Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 11:22, 20 Lut 2009 Temat postu: odma |
|
|
czytając wątek o wzmocnionym 1600 przyszła mi do głowy kolejna myśl - wyspawam sobie odmę
Może głupie pytanie, ale - czy w puszce odmy coś jest w środku? czy tylko goła blacha??? ile potrzebuję wyjść/wejść na przewody? jakie to powinno mieć wymiary?
czy coś jeszcze mi potrzebne?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 19:17, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Siema Qcu,
Odma w środku jest pusta, casem montuje sie różne bajery zapobiegające przelewaniu sie oleju wewnatrz (czasem także gabki itp) ale nie ma potrzeby aldowań tam nic.
Porzebujesz minimum 3 wyjść (najlepiej 4)
- wlew oleju (odpływ z odmy oleju do silnika)
- dekle zaworowe (nie musi do nich spływac olej więc mozna je dac ciu wyżej jak dno odmy)
- zaślepka po pompie - gółne ujście gazów, cisnienia i rozbryzgującego sie oleju (także jak w przpadku dekli zaworowych nie musi to być wyjscie odpływowe - więc może być zamontowane wyżej jak dno odmy)
- odprowadzenie gazów (filterek lub dwa z łatwym dostepem do demontażu i czyszczenia najlepiej na szczycie) - czystośc jest dość ważna żeby gółwnie niechciana woda w postaci pary wodnej mogal uciekać z silnika - pamiętcie tak zwane masło pod korkiem oleju - oznaka obecności wody w oleju (nawet nieznaczne ilości pochodzące z kondensacji na ściankach bloku wewnątrz potrafią "przyrządzic" masełko)
ot cała sztuka
taka mała wskazówka wzięta z zycia...
podczas wyscigu na 1/4 mili auto krecące sie do około 6-8tys (przykład cal-look Colina Jardine) przerzuca przez odme około 2l oleju (i jest to całkeim normalne) więc nie może być ona za mała) około 1,5-2l
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pią 19:47, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
czyli jak rozumiem odpływ oleju z odmy (w sensie puchy) trafia spowrotem do silnika przez seryjne wyjscie z silnika do odmy??
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 20:12, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
tak
|
|
Powrót do góry |
|
|
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Sob 0:01, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Czyli podłączenie w miejscu zaślepki na pompę paliwa zastępuje pokrywy zaworowe ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 1:39, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
nie... gdzie tak wycyztałes ;P
przeczytaj dokąłdnie co wyżej napisałem
podłaczenie w zaslepce jest opcjonalne rpzy małych silnikach kręcących się powiedzmy do 5000RPM. choć niegdzie tkaiej reguły nie ma.
jesli rezygnujesz z std pompy warto w to miejsce dac odpowietrzenie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
DEDHI
przyjaciel klubu
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 12:33, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
w mojej odmie z CSP (taka samą ma Majki) były spawane w środku blaszki w formie takiej jodełki po to aby olej zatrzymywał / spływał po nich. Dlatego to nie jest tylko zwykła puszka z wejsciami / wyjsciami
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 19:31, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
DEDHI napisał: | w mojej odmie z CSP (taka samą ma Majki) były spawane w środku blaszki w formie takiej jodełki po to aby olej zatrzymywał / spływał po nich. Dlatego to nie jest tylko zwykła puszka z wejsciami / wyjsciami |
no need for that
poza tym odma CSP tak na prawde nie ma sustu oleju... bo wejścia a raczej wyjścia są wspawane za wysoko co powoduje zatrzymywanie oleju w neij i wytrącanie się wody co w rezultacie prowadiz do robienia sie masła...
Ostatnio zmieniony przez TYKA dnia Sob 19:33, 21 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 11:53, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
te filtry to wszystko jedno do których przewodów będa poprowadzone?
Myślę, żeby np dac po 2 na każdą strone i : 2 górne będą do dekli przy glowicach ( w nich filterki) a 2 dolne: ( z prawej) do domy z lewej ( do pompy)
Pytanie co do gąbki : jaka ona musi być? Bo skoro ten olej będzie wracał do silnika z powrotem, to dobrze by byłao, żeby gąbka się nie strzępiła i nie leciał syf do silnika
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 14:48, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
daj po prostu dwa filterki na górze takei które można kupić na allegro po 25zł....
a gabki nie kładź szkoda czasu nerwów i pieniędzy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 11:01, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Gość rozwiązał to w dość prosty sposób - dał tylko przewody do dekli zawrów. Musze przyznać , że detale są niezłe. zauważyłem tez, że niektórzy nawet w wielkich silnikach nie stosują odmy przy pompie paliwa =- pytanie czemu nie?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pon 16:08, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
alez jest jeszcze odma przy wlewie oleju - w std miejscu. Tyle ze zakonczona filterkiem i nigdzi enie podłączona
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:21, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | alez jest jeszcze odma przy wlewie oleju - w std miejscu. Tyle ze zakonczona filterkiem i nigdzi enie podłączona |
no to wiem - widzę tylko chodzi o to, że nie jest połąxczone z puchą z tyłu
|
|
Powrót do góry |
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:21, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | alez jest jeszcze odma przy wlewie oleju - w std miejscu. Tyle ze zakonczona filterkiem i nigdzi enie podłączona |
ja tak mam i chlapie olejem po silniku, srednio wiec zakladam odme w puszcze
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:28, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
baca napisał: | Łysy napisał: | alez jest jeszcze odma przy wlewie oleju - w std miejscu. Tyle ze zakonczona filterkiem i nigdzi enie podłączona |
ja tak mam i chlapie olejem po silniku, srednio wiec zakladam odme w puszcze |
U mnie ten filterek był skierowany do dołu w tym miejscu i nie dało sie wlać oleju, żeby z niego nie ciekło miałem pecha, bo gwint wlewu oleju zawsze się kończył w tym miejscu bez względu jak bym nie zaczał wkręcać
|
|
Powrót do góry |
|
|
|