiego nie mam zielonego pojęcia. Ktoś wie jak to chodzi? I generalnie jaki lepiej wybrać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 11:48, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Rebel ma
moim zdaniem jest to za duzy tłumik do 1300
ale widzialem ze zakladaja.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pabllo
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 21:38, 17 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
panowie pytanie
czy do AB1300 kupić
Dellorto DRLA36 czy Dellorto DRLA40
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 23:16, 17 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
pabllo napisał: | panowie pytanie
czy do AB1300 kupić
Dellorto DRLA36 czy Dellorto DRLA40 |
Kup od razu 40 jak masz taką możliwość. Mogą pomieścić większe venturi co się przyda przy mocniejszym silniku jak będziesz kiedyś składał
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Czw 10:45, 18 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Z tymi idf/drla 40 to dobry pomysl ale trzeba się zastanowić nad paroma rzeczami:
1. Ile obrotów będzie krzęcil silnik ( pewnie ile wlezie he he he ?
2. Czy planujesz kiedyś zwiększać pojemność?
Proponuje przeczytać blog rebela - jest tam napisane i narysowane.
A prop : Swietna robota Rebel.
Seryjne IDF40 mają venturi 28mm ( max można wstawić 32mm)
Więc jeżeli silnik będzie kręcil 6000rpm ( co może być ciężkie pry seryjnym wale -ale możliwe) to 28mm venturi będą jak znalazl
Problem się zacznie jak chcesz zostać poniżej 5000rpm ( wadomo żywotność,koszty itp. ) - wtedy bral bym 36 stki.
Nie wiem tylko jakie max venturis można zapodać do drla/idf 36.
Sprawć to może znajdziesz kompromis.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pabllo
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 11:07, 18 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
bart speester napisał: | Z tymi idf/drla 40 to dobry pomysl ale trzeba się zastanowić nad paroma rzeczami:
1. Ile obrotów będzie krzęcil silnik ( pewnie ile wlezie he he he ?
2. Czy planujesz kiedyś zwiększać pojemność?
Proponuje przeczytać blog rebela - jest tam napisane i narysowane.
A prop : Swietna robota Rebel.
Seryjne IDF40 mają venturi 28mm ( max można wstawić 32mm)
Więc jeżeli silnik będzie kręcil 6000rpm ( co może być ciężkie pry seryjnym wale -ale możliwe) to 28mm venturi będą jak znalazl
Problem się zacznie jak chcesz zostać poniżej 5000rpm ( wadomo żywotność,koszty itp. ) - wtedy bral bym 36 stki.
Nie wiem tylko jakie max venturis można zapodać do drla/idf 36.
Sprawć to może znajdziesz kompromis. |
no widzicie
ja mam taką wizję zrobić mocne 1300
czekam na wyliczenia, jakie ma zrobić TYKA czy mój budżet będzie wystarczający
zastanawiam się czy 40 nie będzie za bardzo zdławiona w stosunku do 36
teraz gaźnika standardowego już nie ma (i dobrze) jest jeden weber
działa wszystko jak należy, ale nie jest tak dobrze aby nie bylo lepiej
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Czw 11:23, 18 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
pabllo napisał: |
no widzicie
ja mam taką wizję zrobić mocne 1300
czekam na wyliczenia, jakie ma zrobić TYKA czy mój budżet będzie wystarczający
zastanawiam się czy 40 nie będzie za bardzo zdławiona w stosunku do 36
teraz gaźnika standardowego już nie ma (i dobrze) jest jeden weber
działa wszystko jak należy, ale nie jest tak dobrze aby nie bylo lepiej |
Chyba Ciebie nie zrozumnialem kolego.
Dajesz jeden gaźnik na podwujnum dolocie?
Czy 2 gaźniki po jednym na strone?
Jeżeli 1 to się nie zrozumieliśmy
MI chodzi o po jednym na strone.
Swoja drogą ciekaw jestem jak obi się kalklację na jeden gaźnik na 4 cyl.
Jak myslicie
|
|
Powrót do góry |
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:53, 18 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
wydaje mi sie ze pabllo chce dac 2 podwojne gaziory a poki co, niejako wersje przejsciowa zalozyl jednego centralnego tak ja to zrozumialem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Czw 12:06, 18 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Zmieżam do tego że przy jednym dwu gardzielowym gaźniku na 4 cyl mamy:
Jadną gardziel na 2cyl.
Idąc dalej to wedlug wylczeń ( [link widoczny dla zalogowanych]) mamy:
poj 1 cyl. = 325 cm3 x 2 =650 ( jdna gardziel na 2 cyl )
Przy 5000rpm i 650 cm3 wychodzą venturis 38mm!!! czyli bez np. DRLA 45 lub 48 się nie odejdzie .
Dobrze myślę?
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 14:13, 18 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Obliczenia z bloga dotyczą układu - jedna przepustnica/jeden cylinder.
Rozdziału dotyczacego układu 1 gardziel/2 cylidnry jeszcze nie przetłumaczyłem, gdyż jest to rozwiązanie kompromisowe i delikatnie mówiąc nieoptymalne. Może kiedyś przetłumaczę
Bart: dzieki Staram sie. Napisze więcej, jak ogarnę samochód przynajmniej do stanu samobieżnego.
Ostatnio zmieniony przez rebel dnia Czw 14:14, 18 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Czw 16:01, 18 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
bart speester napisał: | Dobrze myślę? |
źle
a teraz Ci powiem dlaczego.
Jak masz 4 gary to ile masz cykli ssanie w silnik naraz??
no jedno.
A jak masz czttery gardziele w tym silniku to ile z nich ma cykli ssanie naraz??
no jeden.
A jak masz jeden gaźnik to ile cylindrów ma ssanie naraz??
no jeden.
Kumasz?? Nie sumuje sie gardzieli. Wiele gardzielowe układy stosuje sie ze względu na efekty falowe w dolocie, a w garbie dodatkowo ze wzgledu na długość kolektora. a jak sie ma jeden gaźnik to sie go tez inaczej liczy własnie z ww względów, Ale nie mnozysz razy cztery
Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Czw 16:02, 18 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pabllo
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 18:46, 18 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
baca napisał: | wydaje mi sie ze pabllo chce dac 2 podwojne gaziory a poki co, niejako wersje przejsciowa zalozyl jednego centralnego tak ja to zrozumialem. |
tak jak mówisz
to miałem na myśli
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Pią 10:02, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | bart speester napisał: | Dobrze myślę? |
źle
a teraz Ci powiem dlaczego.
Jak masz 4 gary to ile masz cykli ssanie w silnik naraz??
no jedno.
A jak masz czttery gardziele w tym silniku to ile z nich ma cykli ssanie naraz??
no jeden.
A jak masz jeden gaźnik to ile cylindrów ma ssanie naraz??
no jeden.
Kumasz?? Nie sumuje sie gardzieli. Wiele gardzielowe układy stosuje sie ze względu na efekty falowe w dolocie, a w garbie dodatkowo ze wzgledu na długość kolektora. a jak sie ma jeden gaźnik to sie go tez inaczej liczy własnie z ww względów, Ale nie mnozysz razy cztery |
No to się popisalem
Teraz wszystko kumam Dzięki Łysy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|