Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

2 gaźniki Solex 32/34

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Wto 8:32, 07 Kwi 2009    Temat postu: 2 gaźniki Solex 32/34

Witam, w niedługim czasie będę miał od kumpla 2 gaźniki solex 32/34 wiem że używane były w silnikach 2 litrowych. Czy da się takie gaźniki zaadaptować do garba, do silnika 1600? Jeżeli tak to czy znacie kogoś kto ma lub jest w stanie wykonać sterowanie do takich gaźników. No i ostatnie pytanie czy warto się w nie bawić. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 9:20, 07 Kwi 2009    Temat postu:

Co do sterowania odezwij sie do Bestyia Custom Shop Razz czyli do Bestyi z Gdańska - ktoś mi nawet foty pokazywał takiego systemu, ale nie wiem kto Wink

a 2 solexy da sie zaadaptować do garba
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Śro 12:01, 08 Kwi 2009    Temat postu:

W niedługim czasie zmieniam sobie cylindry w swoim 1,3 na 1,6 i jak na razie mam do wyboru albo swojego zregenerowanego solexa 32 albo dwa 32/34. Z czasem na pewno zdecyduje się na coś z dwójki weber lub dellorto. I tutaj moje pytanie czy zmiana solexa na dwa solexy coś da:) Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:11, 08 Kwi 2009    Temat postu:

cudak napisał:
W niedługim czasie zmieniam sobie cylindry w swoim 1,3 na 1,6 i jak na razie mam do wyboru albo swojego zregenerowanego solexa 32 albo dwa 32/34. Z czasem na pewno zdecyduje się na coś z dwójki weber lub dellorto. I tutaj moje pytanie czy zmiana solexa na dwa solexy coś da:) Pozdrawiam


Pewnie każdy by Ci to powiedział - najbardziej znane przysłowie o solexach "jeden solex to problem, dwa solexy to podwójny problem" Wink

Czy coś da? - na pewno, choćby to, że każda głowica będzie zasilana osobny gaźnikiem - krótsza droga mieszanki do głowic, efektywniejsze spalanie mieszanki, przyrost mocy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Czw 13:38, 11 Lut 2010
PRZENIESIONY
Czw 15:54, 11 Lut 2010    Temat postu: 2 x Solex

Zakladam temat o solexach. W szystkie info mile widziane. W jakich silnikach byly stosowane, plusy /minusy itp.
Dawjcie co kto ma Smile

Pozd.
Bart
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:25, 11 Lut 2010
PRZENIESIONY
Czw 15:55, 11 Lut 2010    Temat postu: Re: 2 x Solex

bart speedster napisał:
Zakladam temat o solexach. W szystkie info mile widziane. W jakich silnikach byly stosowane, plusy /minusy itp.
Dawjcie co kto ma Smile

Pozd.
Bart


temat stary jak świat Wink
jak mówił kiedyś tekst z reklamy :
"różne osoby, różne potrzeby, rózne zestawy Panvitan Wink"

O solexach możesz pogadać z Bestyą - montował takie w garbie Mata z Gdańska. Działały dobrze na początku,trasa Gdańsk - Wawa- po drodze się rozregulowały, potem Bestya doprowadził je do kultury...trzeba dobrze poznać te gaźniki żeby coś z nich wycisnąć i przy okazji nie rozregulować Wink W warszawie masz jednego garba białego z takimi gaźnikami - Debois z Garbiarnii jeździ na takim zestawie i sobie chwali
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Czw 14:28, 11 Lut 2010
PRZENIESIONY
Czw 15:56, 11 Lut 2010    Temat postu:

Nie chcę mi się tłumaczyć więc wklejam w oryginale. Zaczerpnięte z for RPA. Najlepszy zestaw to zestaw z silnika 1,7 jeżeli mówimy o używanych. Proponuje też przekleić temat bo już kiedyś zacząłem dyskusję na ten temat.

Needle valve should be 1.2mm. Some carb kits for these have 1.5mm needle valves,wich are too big. Sometimes the gasket in the kit is of different thickness, causing incorrect float level.
These carbs are very sensitive to fuel pressure, they don’t like high pressure electric pumps. With the mechanical VW pump, thicker gaskets or a spacer can be used underneath to reduce the pressure if it is too high.

What is your float levels set at? (With carb top off, measure distance between fuel level in float chamber and top of carb).
VW specify 12 to 14mm for these. Found that 12mm is a bit high, (sometimes causes overflow after a hot engine is switced off, especially with an early beetle decklid with no air intakes). Best is to aim for 14mm. Use thicker washer under the needle valve to lower float level if neccessary.

Standard jetting for 2L baywindow (according to haynes manual):
Needle valve:1.2mm
Venturi diameter:26mm
Main jet:Manual gearbox: 132.5
Automatic gearbox: 135
Air correction jet: 160
Pilot jet: 52.5

Air cleaner is very critical on these carbs. They like the +-230mm extension tubes to the central air cleaner of the 2L engine. If these are replaced with an air cleaner directly on top of the carb, it will run lean at full power because of different pulsations through the carb.
(Been there, tested different length extensions to the aircleaners). Even a 100 mm extension is too short to solve the problem.
Best is to drop the air correction jet from 160 to about 120 or 110 to compensate if you have the short aircleaners in a beetle application.

By the way different year 32/34 PDSIT carbs respond different to jetting changes. The emulsion tubes (which are pressed in and cannot be easily removed) have different holes.1700 , 1800, 2L baywindow and 2L 80-81models are all different from each other.


They can be a nightmare if you don't bypass 2 of the 3 idle circuits (1.8 & 2L T4 motors) on the left carb.
If you have a set from a 1700 T4 then you have a set of exellent carbs.
Make sure the main jets are 1.275 max & air 1.50 to run on a near stock 1600
On the open road if set up right with a noticable increase in power, maybe like 5-7Hp increase, doesn't sound like much but for a motor than only has 55-60 hp in stock form thats like a 8-10 % increase, but with a heavy foot they will drink more in town driving.
If you need filters for these I have washable ones, that bolt on R140 each.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin