Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Pon 15:41, 09 Mar 2009 Temat postu: zmiany w AB 1300 |
|
|
Witam wszystkich.
Stronka super. Wielki szacunek. Tylko california look.IiiI
Buduję speedstera i w czasie jak prace blacharskie się wykonują chcę zbudować sprawny silnik
Potrzebuję porady :
Co zmienić umiarkowanym kosztem żeby był power.
Jako baza mam :
silnik AB1300 do remontu
2 X weber idf 40
Z góry dzieki
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 15:53, 09 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Witam na naszym forum!!!
Speedster będzie pewnie ciężki, bo dojdą wzmocnienia, kity i szpacha, chyba, że czysta robota z blachy będzie :] to będzie ważył mniej - Generalnie napisz co rozumiesz przez "sprawny silnik" i "power" - bo tu każdy rozumie inaczej
np. Sprawny - tzn, elastyczny? Długotrwały?Z dużym momentem?
"power" - gdzie chcesz mieć ten "power" niskie obroty? wysokie? moment? opcji jest cała masa.
I podstawowe pytanie - jaki masz na to budżet? Koszty umiarkowane czsem lepiej trochę powiekszyć na lepsze zabawki.
Jak mówi stare Cal-lookowe przysłowie " Cheap -fast-raliable, you can pick only two"
Napisz coś więcej o swoim projekcie
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 19:33, 09 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Witam Bart chyba mamy wspólego znajomego Rodentsa .
co do speedstera to kit cary są dość lekkie wiec będziesz iał sporo miłej zabawy.
biorac za baze 1300AB oddaj do obróbki tylko popros kogoś kto bedzie robił line bore w bloku żeby nie potraktował go żeźnicko dajmy na to od razu na 3 szlif
Zainwestuj kase w dół:
wałek, szklanki, popychacze, WAŁ i KORBY, jlawiatóry, głowice zawsze mozesz zmienić ale warto zainwestować w nie od razu bo wtedy odpada ci podwójna robota przy laskach popychaczy.
Przyda sie dobry zapłon z mozliwością ustawiania Advanced timing (MSD, Pertronix lub EI/HEI).
Wydech - bardzo wazna sprawa też warto nei oszczędzać na nim
zapraszam na naszą strone [link widoczny dla zalogowanych] w razie pytań pisz śmiało.
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Pon 22:35, 09 Mar 2009 Temat postu: AB1300 |
|
|
Witam ponownie.
Co do mojego projektu to nie jest to czysty cal-look. Tak naprawdę to buduję coś co bardziej będzie przypominało wczesne custom-y i street rod-y. Jestem zafascynowany latami 50” i sceną hot rod w stanach, zresztą nurt california w vw ma z tym wiele wspólnego. Jako baza projektowa posłuży mi linia speedster-a z tym wyjątkiem że przód będzie stylizowany na forda 40’ .Dlaczego taki projekt ? Przede wszystkim małe gabaryty, mniejszy koszt budowy i dostępność części. Bazę do projektu znalazłem na złomie...
MAM NADZIEJĘ ŻE NIKOGO TAKĄ ZMIANĄ GARBUSA NE URAŹIŁEM .
Jutro postaram się wkleić szkice projektu...
Co do silnika to z braku większych funduszy rozbudowę silnika podzieliłem sobie na dwa etapy:
A więc tak :
1- zrobić ten AB 1300 ( zależy mi na większej mocy bez znacznej utraty elastyczności oraz dość dużym zakresie obrotów użytkowych)
- seryjny wał ( szlif +panewki+ wyważanie )
- seryjne cylindry ( te są ledwo śmigane )
- seryjne glowice ( regeneracja + dopasowanie+ porting+ zestrojenie )
- wałek 110
- 2 x weber
2. Budowa nowego silnika 2276, 94x82 średni stopień podrasowania.
- Mniej więcej w specyfikacji pana Marka Herberta.
Pytania :
Ad 1.
- Jakie koło zamachowe?
- Jakie klawiatury
- Co jeszcze zmienić w glowicach
- Jaki układ oleju
- Czy dać odmę
- Co jeszcze warto zrobić
Ad 2.
- Czy można przystosować blok AB1300 pod wał 82 i cylindry 94 ( i czy warto )
Pozdrawiam
Bart
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 22:57, 09 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
blkok AB mozna wyczyścić pod 82 bez poblemu (pod względem że sie wie co sie robi). tak samo 94 no problem with that.
Odma jak najbardziej, kalwierki dałbym std nie więcej.
mozna podneiść kompresje zawsze to coś doda werwy, odchudzić koło zamachowe mozna (choc tu sie popsują wolne obroty)
oj długi temat
któz będize budowal 2276ccm?
może potrzebujesz silniczka już złożonego, shamowanego z sytemem EFI lub EFI Turbo?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 10:43, 10 Mar 2009 Temat postu: Re: AB1300 |
|
|
bart speester napisał: |
MAM NADZIEJĘ ŻE NIKOGO TAKĄ ZMIANĄ GARBUSA NE URAŹIŁEM .
Jutro postaram się wkleić szkice projektu...
|
Spoko, ja tam urażony się nie czuję - ważne, żeby projekt miał ręce i nogi!
Cytat: |
Co do silnika to z braku większych funduszy rozbudowę silnika podzieliłem sobie na dwa etapy:
A więc tak :
1- zrobić ten AB 1300 ( zależy mi na większej mocy bez znacznej utraty elastyczności oraz dość dużym zakresie obrotów użytkowych)
- seryjny wał ( szlif +panewki+ wyważanie )
- seryjne cylindry ( te są ledwo śmigane )
- seryjne glowice ( regeneracja + dopasowanie+ porting+ zestrojenie )
- wałek 110
- 2 x weber
|
Dodaj jakis najprostszy wydech 4w1 - to rzecz niezbędna no i zapłon np. 009 - jest względnie tani
Cytat: |
2. Budowa nowego silnika 2276, 94x82 średni stopień podrasowania.
- Mniej więcej w specyfikacji pana Marka Herberta.
Pytania :
Ad 1.
- Jakie koło zamachowe?
- Jakie klawiatury
- Co jeszcze zmienić w glowicach
- Jaki układ oleju
- Czy dać odmę
- Co jeszcze warto zrobić
|
Głowice dałbym 044 40x35.5
klawiatury...hm... zależy jakie będziesz miał gaźniki
sprężanie 8,5:1
wałek jakiś FK10
odmę oczywiście bym założył
Co jeszcze warto zrobić? hamulce bo to byłby już potwór
Cytat: |
Ad 2.
- Czy można przystosować blok AB1300 pod wał 82 i cylindry 94 ( i czy warto )
Pozdrawiam
Bart |
można i warto
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Śro 14:39, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Witam.
Dzięki za wszystkie sugestie i uwagi co do zestawu.
Niestety ciągle mam spore wątpliwości co kupować...
Jak powiedział Tyka:" oj długi temat "
Może łatwiej będzie kiedy wyjdziemy od tego co mam:
Kompletny silnik AB 1300 ( jest wszystko)
2x weber idf ( same gaźniki )
8000 PLN
Dwie sprawne ręce, zapal i jakieś doświadczenie w mechanice ( od 10 lat jeżdżę motocyklami )
Mam do was pytanie :
Jak dobrze wykorzystać to co mam i zbudować mocny uliczny silnik z możliwością dalszej rozbudowy?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 15:35, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
bart speester napisał: |
Kompletny silnik AB 1300 ( jest wszystko)
|
pytanie pierwsze : jaki jest stan silnika? potrzebne szlify? luzów nie ma?
Cytat: |
2x weber idf ( same gaźniki )
|
Kolektory = 425 zł
Linkage = 567
Filtry = 160 zł za 2 sztuki
masz blok 1300AB więc :
Rozwiercasz glowice pod 1914 : 60-80 zł od otworu, więc max 320 zł
Tłoki + cylindry Mahle - 1240 zł
z 8 tys zostało nam 5288,00 zł
Działamy dalej.
Wałek w 110/w120 - 408 zł
utwardzane wałki kalwiatur : 213 zł
klawiatury zostawimy seryjne, głowice też.
Zapłon:
BOSH 009 - 354
Inne( MSD, Petronix) pewnie ok 1500 zł
wydech:
j-rurki: 86 zł za parę
kolektor 4w1: 319 zł
tłumik - Single Quiet Pack ( najtańszy - 213 zł ) lub jakiś MONDO za 419 zł
kasy zostało 3489,00 zł w najtańszej opcji.
Więc : tu znowy masz opcje różne
1) Możesz kupić głowice ale... jak kupisz z większymi zaworami to przydałby się inny wydech i kasy już Ci zbraknie
2) Kupić wał o większym skoku zamiast głowicy - zwiększyć dodatkowo pojemność, zyskać moment i też będzie fajnie ale...wtedy też może wydech by się lepszy przydał? może zapłon inny
3) Możesz zacząć od mniejszej pojemności np 1776 albo od 1600 z lepszymi głowicami
I to tak jest zawsze a kombinacji milnion
Cytat: |
Dwie sprawne ręce, zapal i jakieś doświadczenie w mechanice ( od 10 lat jeżdżę motocyklami ) |
Musze Cię zmartwić, bo z Garbem będziesz się uczył mechaniki od początku
Cytat: |
Mam do was pytanie :
Jak dobrze wykorzystać to co mam i zbudować mocny uliczny silnik z możliwością dalszej rozbudowy? |
próbowałem odpowiedziec wyżej - to co napisałem to chyba jedno z łatwiejszych rozwiązań, choć pomysłów mam całe mnóstwo
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Śro 16:02, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie. Też myślalem o 1914
Pytanko:
"Rozwiercasz glowice pod 1914 : 60-80 zł od otworu, więc max 320 zł
Tłoki + cylindry Mahle - 1240 zł "
- czy glowice 1300 da rade rozwiercić pod cylindry 94???
-Jak nowe glowice to jakie?
-Jaki uklad olejowy ( robić full flow czy może jakaś wersja pośrednia )
- Czy przy walku 110 nie należeloby zmienić szklanki i popychacze?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 16:10, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
jak nowe głowice to moze magnum 044 od CB ? od razu rozwiercone po 1914
Zrób od razu Full - flow, koszty nieduże, ale olej będzie hm...nie wiem ile stopni, ale zawsze trochę chłodniejszy? ( niech mnie ktoś poprawi)
o szklankach zapomniałem - przydałyby się nowe. Nie musza być lżejsze - wystarczą nowe.
popychacze? to zalezy od tego jaki dasz stopień sprężania jak dasz duży to popychacze trzeba skrócić
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Śro 17:00, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Qcyk napisał: | bart speester napisał: |
Dwie sprawne ręce, zapal i jakieś doświadczenie w mechanice ( od 10 lat jeżdżę motocyklami ) |
Musze Cię zmartwić, bo z Garbem będziesz się uczył mechaniki od początku |
dlaczego?? zakładajac ze mowimy tu o czymś wiecej niż WSK zapewniam cie Qcu ze złóżenie silnika od chociazby junaka nie jest prostrze nie złożenie silnika od garba.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 17:22, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | Qcyk napisał: | bart speester napisał: |
Dwie sprawne ręce, zapal i jakieś doświadczenie w mechanice ( od 10 lat jeżdżę motocyklami ) |
Musze Cię zmartwić, bo z Garbem będziesz się uczył mechaniki od początku |
dlaczego?? zakładajac ze mowimy tu o czymś wiecej niż WSK zapewniam cie Qcu ze złóżenie silnika od chociazby junaka nie jest prostrze nie złożenie silnika od garba. |
Jeśli mówisz o silniku seryjnym to pewnie tak ale przecież wiesz, że jak zaczynasz dłubać w silniku i cos zmieniać to już zupełnie inna bajka sie robi
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:03, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
oj duze ceny Qcku podajesz ;P chyba od konkurencji ;P
zapraszam do nas [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:12, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
na początku budowy musisz zadać sobie pytanie do czego silnik ma być. Czy ma być to autko na wyscigi czy do codziennej jazdy (co przy 2276 i FK10 nie nalezało by do najbardziej komfortowych).
jesli przenaczasz na sam dół silnika 8000zł powinno wystarczyć choć na wydech już pewnie zabraknie (do 2276ccm nie wystarczy zalożyć zwykłego 4 w 1 typu po taniości...) tu musi wszystko z sobą współgrac i sporo pomiarów podczas skąłdania trzeba robić, nie tylko przy bloku i spasowaniu wału i korb.
jesli chcesz napisz maila na [link widoczny dla zalogowanych] a podesle ci mały kosztorys na zabawki które potrzebujesz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 21:04, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
TYKA napisał: | oj duze ceny Qcku podajesz ;P chyba od konkurencji ;P
zapraszam do nas [link widoczny dla zalogowanych] |
Bo u Ciebie na stronie nie ma cen w złotówkach
|
|
Powrót do góry |
|
|
|