Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

składanie silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pon 11:07, 13 Wrz 2010    Temat postu: składanie silnika

Witam. Jako że czekam "ciągle" na auto to silnik odłożyłem na później i zmieniam założoną specyfikację. Będę rozpoławiał blok i potem składał wszystko do kupy z nowymi zabawkami. Mam trochę literatury i manuali i zamierzam zrobić to sam plus pomoc Taty i Łysego. Macie jakieś poza podręcznikowe rady na co szczególnie zwrócić uwagę przy składaniu jakich błędów nie popełnić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:12, 13 Wrz 2010    Temat postu:

Dobry topik się szykuje Smile Ja też miałbym pewnie kilka pytań na przyszłość.
Interesuje mnie zwłaszcza przygotowanie bloku pod silnik wysokoorbotowy.
Na forach i w różnych materiałach przewija się hasło 'shufle pinning' I nie mam pojęcia co to jest.

Cudak - Myślę, że warto przy takiej okazji full-flow zrobić. A konkretnie planujesz?


Ostatnio zmieniony przez rebel dnia Pon 12:12, 13 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pon 12:21, 13 Wrz 2010    Temat postu:

FF już jest chociaż na razie leży u Majka w aucie. Plany nie zmieniły się drastycznie bo obecnie nie kupuję nowych zabawek ze względu na rozpoczęcie działalności i inwestowanie kasy w firmęSmile Więc silnik będzie z zabawek które już leżą na półce bez dodatkowych zakupów. Specyfikacja ta sama dojdzie tylko FF wałek C35 szklanki i sprężyny. Obróbka bloku jeżeli będzie konieczna, plus wyważanie zrobiona będzie przez firmę do której mój tata daje głowice i bloki ze swoich maszyn budowlanych:P wtedy powinno udać się po taniości. Jeżeli się podejmą to dojdą też większe zawory w głowicach. Poza tym to samo co w topiku o moim aucie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:11, 13 Wrz 2010    Temat postu:

Aha, jakby co, to znalazłem stary artykuł z lat 70tych - 'Jak zbudować silnik 1700' - (69x88 - klasyk początku lat 70tych). Jak ktoś jest zainteresowany to mogę go przesłać, ale kiedy będę mógł go przetłumaczyć, to nie wiem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pon 21:45, 13 Wrz 2010    Temat postu:

Rebelu ja go tłumaczęSmile przed weekendem prześlęSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Czw 0:33, 09 Gru 2010    Temat postu:

Dobra mnóstwo literatury przeczytanej, filmy instruktażowe z bugme też teraz czas na składanie i obróbkę i tu pytanie, ktoś wie czy można w polsce gdzieś kupić gasgachinch ew. jakiś dobry uszczelniacz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 2:53, 09 Gru 2010    Temat postu:

mam jedną buteleczkę na zbyciu moge odstapić bo bede zamawiał niebawem nowe.

dobry jest uszczelniacz loctite taki w tubcee Smile aczkolwiek dość drogi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Czw 11:47, 09 Gru 2010    Temat postu:

Tomku to ja bardzo chętnie:) A i pytanko full flow wierciliście w galerii sami czy dawaliście do jakiegoś fachowca?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:26, 09 Gru 2010    Temat postu:

u Paula wierciłem i gwintowałem sam choć większość silników szła na aly case albo cb super case a one już maja to nawiercone.
tutaj mozesz spróbować u kozierańskiego na grochowskiej ale spróbuj sa to nie wielka sztuka fakt pomaga wiertarka na stojaku Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Czw 15:00, 09 Gru 2010    Temat postu:

wiertarka na stojaku to nie problem:) gwintowniki też wszystko mam na wyposażeniu:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:24, 09 Gru 2010    Temat postu:

gwintownik to 3/8" NPT
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kendy




Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:26, 09 Gru 2010    Temat postu:

i z tym 3/8 NPT to ostroznie - otwor i gwintowanie tylko do pewnej glebokosci
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:50, 09 Gru 2010    Temat postu:

ano ano nie z głęboko bo to NPT. no i dodatkowo żeby nie zakryć kanału z dołu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin