Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Wzmocniony 1600 ........
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomLca




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica

PostWysłany: Wto 10:30, 20 Sty 2009    Temat postu: Wzmocniony 1600 ........

No więc czas na rozpoczęcie jakiegoś postu odnośnie zmiany silnika.
Do zmiany swojego na mocniejszy zawsze marzyłem…aż w końcu kupiłem gaźniczki i cała przygoda się rozpoczęła.
Marcin opisując swego Garba też pisał o swoich zamiarach odnośnie silnika więc post ten będzie z obopólną korzyścią hehe ;

Ustalenia wstępne do których w miarę możliwości finansowych będę dążył (dzieki pomocy Tyki ) . Jeżeli można w tej specyfikacji zmienić coś niewielkim nakładem finansowym a polepszy to osiągi to proszę o wskazówki.

- Silnik ma służyć w większej mierze do jazdy normalnej, ale ma dawać też frajde z jazdy
- Wałek rozrządu ENGLE W110 wraz z bebechami :
Talerzyki + zapinki zaworów - chromoly
Sprężyny zaworowe - pojedyncze wzmocnione
Szklanki - Bugpack Racing
Kółko zębate wałka - standardowe
Wałek klawiatur - skręcany .. klawiatury standardowe 1,1-1
Panewki wałka - z podwójnym kołnierzem
Popychacze - Manton Standard Lenght

- Gaźniki Dellorto 36 ( venturi 30)
- sterowanie gaźników + kolektory CB


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

- głowice standardowe 1600 + porting
- tłoki standardowe 1600 MAHLE
- Blok . w chwili obecnej posiadam Blok 1600 "F" ale z tymi mniejszymi kanałami olejowymi. Z tego co wiem to nie zalecają takich bloków dlatego rozglądam się za innym, najlepiej od razu z wyjściem na zewnętrzny filtr oleju. Jak takowego nie dostane to najprawdopodobniej pozostanie cos takiego :


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Lub ......... podejżewam, że pierwsze rozwiązanie lepsze ?

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Pompa paliwa - standardowa. Wyda przy takich gaźnikach ? Bo przy elektrycznej trzeba zrobic powrót do zbiornika tak ?

Koło zamachowe ... myślałem nad delikatnym odchudzeniem ale z tego co widze to większość jest sceptycznie nastawiona do tego typu rzeczy Smile

Oblachowanie i chłodzenie - obudowa 36HP Doghouse...z chłodnica oleju na zewnątrz.


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]



Odma silnika - "Breath Box" . Podłączenie (tubes.pl) pod obie pokrywy zaworów + wlew oleju.


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wydech ....najlepiej coś co by mi pasował pod oryginalne wycięcia w tylnej sciance...chociaż ciężko taki dostac 4in1. Nagrzewnice raczej niebęda mi potrzebne bo zimą niejeżdżę Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Zapłon....napewno elektroniczny. Jaki ? Wyjdzie w trakcie.


Jak wyjdzie na koncu..zobaczymy. Napewno troche to potrwa...może rok...może dwa... ale napewno go zrobie Smile Części cały czas sa pomału kompletowane. W miare postepów będę zamieszczał jakieś fotki, info itp. Zamierzany efekt końcowy :

Ps. Jak o czyms zapomnialem to piszcie Very Happy


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez TomLca dnia Wto 10:31, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:36, 22 Sty 2009    Temat postu:

Smile Zapowiada się ciekawie Smile Będziemy musieli zrobić konfrontację, bo mój silnik będzie niemal identyczny Smile Smile Smile

Generalnie wszystko mi tu pasuje Smile Robisz wszystko jak należy - jak mocniejszy wałek, to sprężyny i wałki klawiatur - wydeptana ścieżka więc nie bedzie tu niespodzianek.

Zadbaj o to, żeby silnik dobrze się chłodził, skompletuj blachy, bo ja tego nie miałem i silnik sie grzał non stop, ale może to tez kwestia tego, że wał się obracał razem z panewką główną Wink kto to wie Razz

Tym razem bedzie ok. Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomLca




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica

PostWysłany: Czw 14:50, 22 Sty 2009    Temat postu:

Qcyk napisał:
Smile Zapowiada się ciekawie Smile Będziemy musieli zrobić konfrontację, bo mój silnik będzie niemal identyczny Smile Smile Smile

Generalnie wszystko mi tu pasuje Smile Robisz wszystko jak należy - jak mocniejszy wałek, to sprężyny i wałki klawiatur - wydeptana ścieżka więc nie bedzie tu niespodzianek.

Zadbaj o to, żeby silnik dobrze się chłodził, skompletuj blachy, bo ja tego nie miałem i silnik sie grzał non stop, ale może to tez kwestia tego, że wał się obracał razem z panewką główną Wink kto to wie Razz

Tym razem bedzie ok. Twisted Evil


O no to zobaczymy Smile Tyka namawia mnie jeszcze na dodatkową miskę oleju. Czym twój silnik będzie się różnił od planowanego przezemnie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:37, 23 Sty 2009    Temat postu:

Blok AS41
Tłoki i cylindry : 85.5mm (Mahle)
Wał : 69, wyważony
Korbowody : std
Koło zamachowe : std
Docisk 200mm
Sprzęgło : std
Wałek: Engle W110
CB Straight Cut Cam Gears
Popychacze std
Aluminiowe osłony popychaczy regulowane
Głowice (nowe) Std : 35.5 x 32 mm ( + porting)
CR: 9:1
Single heavy duty valve springs
Scat swivel foot adjusters
CB Bolt-up rocker shaft kit
Klawiatury 1.1:1
Pompa oleju MAXI 3 CB Performance
Full-flow
Zewnętrzny filtr Oleju HP1 Racing Fram
Aparat zapłonowy Bosh 009
Przewody zapłonowe EMPI
Cewka Bosh Blue Coil
Kolektor 4w1 Bugpack
Wydech SQ Pack, Bugpack
Koło pasowe z podziałką BBT
Kolektory dolotowe CB Performance
2x Dellorto 36 DRLA( vent 30)
Linkage EMPI
Velocity stacks
Elektoniczna pompa paliwa
Zbrojone przewody paliwowe + czujnik ciśnienia paliwa

Wink Wink Wink jak się wszystko uda to mój silnik będzie własnie taki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 1:31, 17 Lut 2009    Temat postu:

zapłon: jest kilka opcji wyboru. 009 z compu fire, 010, PerTronix lub mallory. każdy z nich ma coś w sobie. ja osobiście uzywam pertronixa + cewkę tegoż producenta + przewody msd. nie żałuję tego wydatku. jeszcze nie miałem sytuacji żeby coś z nim było nie tak.

oblachowanie ważna sprawa. Nie polecam chromów, gorzej oddają ciepło co przy wysilonych silnikach jest niedopuszczalne.

F to kiepski wybór, szukaj lepiej innego. Wejście do full flow wierci się samemu, nie ma go seryjnie w żadnym bloku.

Odma dobra sprawa. Czy na końcówki skręcane czy na cybanty kwestia budżetu i estetyki silnika.

Do elektrycznej pompy paliwa nie potrzebujesz żadnego powrotu i nic się nie przelewa. std. też wydoli. mi się estetycznie nie podobała i bałem się benzyny w oleju, dlatego założyłem elektryczną. a na seryjne miejsce zaślepkę i końcówka do odmy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marjas




Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Luboń City

PostWysłany: Wto 14:28, 17 Lut 2009    Temat postu:

Mam pytanie do dodatkowego filtra oleju. Czy to wyjście jest tylko przykręcane na seryjną pompę czy trzeba całą pompę zmieniać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:33, 17 Lut 2009    Temat postu:

wydaje mi sie ze cala pompe, cos takiego np: [link widoczny dla zalogowanych]

ja mam takie rozwiazanie:
[link widoczny dla zalogowanych]
ponoc srednie, ale tak mialem w serii, po prostu przy zmianie walka dalem wydajniejsza, obslugujaca walki na 3 sruby, ale w tej samej technologii, ze tak to nazwe

pewnie chlopaki skoryguja Smile


Ostatnio zmieniony przez baca dnia Wto 14:35, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marjas




Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Luboń City

PostWysłany: Wto 16:16, 17 Lut 2009    Temat postu:

A to jest zakładane na zwykłą pompę czy musi być inna jakaś? Część 1805 na garbusy.pl (sorki, że nie ma linku, ale nie mogę wstawić bo mam postów za mało Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:43, 17 Lut 2009    Temat postu:

marjas napisał:
A to jest zakładane na zwykłą pompę czy musi być inna jakaś? Część 1805 na garbusy.pl (sorki, że nie ma linku, ale nie mogę wstawić bo mam postów za mało Smile


Dekle pasują chyba do każdej pompy - tak jak pompa pasuje do otrowu w bloku - rozstaw śrub/szpilek sie nie zmienia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomLca




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica

PostWysłany: Czw 12:11, 19 Lut 2009    Temat postu:

majki napisał:
zapłon: jest kilka opcji wyboru. 009 z compu fire, 010, PerTronix lub mallory. każdy z nich ma coś w sobie. ja osobiście uzywam pertronixa + cewkę tegoż producenta + przewody msd. nie żałuję tego wydatku. jeszcze nie miałem sytuacji żeby coś z nim było nie tak.


Co do zapłonu to sprawa sie wyjasniła bo zakupiłem cos takiego :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

majki napisał:

Odma dobra sprawa. Czy na końcówki skręcane czy na cybanty kwestia budżetu i estetyki silnika.


Bede robił wszystko żeby miec końcówki skręcane...wydając tyle kasy myślę że warto dołożyć i miec to profesjonalnie zrobione. Pozatym wygląd o wiele lepszy Smile


majki napisał:


Do elektrycznej pompy paliwa nie potrzebujesz żadnego powrotu i nic się nie przelewa. std. też wydoli. mi się estetycznie nie podobała i bałem się benzyny w oleju, dlatego założyłem elektryczną. a na seryjne miejsce zaślepkę i końcówka do odmy.


Co do estetyki to rzeczywiście standardowa pompa paliwa niewyglada zaciekawie....razem z przewodami wprowadza takie "zamieszanie" Smile A skoro do elektrycznej niepotrzeba powrotu to może sie skusze Smile A dając zaślepke pompy paliwa trzeba tam dawać odrazu końcówke odmy czy wystarczy wlew oleju + pokrywy zaworów ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:53, 19 Lut 2009    Temat postu:

wystarczy dekle zaworów i wlew oleju (tak jest w najprostrzych systemach odm)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomLca




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica

PostWysłany: Sob 0:19, 21 Lut 2009    Temat postu:

Wracając do pompy paliwa. Czy taka pompa jest wogóle coś warta ? Znajomy miał kiedyś taką...to chyba taka zwykła pompa tłoczkowa...i niepochodziła za długo. Pozatym na sam jej widok czuje sie jakiś zniechęcony Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Czy nielepiej dołozyć i kupic coś takiego ?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Czym kierowac się przy doborze pompy > zawracać uwagę na jakies parametry...poza zasilaniem 12V ? Smile Czy jest konieczność stosowania zaworów do regulacji ciśnienia ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 13:23, 21 Lut 2009    Temat postu:

Miałem taką. I nie polecam.
Teraz mam taką: [link widoczny dla zalogowanych]
I odpukać żadnych problemów do tej pory.
Poza tym nie jest droga w porównani na przykład do pompy Holley'a też swoją drogą cieszących się dobrą reputają.


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 19:28, 21 Lut 2009    Temat postu:

możesz wziażć pompe ode mnie 3,5PSI (taką jak ma Rebel z reszta też chyba ode mnie) nie pamietam ceny ale moge sprawdzic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:05, 23 Lut 2009    Temat postu:

Sprawdź tez dla mnie tą cenę , tez szukam dobrej pompy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin