Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

odma
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:22, 20 Lut 2009    Temat postu: odma

czytając wątek o wzmocnionym 1600 przyszła mi do głowy kolejna myśl - wyspawam sobie odmę Wink

Może głupie pytanie, ale - czy w puszce odmy coś jest w środku? czy tylko goła blacha??? ile potrzebuję wyjść/wejść na przewody? jakie to powinno mieć wymiary?

czy coś jeszcze mi potrzebne? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:17, 20 Lut 2009    Temat postu:

Siema Qcu,

Odma w środku jest pusta, casem montuje sie różne bajery zapobiegające przelewaniu sie oleju wewnatrz (czasem także gabki itp) ale nie ma potrzeby aldowań tam nic.

Porzebujesz minimum 3 wyjść (najlepiej 4)
- wlew oleju (odpływ z odmy oleju do silnika)
- dekle zaworowe (nie musi do nich spływac olej więc mozna je dac ciu wyżej jak dno odmy)
- zaślepka po pompie - gółne ujście gazów, cisnienia i rozbryzgującego sie oleju (także jak w przpadku dekli zaworowych nie musi to być wyjscie odpływowe - więc może być zamontowane wyżej jak dno odmy)
- odprowadzenie gazów (filterek lub dwa z łatwym dostepem do demontażu i czyszczenia najlepiej na szczycie) - czystośc jest dość ważna żeby gółwnie niechciana woda w postaci pary wodnej mogal uciekać z silnika - pamiętcie tak zwane masło pod korkiem oleju - oznaka obecności wody w oleju (nawet nieznaczne ilości pochodzące z kondensacji na ściankach bloku wewnątrz potrafią "przyrządzic" masełko)

ot cała sztuka Smile

taka mała wskazówka wzięta z zycia...
podczas wyscigu na 1/4 mili auto krecące sie do około 6-8tys (przykład cal-look Colina Jardine) przerzuca przez odme około 2l oleju (i jest to całkeim normalne) więc nie może być ona za mała) około 1,5-2l
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pią 19:47, 20 Lut 2009    Temat postu:

czyli jak rozumiem odpływ oleju z odmy (w sensie puchy) trafia spowrotem do silnika przez seryjne wyjscie z silnika do odmy??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:12, 20 Lut 2009    Temat postu:

tak
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomLca




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica

PostWysłany: Sob 0:01, 21 Lut 2009    Temat postu:

Czyli podłączenie w miejscu zaślepki na pompę paliwa zastępuje pokrywy zaworowe ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 1:39, 21 Lut 2009    Temat postu:

nie... gdzie tak wycyztałes ;P
przeczytaj dokąłdnie co wyżej napisałem Wink

podłaczenie w zaslepce jest opcjonalne rpzy małych silnikach kręcących się powiedzmy do 5000RPM. choć niegdzie tkaiej reguły nie ma.
jesli rezygnujesz z std pompy warto w to miejsce dac odpowietrzenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DEDHI
przyjaciel klubu



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 12:33, 21 Lut 2009    Temat postu:

w mojej odmie z CSP (taka samą ma Majki) były spawane w środku blaszki w formie takiej jodełki po to aby olej zatrzymywał / spływał po nich. Dlatego to nie jest tylko zwykła puszka z wejsciami / wyjsciami Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 19:31, 21 Lut 2009    Temat postu:

DEDHI napisał:
w mojej odmie z CSP (taka samą ma Majki) były spawane w środku blaszki w formie takiej jodełki po to aby olej zatrzymywał / spływał po nich. Dlatego to nie jest tylko zwykła puszka z wejsciami / wyjsciami Wink


no need for that Wink

poza tym odma CSP tak na prawde nie ma sustu oleju... bo wejścia a raczej wyjścia są wspawane za wysoko co powoduje zatrzymywanie oleju w neij i wytrącanie się wody co w rezultacie prowadiz do robienia sie masła...


Ostatnio zmieniony przez TYKA dnia Sob 19:33, 21 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:53, 23 Lut 2009    Temat postu:

te filtry to wszystko jedno do których przewodów będa poprowadzone?
Myślę, żeby np dac po 2 na każdą strone i : 2 górne będą do dekli przy glowicach ( w nich filterki) a 2 dolne: ( z prawej) do domy z lewej ( do pompy)

Pytanie co do gąbki : jaka ona musi być? Bo skoro ten olej będzie wracał do silnika z powrotem, to dobrze by byłao, żeby gąbka się nie strzępiła i nie leciał syf do silnika Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:48, 23 Lut 2009    Temat postu:

daj po prostu dwa filterki na górze takei które można kupić na allegro po 25zł....

a gabki nie kładź szkoda czasu nerwów i pieniędzy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:01, 30 Mar 2009    Temat postu:

Gość rozwiązał to w dość prosty sposób - dał tylko przewody do dekli zawrów. Musze przyznać , że detale są niezłe. zauważyłem tez, że niektórzy nawet w wielkich silnikach nie stosują odmy przy pompie paliwa =- pytanie czemu nie?

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pon 16:08, 30 Mar 2009    Temat postu:

alez jest jeszcze odma przy wlewie oleju - w std miejscu. Tyle ze zakonczona filterkiem i nigdzi enie podłączona
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:21, 30 Mar 2009    Temat postu:

Łysy napisał:
alez jest jeszcze odma przy wlewie oleju - w std miejscu. Tyle ze zakonczona filterkiem i nigdzi enie podłączona


no to wiem - widzę Wink tylko chodzi o to, że nie jest połąxczone z puchą z tyłu Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:21, 30 Mar 2009    Temat postu:

Łysy napisał:
alez jest jeszcze odma przy wlewie oleju - w std miejscu. Tyle ze zakonczona filterkiem i nigdzi enie podłączona


ja tak mam i chlapie olejem po silniku, srednio Confused wiec zakladam odme w puszcze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:28, 30 Mar 2009    Temat postu:

baca napisał:
Łysy napisał:
alez jest jeszcze odma przy wlewie oleju - w std miejscu. Tyle ze zakonczona filterkiem i nigdzi enie podłączona


ja tak mam i chlapie olejem po silniku, srednio Confused wiec zakladam odme w puszcze


U mnie ten filterek był skierowany do dołu w tym miejscu i nie dało sie wlać oleju, żeby z niego nie ciekło Wink miałem pecha, bo gwint wlewu oleju zawsze się kończył w tym miejscu Wink bez względu jak bym nie zaczał wkręcać Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin