Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Skrzynia...
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kendy




Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:22, 11 Wrz 2010    Temat postu: Skrzynia...

...mi sie skonczyla Sad
A taka byla hamerykanska - gowno tam robia i tyle Sad 4 bieg zazgrzytal i cos lupnelo.

Na szczescie przy gruchoczacych 3 biegach dowiozlem dupe do domu. Dobrze ze niedaleko bylo Sad
Ale to znak ze koniec sezonu Smile Silnik gleba, skrzynia tyz Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 19:22, 11 Wrz 2010    Temat postu:

skrzynie masz od Racnho?
jesli tak to masz gwarancje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kendy




Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:06, 13 Wrz 2010    Temat postu:

Nie, od Churning Gears ktory zwinal interes i Bogu dziekowac ze chociaz skrzynie dostalem. Wielu wyslalo tylko pieniadze.
Wyjme z niej dyfer bo wzmacniany i wsadze do jakiejs standardowej skrzynic i tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:23, 13 Wrz 2010    Temat postu:

a masz narzędzia żeby dobrze ustalić odległosci miedzy ring & pinion?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kendy




Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:07, 15 Wrz 2010    Temat postu:

ja nie, ale Ty mi pozyczysz Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:34, 15 Wrz 2010    Temat postu:

kendy napisał:
ja nie, ale Ty mi pozyczysz Smile


jeszcze akurat tego narzędzia nie mam ale to kwestia czasu Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brancik




Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 20:51, 28 Wrz 2010    Temat postu:

witam
podłącze sie pod temat ...
czy są do garba jakies wzmacniane skrzynie ? z tego co tu czytam wychodzi ze tak - czy moze ktos przerabia na bardziej "wytrzymale"

albo inaczej - jak mocna jest standartowa wytrzyma motor 200 - 250KM?

......
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dunde (dandi)
SSVWF-Team



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 21:45, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Brancik napisał:
witam
podłącze sie pod temat ...
czy są do garba jakies wzmacniane skrzynie ? z tego co tu czytam wychodzi ze tak - czy moze ktos przerabia na bardziej "wytrzymale"

albo inaczej - jak mocna jest standartowa wytrzyma motor 200 - 250KM?

......


[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:51, 28 Wrz 2010    Temat postu:

To jest w ogóle topik do działu Trakcja...

To temat na obszerny artykuł... Panowie? Może się ktoś pisze?

Możliwości jest kilka.
Seryjna skrzynia garbowa powinna wytrzymać sporą moc, pod warunkiem, że oszczędzi jej się terapii szokowej, czyli strzelania ze sprzęgła przy wysokich obrotach, palenia gumy na suchym asfalcie etc...
Taki styl jazdy potrafi prędzej niż później zabić seryjną skrzynie nawet przy seryjnym silniku, a przy ponad stukonnym nawet za pierwszym razem.
Czyli raczej zero startów na 1/4, bo jaki jest sens startu na 1/3 gwizdka?
Czyli raczej zero driftowania, jeżdżenia bokami itd...
Jeśli bardziej Ci chodzi o prędkości niż o przyśpieszenia, to można wzmocnić skrzynie seryjną 'sportowym' czy inaczej - mocniejszym dyferencjałem o handlowej nazwie 'Super Diff' i mieć nadzieję, że wytrzyma. Seryjna skrzynia + Superdiff powinna znosić starty na 1/4 przy mniej wybujałej mocy i w naszych przypadkach raczej daje rade,
pod warunkiem, że jest dobrze zamocowana w podwoziu. W przeciwnym razie potrafi pęknąć na pół... Prawda, Liri? Smile

Kolejna możliwość, to budowa skrzyni przez 'respected specialist' np. Rancho. Tam jest wiele opcji do wyboru i kontaktując się z nimi na pewno lepiej cię poinformują niż ja.
Co natomiast warto zrobić w skrzyni typ 1... Superdiff + wzmacniane pokrywy dyferencjału - (side plates) lub Quaife... Ale to już spora różnica w cenie. Dodatkowo warto wzmocnić samą obudowę skrzyni przez dospawanie wzmacniających żeber - np. dodatkowych 2-3 cm tych istniejących. Sztywne mocowanie skrzyni wtedy to podstawa - przydaje się klatka usztywniająca widły ramy jeszcze bardziej zmniejszając możliwość ich ruchu i takie mocowanie, żeby skrzynia nie miała możliwości ruch w ich obrębie.

Kolejne możliwości to inne skrzynie.
Tradycja VW drag racing w USA podpowiada nam stare, sprawdzone rozwiązanie, czyli skrzynia Porsche 901. To było dobre, kiedy tych skrzyń było dużo i były tanie. Teraz jest inaczej.

Można również próbować przeszczepiać skrzynię od Busa, która ponoć potrafi wytrzymać moce o wile większe niż potrzebujesz.

Więcej nie pamiętam w tej chwili..
Może koledzy wspomogą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brancik




Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:30, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Confused hmm to super
pomyslałem chyba o wszystkim oprocz skrzyni i teraz sie dowiaduje ze to slabiutkie ogniwo...widzialem garbuski startujace na 1/4 wiec ....

chyba najprosciej bedzie podzialac z ta skrzynia od busa tylko w busach sa suche polosie ,a ja mam mokre ...?

moze jest ktos kto cos takiego przerabial i podesle jakies foty....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:46, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Mam magazyn z lat 70tych gdzie jest artykuł opisujący sposób przerobienia z mokrych na suche.

A co planujesz silnikowo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brancik




Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:55, 29 Wrz 2010    Temat postu:

jak wczesniej pisalem

2.4 typ4
wtrysk (megasqurit )
turbo garrett

dalo by sie zamiescic tu skan z tego magazynu ?


Ostatnio zmieniony przez Brancik dnia Śro 9:58, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:11, 29 Wrz 2010    Temat postu:

jesli potrzebujesz porządną skrzynię biegów polecam sie. mogę sprowadzić dla Ciebie takową skrzynie produkcji Rancho.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brancik




Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:44, 29 Wrz 2010    Temat postu:

TYKA napisał:
jesli potrzebujesz porządną skrzynię biegów polecam sie. mogę sprowadzić dla Ciebie takową skrzynie produkcji Rancho.


pierwsze pytanie jakie mi sie nasowa to jaki jest koszt takiej "porzadnej" skrzyni

podaj nr tel do siebie (pw)


Ostatnio zmieniony przez Brancik dnia Śro 17:54, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:42, 29 Wrz 2010    Temat postu:

zapraszam na stronę [link widoczny dla zalogowanych] polska - dział kontakt.

ceny skrzyń sa bardzo rożne i zależą od tego co w nich jest. ceny zaczynają się od 4500zł (przy zwrocie starej skrzyni lub + 675zł)


Ostatnio zmieniony przez TYKA dnia Śro 18:44, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin