Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 23:13, 31 Paź 2009 Temat postu: VW powered Dragster |
|
|
Ten topik to póki co czysta teoria, gdyż raczej nie zabiorę się za to w dającej się przewidzieć przyszłości.
Ale z czystej ciekawości chętnie bym podyskutował, powymieniał się widzą i może nawet coś zaprojektował...
Chodzi mianowicie o napedzany ACVW Dragster w stylu np. dragstera EMPI z dawnych czasów, czy dragstera Gena Berga z początków jego przygody z szybkimi VW.
Jestem przede wszystkim (na poczatek) ciekaw jak rozwiązane są kwestie zawieszenia przedniego i tylnego oraz system sterowania.
Zakładam najprostsze rozwiązanie z układem silnik i skrzynia za kierowcą. Daje to możliwość szybkiej wymiany silnika na wyścigach...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
DEDHI
przyjaciel klubu
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 11:40, 01 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
projekt dla prawdziwego twardziela... brak amortyzacji z przodu jak również hamulców. Brak tradycyjnej przekładni kierowniczej. Skręca się jak w rowerach poziomych. Brak również spadochronu hamujacego. Człowiek nie po to się rozpędza żeby hamował podejrzewam że stosunek mocy do wagi jest rewelacyjny co przekłada sie na osiągi Prawdę mówiąc bardziej podoba mi się projekt obok... dragowej buggy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:44, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Nie ukrywam, ze strasznie mnie bierze ten temat ostatnio. Oczywiście teoretycznie póki co. Na EBI był podobny projekt, le jeszcze bez silnika.
Jestem mocno ciekaw jak coś takiego wykonać i chciałbym się mocniej w szczegóły wgłębić. Ale coś widzę, ze posiałem na niezbyt podatny grunt...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Wto 14:34, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
samą rame z rurek mozna chyba dosyć prosto zrobić. Trzeba wziąść pod uwage ze jesli w takie coś wsadzimy jakiś konkretny silnik, to bezpieczne to niebedzie nic a nic. Chyba najprostrzy sposób na ostre czasy. Jak masz chec pozbyc sie troche geldu to rób, frajda mogła by być nieprzeciętna
|
|
Powrót do góry |
|
|
DEDHI
przyjaciel klubu
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:44, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
byłaby to fajna promocja klubu auto w barwach klubu no i z miejscem na reklamę dla sporsora a jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to prawdziwy hard core
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:52, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jasne, że póki co garb ma zdecydowany priorytet i jakakolwiek kasa w ogóle to na razie to nic pewnego. Stąd napisałem, że jest to toeria póki co.
Rzecz w tym, że skoro chciałbym, żeby sie przekuła w praktykę w dającej się przewidzieć przyszłości, to muszę poznać temat dość szczegółowo.
Na pierwszy rzut oka temat wyglada dość prosto, a jak sie zastanowić, to już niekoniecznie.
Pierwsza sprawa to materiał z jakiego miałaby być wykonana rama.
Zwykła stal, czy chro-mo?
Jeśli chromo, to czy Rol-stal spawa takie rzeczy? I czy ma w ofercie?
Druga sprawa to pozycja silnika w ramie.
- za tylną osią
-przed tylną osią za kierowcą
-przed tylną osią przed kierowcą
Trzecia sprawa to zawieszenie.
Bardzo mnie zastanawia konstrukcja przedniej osi. Najczęsciej robiono to na bazie prostej belki + zwrotnice + koła od roweru/motoroweru.
1. I to mnie zastanawie znów kwestia ułozyskowania zwrotnic w belce. Cz Czy da sie wykonać taką oś z kawałka wygiętej rury i dospawać gniazda dla zwrotnic, czu może łatwiej swęzić jakąś istniejącą belkę od dostawczaka po zdemontowaniu z niej resorów...
im dalej myślę, tym węcej pytań...
EDIT:
Trudno znaleźć jakiekolwiek materiały na temat tych małych dragsterów VW powered. Znalazłem natomiast coś na temat oldschoolowych dragsterów w ogóle. Sporo zdjęć
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez rebel dnia Wto 15:06, 03 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 15:16, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
co do zawieszenia to większość kwestii rozwiazą unibole.
co do ramy: robisz ja z tegoco masz i na co cie stać. trzeba pamiętać ze różne stale używane w sporcie motorowym do ram cz klatem mają okreslone parametry aby uzyskały homologacje czy FIA czy co kolwiek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Wto 15:20, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
rebel napisał: |
Pierwsza sprawa to materiał z jakiego miałaby być wykonana rama.
Zwykła stal, czy chro-mo?
Jeśli chromo, to czy Rol-stal spawa takie rzeczy? I czy ma w ofercie?
|
napewno lepsza była by chromo, nie mamy takiej rury w ofercie. A spawanie takiej nie różni sie od zwykłej.
Ja robił bym z konstrukcyjnych bezszwówek, jak by było to naprawde fajne i poszedł bym dalej z motorem itp to wtedy mozna wejsc na wyzszy poziom i zrobić chromo
rebel napisał: |
Druga sprawa to pozycja silnika w ramie.
- za tylną osią
-przed tylną osią za kierowcą
-przed tylną osią przed kierowcą
|
Zakładajac ogólna lekkosc całek konstrukcji to wg mnie najlepsze było by umieszczenie silnika przed tylna osia za kierowcą. Aczkolwiek z drugiej strony skoro umieszczali w orginałach dawno temu, klasycznie jak w garbie, to moze z jakiegos powodu.
rebel napisał: | I to mnie zastanawie znów kwestia ułozyskowania zwrotnic w belce. Cz Czy da sie wykonać taką oś z kawałka wygiętej rury i dospawać gniazda dla zwrotnic, czu może łatwiej swęzić jakąś istniejącą belkę od dostawczaka po zdemontowaniu z niej resorów...
|
z dostawczaka wazyła by duuuzo. pomijam ze trzeba by ja zwęzić i ew wzmocnić w tym miejscu (czyli dodatkowe kilogramy) wg mnie z kawałka rury mozna to wykonać, (byle by nieprzewymiarowanej ;P )
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 15:35, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ok, to nowa porcja pytań
czy zwrotnica w osi obrotu musi być jakoś ułozyskowana?
jak połączyc koło od roweru/motoroweru ze zwrotnicą samochodową? albo inaczej... jak te 3 elemetny się zgrywają - belka - zwrotnica - koło/piasta?
System sterowania poprzez przkładnię? czy tak jak pisze Dedhi? Bezpieczniej ze względu na wyuczone odruchy chyba jednak mieć wolant/kierownicę działającą jak w samochodzie...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Wto 15:47, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
popatrz na strony z gokartami, ja bym zrobił to tak jak w nich. Z reszta mozna wtedy kupic całe zwrotnice, przekładnie itp od gokarta
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 16:02, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Hmm... ciekawe
|
|
Powrót do góry |
|
|
cudak
Administrator
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 16:08, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] tutaj jest sporo info o konstrukcjach, moze nie typowo dragowych ale zawsze cos
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 18:27, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Wygląda na to, że szykuję porja pozytecznych informacji..
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
cudak
Administrator
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 9:40, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Na tych fotach, zawieszenie nie wygląda na skomplikowane. Gdybym nie miał dwóch projektów do skończenia to bym się z chęcią pobawił, tym bardziej że jako dziecko zawsze chciałem zbudować gokarta:)) A sterowanie przypomina linkage twist:))
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 10:56, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
rebel napisał: | Wygląda na to, że szykuję porja pozytecznych informacji..
[link widoczny dla zalogowanych] |
Dobry topik Chłopaki podchwycili, więc mam nadzieje, że się temat rozwinie Ciekawi mnie jak jest rozwiązana kwestia lewarka biegów - generalnie kokpit wygląda na bardzo ciasny niczym w F1, więc jak to zrobić? Trzeba mieć trochę miejsca, żeby robić szybkie zmiany biegów, a tego miejsca tu nie widzę - przydała by się fotka takiego dragstera bez obudowy laminatu
|
|
Powrót do góry |
|
|
|