Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Wto 10:30, 20 Sty 2009 Temat postu: Wzmocniony 1600 ........ |
|
|
No więc czas na rozpoczęcie jakiegoś postu odnośnie zmiany silnika.
Do zmiany swojego na mocniejszy zawsze marzyłem…aż w końcu kupiłem gaźniczki i cała przygoda się rozpoczęła.
Marcin opisując swego Garba też pisał o swoich zamiarach odnośnie silnika więc post ten będzie z obopólną korzyścią hehe ;
Ustalenia wstępne do których w miarę możliwości finansowych będę dążył (dzieki pomocy Tyki ) . Jeżeli można w tej specyfikacji zmienić coś niewielkim nakładem finansowym a polepszy to osiągi to proszę o wskazówki.
- Silnik ma służyć w większej mierze do jazdy normalnej, ale ma dawać też frajde z jazdy
- Wałek rozrządu ENGLE W110 wraz z bebechami :
Talerzyki + zapinki zaworów - chromoly
Sprężyny zaworowe - pojedyncze wzmocnione
Szklanki - Bugpack Racing
Kółko zębate wałka - standardowe
Wałek klawiatur - skręcany .. klawiatury standardowe 1,1-1
Panewki wałka - z podwójnym kołnierzem
Popychacze - Manton Standard Lenght
- Gaźniki Dellorto 36 ( venturi 30)
- sterowanie gaźników + kolektory CB
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
- głowice standardowe 1600 + porting
- tłoki standardowe 1600 MAHLE
- Blok . w chwili obecnej posiadam Blok 1600 "F" ale z tymi mniejszymi kanałami olejowymi. Z tego co wiem to nie zalecają takich bloków dlatego rozglądam się za innym, najlepiej od razu z wyjściem na zewnętrzny filtr oleju. Jak takowego nie dostane to najprawdopodobniej pozostanie cos takiego :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Lub ......... podejżewam, że pierwsze rozwiązanie lepsze ?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pompa paliwa - standardowa. Wyda przy takich gaźnikach ? Bo przy elektrycznej trzeba zrobic powrót do zbiornika tak ?
Koło zamachowe ... myślałem nad delikatnym odchudzeniem ale z tego co widze to większość jest sceptycznie nastawiona do tego typu rzeczy
Oblachowanie i chłodzenie - obudowa 36HP Doghouse...z chłodnica oleju na zewnątrz.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Odma silnika - "Breath Box" . Podłączenie (tubes.pl) pod obie pokrywy zaworów + wlew oleju.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wydech ....najlepiej coś co by mi pasował pod oryginalne wycięcia w tylnej sciance...chociaż ciężko taki dostac 4in1. Nagrzewnice raczej niebęda mi potrzebne bo zimą niejeżdżę
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zapłon....napewno elektroniczny. Jaki ? Wyjdzie w trakcie.
Jak wyjdzie na koncu..zobaczymy. Napewno troche to potrwa...może rok...może dwa... ale napewno go zrobie Części cały czas sa pomału kompletowane. W miare postepów będę zamieszczał jakieś fotki, info itp. Zamierzany efekt końcowy :
Ps. Jak o czyms zapomnialem to piszcie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez TomLca dnia Wto 10:31, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:36, 22 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Zapowiada się ciekawie Będziemy musieli zrobić konfrontację, bo mój silnik będzie niemal identyczny
Generalnie wszystko mi tu pasuje Robisz wszystko jak należy - jak mocniejszy wałek, to sprężyny i wałki klawiatur - wydeptana ścieżka więc nie bedzie tu niespodzianek.
Zadbaj o to, żeby silnik dobrze się chłodził, skompletuj blachy, bo ja tego nie miałem i silnik sie grzał non stop, ale może to tez kwestia tego, że wał się obracał razem z panewką główną kto to wie
Tym razem bedzie ok.
|
|
Powrót do góry |
|
|
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 14:50, 22 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Qcyk napisał: | Zapowiada się ciekawie Będziemy musieli zrobić konfrontację, bo mój silnik będzie niemal identyczny
Generalnie wszystko mi tu pasuje Robisz wszystko jak należy - jak mocniejszy wałek, to sprężyny i wałki klawiatur - wydeptana ścieżka więc nie bedzie tu niespodzianek.
Zadbaj o to, żeby silnik dobrze się chłodził, skompletuj blachy, bo ja tego nie miałem i silnik sie grzał non stop, ale może to tez kwestia tego, że wał się obracał razem z panewką główną kto to wie
Tym razem bedzie ok. |
O no to zobaczymy Tyka namawia mnie jeszcze na dodatkową miskę oleju. Czym twój silnik będzie się różnił od planowanego przezemnie ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 14:37, 23 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Blok AS41
Tłoki i cylindry : 85.5mm (Mahle)
Wał : 69, wyważony
Korbowody : std
Koło zamachowe : std
Docisk 200mm
Sprzęgło : std
Wałek: Engle W110
CB Straight Cut Cam Gears
Popychacze std
Aluminiowe osłony popychaczy regulowane
Głowice (nowe) Std : 35.5 x 32 mm ( + porting)
CR: 9:1
Single heavy duty valve springs
Scat swivel foot adjusters
CB Bolt-up rocker shaft kit
Klawiatury 1.1:1
Pompa oleju MAXI 3 CB Performance
Full-flow
Zewnętrzny filtr Oleju HP1 Racing Fram
Aparat zapłonowy Bosh 009
Przewody zapłonowe EMPI
Cewka Bosh Blue Coil
Kolektor 4w1 Bugpack
Wydech SQ Pack, Bugpack
Koło pasowe z podziałką BBT
Kolektory dolotowe CB Performance
2x Dellorto 36 DRLA( vent 30)
Linkage EMPI
Velocity stacks
Elektoniczna pompa paliwa
Zbrojone przewody paliwowe + czujnik ciśnienia paliwa
jak się wszystko uda to mój silnik będzie własnie taki
|
|
Powrót do góry |
|
|
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 1:31, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
zapłon: jest kilka opcji wyboru. 009 z compu fire, 010, PerTronix lub mallory. każdy z nich ma coś w sobie. ja osobiście uzywam pertronixa + cewkę tegoż producenta + przewody msd. nie żałuję tego wydatku. jeszcze nie miałem sytuacji żeby coś z nim było nie tak.
oblachowanie ważna sprawa. Nie polecam chromów, gorzej oddają ciepło co przy wysilonych silnikach jest niedopuszczalne.
F to kiepski wybór, szukaj lepiej innego. Wejście do full flow wierci się samemu, nie ma go seryjnie w żadnym bloku.
Odma dobra sprawa. Czy na końcówki skręcane czy na cybanty kwestia budżetu i estetyki silnika.
Do elektrycznej pompy paliwa nie potrzebujesz żadnego powrotu i nic się nie przelewa. std. też wydoli. mi się estetycznie nie podobała i bałem się benzyny w oleju, dlatego założyłem elektryczną. a na seryjne miejsce zaślepkę i końcówka do odmy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
marjas
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Luboń City
|
Wysłany: Wto 14:28, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie do dodatkowego filtra oleju. Czy to wyjście jest tylko przykręcane na seryjną pompę czy trzeba całą pompę zmieniać?
|
|
Powrót do góry |
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:33, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
wydaje mi sie ze cala pompe, cos takiego np: [link widoczny dla zalogowanych]
ja mam takie rozwiazanie:
[link widoczny dla zalogowanych]
ponoc srednie, ale tak mialem w serii, po prostu przy zmianie walka dalem wydajniejsza, obslugujaca walki na 3 sruby, ale w tej samej technologii, ze tak to nazwe
pewnie chlopaki skoryguja
Ostatnio zmieniony przez baca dnia Wto 14:35, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
marjas
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Luboń City
|
Wysłany: Wto 16:16, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
A to jest zakładane na zwykłą pompę czy musi być inna jakaś? Część 1805 na garbusy.pl (sorki, że nie ma linku, ale nie mogę wstawić bo mam postów za mało
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 16:43, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
marjas napisał: | A to jest zakładane na zwykłą pompę czy musi być inna jakaś? Część 1805 na garbusy.pl (sorki, że nie ma linku, ale nie mogę wstawić bo mam postów za mało |
Dekle pasują chyba do każdej pompy - tak jak pompa pasuje do otrowu w bloku - rozstaw śrub/szpilek sie nie zmienia
|
|
Powrót do góry |
|
|
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 12:11, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
majki napisał: | zapłon: jest kilka opcji wyboru. 009 z compu fire, 010, PerTronix lub mallory. każdy z nich ma coś w sobie. ja osobiście uzywam pertronixa + cewkę tegoż producenta + przewody msd. nie żałuję tego wydatku. jeszcze nie miałem sytuacji żeby coś z nim było nie tak.
|
Co do zapłonu to sprawa sie wyjasniła bo zakupiłem cos takiego :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
majki napisał: |
Odma dobra sprawa. Czy na końcówki skręcane czy na cybanty kwestia budżetu i estetyki silnika.
|
Bede robił wszystko żeby miec końcówki skręcane...wydając tyle kasy myślę że warto dołożyć i miec to profesjonalnie zrobione. Pozatym wygląd o wiele lepszy
majki napisał: |
Do elektrycznej pompy paliwa nie potrzebujesz żadnego powrotu i nic się nie przelewa. std. też wydoli. mi się estetycznie nie podobała i bałem się benzyny w oleju, dlatego założyłem elektryczną. a na seryjne miejsce zaślepkę i końcówka do odmy. |
Co do estetyki to rzeczywiście standardowa pompa paliwa niewyglada zaciekawie....razem z przewodami wprowadza takie "zamieszanie" A skoro do elektrycznej niepotrzeba powrotu to może sie skusze A dając zaślepke pompy paliwa trzeba tam dawać odrazu końcówke odmy czy wystarczy wlew oleju + pokrywy zaworów ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 18:53, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
wystarczy dekle zaworów i wlew oleju (tak jest w najprostrzych systemach odm)
|
|
Powrót do góry |
|
|
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Sob 0:19, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Wracając do pompy paliwa. Czy taka pompa jest wogóle coś warta ? Znajomy miał kiedyś taką...to chyba taka zwykła pompa tłoczkowa...i niepochodziła za długo. Pozatym na sam jej widok czuje sie jakiś zniechęcony
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy nielepiej dołozyć i kupic coś takiego ?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czym kierowac się przy doborze pompy > zawracać uwagę na jakies parametry...poza zasilaniem 12V ? Czy jest konieczność stosowania zaworów do regulacji ciśnienia ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 13:23, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Miałem taką. I nie polecam.
Teraz mam taką: [link widoczny dla zalogowanych]
I odpukać żadnych problemów do tej pory.
Poza tym nie jest droga w porównani na przykład do pompy Holley'a też swoją drogą cieszących się dobrą reputają.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 19:28, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
możesz wziażć pompe ode mnie 3,5PSI (taką jak ma Rebel z reszta też chyba ode mnie) nie pamietam ceny ale moge sprawdzic.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 11:05, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Sprawdź tez dla mnie tą cenę , tez szukam dobrej pompy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|