Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

VW powered Dragster
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Zewnętrze/Exterior
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 23:13, 31 Paź 2009    Temat postu: VW powered Dragster

Ten topik to póki co czysta teoria, gdyż raczej nie zabiorę się za to w dającej się przewidzieć przyszłości.
Ale z czystej ciekawości chętnie bym podyskutował, powymieniał się widzą i może nawet coś zaprojektował...
Chodzi mianowicie o napedzany ACVW Dragster w stylu np. dragstera EMPI z dawnych czasów, czy dragstera Gena Berga z początków jego przygody z szybkimi VW.
Jestem przede wszystkim (na poczatek) ciekaw jak rozwiązane są kwestie zawieszenia przedniego i tylnego oraz system sterowania.
Zakładam najprostsze rozwiązanie z układem silnik i skrzynia za kierowcą. Daje to możliwość szybkiej wymiany silnika na wyścigach...



Powrót do góry
Zobacz profil autora
DEDHI
przyjaciel klubu



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:40, 01 Lis 2009    Temat postu:

projekt dla prawdziwego twardziela... brak amortyzacji z przodu jak również hamulców. Brak tradycyjnej przekładni kierowniczej. Skręca się jak w rowerach poziomych. Brak również spadochronu hamujacego. Człowiek nie po to się rozpędza żeby hamował Very Happy podejrzewam że stosunek mocy do wagi jest rewelacyjny co przekłada sie na osiągi Wink Prawdę mówiąc bardziej podoba mi się projekt obok... dragowej buggy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:44, 03 Lis 2009    Temat postu:

Nie ukrywam, ze strasznie mnie bierze ten temat ostatnio. Oczywiście teoretycznie póki co. Na EBI był podobny projekt, le jeszcze bez silnika.
Jestem mocno ciekaw jak coś takiego wykonać i chciałbym się mocniej w szczegóły wgłębić. Ale coś widzę, ze posiałem na niezbyt podatny grunt...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Wto 14:34, 03 Lis 2009    Temat postu:

samą rame z rurek mozna chyba dosyć prosto zrobić. Trzeba wziąść pod uwage ze jesli w takie coś wsadzimy jakiś konkretny silnik, to bezpieczne to niebedzie nic a nic. Chyba najprostrzy sposób na ostre czasy. Jak masz chec pozbyc sie troche geldu to rób, frajda mogła by być nieprzeciętna
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DEDHI
przyjaciel klubu



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:44, 03 Lis 2009    Temat postu:

byłaby to fajna promocja klubu Wink auto w barwach klubu no i z miejscem na reklamę dla sporsora Wink a jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to prawdziwy hard core Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:52, 03 Lis 2009    Temat postu:

Jasne, że póki co garb ma zdecydowany priorytet i jakakolwiek kasa w ogóle to na razie to nic pewnego. Stąd napisałem, że jest to toeria póki co.
Rzecz w tym, że skoro chciałbym, żeby sie przekuła w praktykę w dającej się przewidzieć przyszłości, to muszę poznać temat dość szczegółowo.
Na pierwszy rzut oka temat wyglada dość prosto, a jak sie zastanowić, to już niekoniecznie.

Pierwsza sprawa to materiał z jakiego miałaby być wykonana rama.
Zwykła stal, czy chro-mo?
Jeśli chromo, to czy Rol-stal spawa takie rzeczy? I czy ma w ofercie?

Druga sprawa to pozycja silnika w ramie.
- za tylną osią
-przed tylną osią za kierowcą
-przed tylną osią przed kierowcą

Trzecia sprawa to zawieszenie.
Bardzo mnie zastanawia konstrukcja przedniej osi. Najczęsciej robiono to na bazie prostej belki + zwrotnice + koła od roweru/motoroweru.

1. I to mnie zastanawie znów kwestia ułozyskowania zwrotnic w belce. Cz Czy da sie wykonać taką oś z kawałka wygiętej rury i dospawać gniazda dla zwrotnic, czu może łatwiej swęzić jakąś istniejącą belkę od dostawczaka po zdemontowaniu z niej resorów...

im dalej myślę, tym węcej pytań...

EDIT:

Trudno znaleźć jakiekolwiek materiały na temat tych małych dragsterów VW powered. Znalazłem natomiast coś na temat oldschoolowych dragsterów w ogóle. Sporo zdjęć Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez rebel dnia Wto 15:06, 03 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 15:16, 03 Lis 2009    Temat postu:

co do zawieszenia to większość kwestii rozwiazą unibole.
co do ramy: robisz ja z tegoco masz i na co cie stać. trzeba pamiętać ze różne stale używane w sporcie motorowym do ram cz klatem mają okreslone parametry aby uzyskały homologacje czy FIA czy co kolwiek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Wto 15:20, 03 Lis 2009    Temat postu:

rebel napisał:

Pierwsza sprawa to materiał z jakiego miałaby być wykonana rama.
Zwykła stal, czy chro-mo?
Jeśli chromo, to czy Rol-stal spawa takie rzeczy? I czy ma w ofercie?


napewno lepsza była by chromo, nie mamy takiej rury w ofercie. A spawanie takiej nie różni sie od zwykłej.
Ja robił bym z konstrukcyjnych bezszwówek, jak by było to naprawde fajne i poszedł bym dalej z motorem itp to wtedy mozna wejsc na wyzszy poziom i zrobić chromo

rebel napisał:


Druga sprawa to pozycja silnika w ramie.
- za tylną osią
-przed tylną osią za kierowcą
-przed tylną osią przed kierowcą


Zakładajac ogólna lekkosc całek konstrukcji to wg mnie najlepsze było by umieszczenie silnika przed tylna osia za kierowcą. Aczkolwiek z drugiej strony skoro umieszczali w orginałach dawno temu, klasycznie jak w garbie, to moze z jakiegos powodu.

rebel napisał:
I to mnie zastanawie znów kwestia ułozyskowania zwrotnic w belce. Cz Czy da sie wykonać taką oś z kawałka wygiętej rury i dospawać gniazda dla zwrotnic, czu może łatwiej swęzić jakąś istniejącą belkę od dostawczaka po zdemontowaniu z niej resorów...


z dostawczaka wazyła by duuuzo. pomijam ze trzeba by ja zwęzić i ew wzmocnić w tym miejscu (czyli dodatkowe kilogramy) wg mnie z kawałka rury mozna to wykonać, (byle by nieprzewymiarowanej ;P )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 15:35, 03 Lis 2009    Temat postu:

Ok, to nowa porcja pytań
czy zwrotnica w osi obrotu musi być jakoś ułozyskowana?
jak połączyc koło od roweru/motoroweru ze zwrotnicą samochodową? albo inaczej... jak te 3 elemetny się zgrywają - belka - zwrotnica - koło/piasta?

System sterowania poprzez przkładnię? czy tak jak pisze Dedhi? Bezpieczniej ze względu na wyuczone odruchy chyba jednak mieć wolant/kierownicę działającą jak w samochodzie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Wto 15:47, 03 Lis 2009    Temat postu:

popatrz na strony z gokartami, ja bym zrobił to tak jak w nich. Z reszta mozna wtedy kupic całe zwrotnice, przekładnie itp od gokarta
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:02, 03 Lis 2009    Temat postu:

Hmm... ciekawe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Wto 16:08, 03 Lis 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] tutaj jest sporo info o konstrukcjach, moze nie typowo dragowych ale zawsze cos
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 18:27, 03 Lis 2009    Temat postu:

Wygląda na to, że szykuję porja pozytecznych informacji.. Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Śro 9:40, 04 Lis 2009    Temat postu:

Na tych fotach, zawieszenie nie wygląda na skomplikowane. Gdybym nie miał dwóch projektów do skończenia to bym się z chęcią pobawił, tym bardziej że jako dziecko zawsze chciałem zbudować gokarta:)) A sterowanie przypomina linkage twist:))
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:56, 04 Lis 2009    Temat postu:

rebel napisał:
Wygląda na to, że szykuję porja pozytecznych informacji.. Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Dobry topik Smile Chłopaki podchwycili, więc mam nadzieje, że się temat rozwinie Smile Ciekawi mnie jak jest rozwiązana kwestia lewarka biegów - generalnie kokpit wygląda na bardzo ciasny niczym w F1, więc jak to zrobić? Trzeba mieć trochę miejsca, żeby robić szybkie zmiany biegów, a tego miejsca tu nie widzę - przydała by się fotka takiego dragstera bez obudowy laminatu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Zewnętrze/Exterior Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin