Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Szybkie 1300AB
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:27, 08 Cze 2009    Temat postu:

teraz nie mam jednak czasu niestety mam 2 silniki klientów karawele i swojego garba niestety na razie nie mam czasu nic ogarnac.
moze za jakis czas.
pozdro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dunde (dandi)
SSVWF-Team



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 9:13, 10 Cze 2009    Temat postu:

Zabrałem się za soje wozidło i zastanawiam się na tłumikiem jaki by pasował do takiego1300. Po głowie chodzi mi SQP albo [link widoczny dla zalogowanych]
O ile SQP jest mi znane to na temat tego drugiego nie mam zielonego pojęcia. Ktoś wie jak to chodzi? I generalnie jaki lepiej wybrać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 11:48, 10 Cze 2009    Temat postu:

Rebel ma Smile

moim zdaniem jest to za duzy tłumik do 1300
ale widzialem ze zakladaja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pabllo




Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 21:38, 17 Cze 2009    Temat postu:

panowie pytanie
czy do AB1300 kupić
Dellorto DRLA36 czy Dellorto DRLA40
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 23:16, 17 Cze 2009    Temat postu:

pabllo napisał:
panowie pytanie
czy do AB1300 kupić
Dellorto DRLA36 czy Dellorto DRLA40


Kup od razu 40 jak masz taką możliwość. Mogą pomieścić większe venturi co się przyda przy mocniejszym silniku jak będziesz kiedyś składał
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Czw 10:45, 18 Cze 2009    Temat postu:

Z tymi idf/drla 40 to dobry pomysl ale trzeba się zastanowić nad paroma rzeczami:
1. Ile obrotów będzie krzęcil silnik ( pewnie ile wlezie he he he Cool ?
2. Czy planujesz kiedyś zwiększać pojemność?

Proponuje przeczytać blog rebela - jest tam napisane i narysowane.
A prop : Swietna robota Rebel.

Seryjne IDF40 mają venturi 28mm ( max można wstawić 32mm)
Więc jeżeli silnik będzie kręcil 6000rpm ( co może być ciężkie pry seryjnym wale -ale możliwe) to 28mm venturi będą jak znalazl Cool
Problem się zacznie jak chcesz zostać poniżej 5000rpm ( wadomo żywotność,koszty itp. Wink ) - wtedy bral bym 36 stki.
Nie wiem tylko jakie max venturis można zapodać do drla/idf 36.
Sprawć to może znajdziesz kompromis.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pabllo




Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 11:07, 18 Cze 2009    Temat postu:

bart speester napisał:
Z tymi idf/drla 40 to dobry pomysl ale trzeba się zastanowić nad paroma rzeczami:
1. Ile obrotów będzie krzęcil silnik ( pewnie ile wlezie he he he Cool ?
2. Czy planujesz kiedyś zwiększać pojemność?

Proponuje przeczytać blog rebela - jest tam napisane i narysowane.
A prop : Swietna robota Rebel.

Seryjne IDF40 mają venturi 28mm ( max można wstawić 32mm)
Więc jeżeli silnik będzie kręcil 6000rpm ( co może być ciężkie pry seryjnym wale -ale możliwe) to 28mm venturi będą jak znalazl Cool
Problem się zacznie jak chcesz zostać poniżej 5000rpm ( wadomo żywotność,koszty itp. Wink ) - wtedy bral bym 36 stki.
Nie wiem tylko jakie max venturis można zapodać do drla/idf 36.
Sprawć to może znajdziesz kompromis.

no widzicie
ja mam taką wizję zrobić mocne 1300 Wink
czekam na wyliczenia, jakie ma zrobić TYKA Smile czy mój budżet będzie wystarczający Cool
zastanawiam się czy 40 nie będzie za bardzo zdławiona Sad w stosunku do 36
teraz gaźnika standardowego już nie ma Very Happy (i dobrze) jest jeden weber
działa wszystko jak należy, ale nie jest tak dobrze aby nie bylo lepiej Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Czw 11:23, 18 Cze 2009    Temat postu:

pabllo napisał:

no widzicie
ja mam taką wizję zrobić mocne 1300 Wink
czekam na wyliczenia, jakie ma zrobić TYKA Smile czy mój budżet będzie wystarczający Cool
zastanawiam się czy 40 nie będzie za bardzo zdławiona Sad w stosunku do 36
teraz gaźnika standardowego już nie ma Very Happy (i dobrze) jest jeden weber
działa wszystko jak należy, ale nie jest tak dobrze aby nie bylo lepiej Wink


Chyba Ciebie nie zrozumnialem kolego.
Dajesz jeden gaźnik na podwujnum dolocie?
Czy 2 gaźniki po jednym na strone?

Jeżeli 1 to się nie zrozumieliśmy Smile
MI chodzi o po jednym na strone.
Swoja drogą ciekaw jestem jak obi się kalklację na jeden gaźnik na 4 cyl.
Jak myslicie Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:53, 18 Cze 2009    Temat postu:

wydaje mi sie ze pabllo chce dac 2 podwojne gaziory a poki co, niejako wersje przejsciowa zalozyl jednego centralnego Wink tak ja to zrozumialem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Czw 12:06, 18 Cze 2009    Temat postu:

Zmieżam do tego że przy jednym dwu gardzielowym gaźniku na 4 cyl mamy:
Jadną gardziel na 2cyl.
Idąc dalej to wedlug wylczeń ( [link widoczny dla zalogowanych]) mamy:
poj 1 cyl. = 325 cm3 x 2 =650 ( jdna gardziel na 2 cyl )
Przy 5000rpm i 650 cm3 wychodzą venturis 38mm!!! Surprised czyli bez np. DRLA 45 lub 48 się nie odejdzie Cool.
Dobrze myślę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:13, 18 Cze 2009    Temat postu:

Obliczenia z bloga dotyczą układu - jedna przepustnica/jeden cylinder.
Rozdziału dotyczacego układu 1 gardziel/2 cylidnry jeszcze nie przetłumaczyłem, gdyż jest to rozwiązanie kompromisowe i delikatnie mówiąc nieoptymalne. Może kiedyś przetłumaczę Smile

Bart: dzieki Smile Staram sie. Napisze więcej, jak ogarnę samochód przynajmniej do stanu samobieżnego.


Ostatnio zmieniony przez rebel dnia Czw 14:14, 18 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Czw 16:01, 18 Cze 2009    Temat postu:

bart speester napisał:
Dobrze myślę?


źle


a teraz Ci powiem dlaczego.
Jak masz 4 gary to ile masz cykli ssanie w silnik naraz??
no jedno.
A jak masz czttery gardziele w tym silniku to ile z nich ma cykli ssanie naraz??
no jeden.
A jak masz jeden gaźnik to ile cylindrów ma ssanie naraz??
no jeden.

Kumasz?? Nie sumuje sie gardzieli. Wiele gardzielowe układy stosuje sie ze względu na efekty falowe w dolocie, a w garbie dodatkowo ze wzgledu na długość kolektora. a jak sie ma jeden gaźnik to sie go tez inaczej liczy własnie z ww względów, Ale nie mnozysz razy cztery Wink


Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Czw 16:02, 18 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pabllo




Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 18:46, 18 Cze 2009    Temat postu:

baca napisał:
wydaje mi sie ze pabllo chce dac 2 podwojne gaziory a poki co, niejako wersje przejsciowa zalozyl jednego centralnego Wink tak ja to zrozumialem.

tak jak mówisz
to miałem na myśli Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Pią 10:02, 19 Cze 2009    Temat postu:

Łysy napisał:
bart speester napisał:
Dobrze myślę?


źle


a teraz Ci powiem dlaczego.
Jak masz 4 gary to ile masz cykli ssanie w silnik naraz??
no jedno.
A jak masz czttery gardziele w tym silniku to ile z nich ma cykli ssanie naraz??
no jeden.
A jak masz jeden gaźnik to ile cylindrów ma ssanie naraz??
no jeden.

Kumasz?? Nie sumuje sie gardzieli. Wiele gardzielowe układy stosuje sie ze względu na efekty falowe w dolocie, a w garbie dodatkowo ze wzgledu na długość kolektora. a jak sie ma jeden gaźnik to sie go tez inaczej liczy własnie z ww względów, Ale nie mnozysz razy cztery Wink


No to się popisalem Embarassed
Teraz wszystko kumam Smile Dzięki Łysy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin