Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Zapłon

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:51, 23 Lut 2009    Temat postu: Zapłon

Okay... Temat rzeka.

Mnie na początek interesuje dobór aparatu stykowego i cewki.
A konkretnie:

- Jaki wpływ i na co konkretnie ma woltaż cewki zapłonowej?

Pomijam póki co temat aparatów typu double spark/multi spark.

Chodzi mi generalnie o wpływ woltażu cewki przy normalnym aparacie mechanicznym odśrodkowym (009/010/Mallory).
Do takich aparatów z reguły poleca się cewkę Bosch Blue. Tylko dlaczego?
Czy chodzi o jej oporność czy woltaż?
Czy połączenie takiego aparatu z cewką Petronix 40000V co da?
Jeśli tak, to dlaczego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 0:35, 25 Lut 2009    Temat postu:

Bardzo ożywiona dyskusja Smile

Wygóglałem tyle, że można stosować cewkę o dużym woltażu na wyjściu, ale trzeba założyć do aparatu coś co się nazywa 'ballast resister', żeby zbyt duże napięcie na paliło styków.
Ktoś może wie co to jest ten 'ballast resister' i gdzie go można nabyć do aparatu Mallory?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 11:45, 25 Lut 2009    Temat postu:

Ja na ohmah i takich innych się nie znam Razz więc milczę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DEDHI
przyjaciel klubu



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 17:01, 28 Lut 2009    Temat postu:

moim skromnym zdaniem mocniejsze cewki np. blue Bosch stosuje sie ponieważ mają mocniejszą iskrę co jest wielce wskazane szczególnie wskazane przy większych obrotach silnika. Wieksza (mocniejsza) iskra to bardziej wydajnieszy układ zapłonu. W praktyce jest to odczuwalne wbrew pozorom. Jeszcze wydajniejsze są sytemy zapłonu złożone tzw. kwadratowej cewki np Mallorego + mocniejsze kable+ aparat zapłonowy + odśrodkowy + wkładka. A jeżeli chodzi o 'ballast resister', to jest mały rezystor który służy do tego aby styki się nie paliły. Dlatego producent wprowadził do mallorego, Boscha i innch bezstykowa wkładkę. Poprostu układ ma być bardziej sprawny... Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin