Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

zawory ...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiecman




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 0:13, 23 Sie 2010    Temat postu: zawory ...

jak sie dobiera zawory ssace i wydechowe ...

jest na to jakis wzor ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:44, 23 Sie 2010    Temat postu:

tu bardziej wchodzi praktyka jak wzory Smile choć na pewno jakiś wzór by się znalazł. Ja po prostu obserwowałem co i jak robiono Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:50, 23 Sie 2010    Temat postu:

A co byś chciał osiągnąć, Wiecuś? Chodzi Ci o rozmiar, czy producenta?

Jeśli o rozmiar...
Ja mam na przykład dość dziwnie dobrane zawory - przy mojej obecnej konfiguracji raczej nie jest to optymalne rozwiązanie. Mam 40ssące na 37 wydechowe przy pojemności poniżej 2 litrów i seryjnym skoku i bardzo konserwatywnym rozrządzie. Taki układ (proporcje wielkości ss/wyd) są wg mnie dużo lepsze pod silnik o charakterystyce bardziej wyścigowej, gdzie moment obrotowy w niższym zakresie nie ma w zasadzie w ogóle znaczenia, bo używa się tylko obrotów w wysokim zakresie.
Standardowe, bardziej uliczne proporcje byłyby 40/35.5, dzięki temu mieszanka w niższym/średnim zakresie nie ucieka niespalona, a jest bardziej efektywnie wykorzystana produkując większy moment obrotowy w średnim zakresie obrotów.
Do tego układu naczyń połączonych trzeba jeszcze dołożyć jak bardzo będą powiększone kanały dolotowe w głowicy i charakterystykę rozrządu - potem dobór zwężek/venturi w gaźnikach.
Chciałbym kiedyś jakąś dobrą książkę na ten temat znaleźć...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiecman




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:51, 24 Sie 2010    Temat postu:

chodzi mi bardziej o rozmiar ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:26, 24 Sie 2010    Temat postu:

A do jakiego silnika?
Do czego ten silnik ma służyć?
Jakie obroty silnika mają być głównie używane?
Zasilanie gaźnikami, wtryskiem, turbo?

Nie zawsze większe jest lepsze. Zależy do czego.

Generalna zasada jest taka, że (przy zasilaniu gaźnikami) im bardziej otworzysz kanały dolotowe i im większe zawory założysz, tym większą moc jesteś w stanie osiągnąć poprzez maksymalizowanie ilości mieszanki, jaką da się przepchnąć do cylindrów.
Ale w coraz wyższym zakresie obrotów i kosztem niższych obrotów.
Chodzi po prostu o to, że przy wysokich obrotach jesteś w stanie utrzymać paliwo w mieszance rozpylone, bo całość odbywa się w krótkim czasie. Natomiast gdy spadną obroty, to paliwo nie jest w stanie utrzymać się w zawieszeniu i się wykrapla, co powoduje obniżenie momentu/mocy w niskich zakresach a w skrajnych przypadkach brak możliwości utrzymania silnika przez dłuższy czas na niskich obrotach i konieczność ciągłego 'gazowania' Smile
Jest na to kilka recept - albo zasilanie elektronicznym wtryskiem - komputer porcjuje wtedy paliwo optymalnie, a nie za zasadzie podciśnienia jak w gaźnikach.
Jeśli natomiast maksymalna możliwa do osiągnięcia moc (wolnossący silnik) nie jest głównym priorytetem, to można zastosować bardziej konserwatywne wielkości zaworów i mniej ostry rozrząd, co znacznie poprawi elastyczność silnika, a mocy i tak będzie pod dostatkiem.
Natomiast nie będzie się można pochwalić, że ma się mega wielkie zawory Smile

Wiesz, tak na prawdę, żeby optymalnie wykorzystać to, co się ma warto odezwać się do kogoś, kto się profesjonalnie zajmuje obróbką głowic pod kątem sportu. Taki gość ma na tyle doświadczenia, że potrafi wykrzesać to, co chce się osiągnąć (w miarę możliwości) bez stosowania metody prób i błędów. I niech nie będzie to przy okazji dealer jakiegoś producenta, bo ten będzie Ci chciał prawdopodobnie wcisnąć swój najlepszy (czytaj: najdroższy) produkt, często zupełnie niepotrzebny do tego, co się planuje.

Profesjonalna obróbka głowic nie jest tania, ale zdecydowanie warta wydanych pieniędzy. Nie mówię tego z własnego doświadczenia niestety, ale opieram się na opinii np. Jim'a Ratto (DKP) gwoli ścisłości, ale ten pogląd podziela większość znanych mi osób zajmujących się/użytkujących szybkie silnikami VW. Nawet jeśli nie zamierza się skorzystać z usług drogiego specjalisty od obróbki, to warto zasięgnąć u niego rady.

Ci z najlepszą opinią za oceanem to Jeff Denham i Steve Timms.
W Polsce znam tylko Marcina Gabi-Cara.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiecman




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 17:41, 24 Sie 2010    Temat postu:

A do jakiego silnika?
typ4

Do czego ten silnik ma służyć?
na noc

Jakie obroty silnika mają być głównie używane?
zalezy kiedy ... ale chyba srednio-wyzsze

Zasilanie gaźnikami, wtryskiem, turbo?
gaznik 44
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin