Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

silnik typ4 rozdmuchany!!! do ponad 2,4l
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brancik




Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:46, 03 Wrz 2009    Temat postu: silnik typ4 rozdmuchany!!! do ponad 2,4l

witam mam zamiar rozdmuchac motor 2 litrowy typ4 od transportera t3
czy ktos moze podpowiedziec czy dobrze dobralem konfiguracje czesci:
-cylindry big bore t4 104mm
-wałek rorzadu 435/290stopni lacznie ze wzmocnionymi szklankami
- wzmocnione sprezyny HD
- pompa oleju maxi t4
- gazniki i tu sie zastanawiam nad weberami 40 czy 44?
- oczywiscie do chlodzenia zewnetrzna chlodnice oleju i wentylator w stylu porsche
- wszystkie panewki chce zostawic standartowe oczywiscie wymienione na nowe
- nie wiem jak z popychaczami nie znalazlem wzmacnianych?
- glowice zostawic standartowe zawory powiekszyc do: ssacy 44mm wydechowy do 37,5mm i rozwiercic pod cylindry 104mm
- wał standartowy wywazony
-kolo zamachowe odelzone o 15% i wywazone

chyba nic nie ominołem?
czy jest tu jakis znawca silnikow typ4 - czy podpowie czy to bedzie dzialac
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:25, 03 Wrz 2009    Temat postu:

mimo ze nie znam sie na silnikach TYP IV, na TYP I tez nie bardzo Wink ale to co napisales wydaje sie logiczne i trafione w 10.

witamy na forum Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabi-car




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pią 10:00, 04 Wrz 2009    Temat postu: Re: silnik typ4 rozdmuchany!!! do ponad 2,4l

prezess napisał:
witam mam zamiar rozdmuchac motor 2 litrowy typ4 od transportera t3
czy ktos moze podpowiedziec czy dobrze dobralem konfiguracje czesci:
-cylindry big bore t4 104mm
-wałek rorzadu 435/290stopni lacznie ze wzmocnionymi szklankami
- wzmocnione sprezyny HD
- pompa oleju maxi t4
- gazniki i tu sie zastanawiam nad weberami 40 czy 44?
- oczywiscie do chlodzenia zewnetrzna chlodnice oleju i wentylator w stylu porsche
- wszystkie panewki chce zostawic standartowe oczywiscie wymienione na nowe
- nie wiem jak z popychaczami nie znalazlem wzmacnianych?
- glowice zostawic standartowe zawory powiekszyc do: ssacy 44mm wydechowy do 37,5mm i rozwiercic pod cylindry 104mm
- wał standartowy wywazony
-kolo zamachowe odelzone o 15% i wywazone

chyba nic nie ominołem?
czy jest tu jakis znawca silnikow typ4 - czy podpowie czy to bedzie dzialac


Czesc!

103x71mm = 2.4ccm typ4

Glowice (najlepiej z P914, przy std trzeba koniecznie nieco popracowac) z zaworami 44x38mm - OK Wink

Do takich glowic nie mozesz jednak uzyc gaznikow mniejszych, niz IDF48, zeby potencjal wykorzystac... najlepiej DRLA45 do jazdy po drogach Very Happy

Uklad chlodzenia - 30mm pompa, prosty adapter, termostat, chlodnica, wentylatorek i gotowe... jesli Twoje maxi, to pompa z deklem, ktory ma wyjscie i powrot, to nie jest spoko Smile

Walek 290st. troche maly do tej pojemnosci... 316st. Shricka bardziej pasuje Twisted Evil Szklanki i popychacze utwardzane sa dostepne bez problemu...

Zamach ~5.5kg bedzie gitara...

Jendak... jak chcesz zrobic ten silnik tak, zeby rzeczywiscie mogl sie rozwijac pieknie i do konca, przez wiele lat (zakladajac, ze jego parametry bedziesz wykorzystywal w nalezytym wymiarze, czyli: jak chce, to objezdzam BMW 335, jak nie chce, to nie objezdzam) - musisz uzyc walu z przeciwwagami... fizyki nie oszukasz... do tego - ja bym uzyl odelzonych mocno korb, choc to nie jest konieczne Idea

W takim ukladzie zbudujesz sobie prawie latawca... Jak chcesz spokojniejszy silnik i jednak tanszy, to pojemnosc moze zostac, jednak srednice zaworow by trzeba ograniczyc, zostawic wal std, zastosowac rzeczywiscie walek ~ 290st. i wtedy nawet DRLA40 w "wielkiej" opcji by mozna zaaplikowac... Z tego powstanie silnik nastawiony na moment i elastycznosc...

Dwie opcje - totalnie inny efekt Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brancik




Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:23, 17 Wrz 2009    Temat postu:

witam dzieki za odpowiedz i podpowiedz

pojawia sie kolejne pytanie wał z przeciwwagami - dlatego ograniczam sie do walka 290st i gaznika 44 bo ponoc zastosowanie wałka 316 st daje wieksze obroty do tego gaznik webra 48 nie ma wolnych obrotow nie chce robic zbyt duzego halasu jak bede stał w korku,ale bmw 335 chcialbym nieraz objezdzac - da sie na wałku 290st?

gdzie mozna kupic wał z przeciwwagami do tego silnika - jaka jest cena???

pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pią 7:16, 18 Wrz 2009    Temat postu:

prezess napisał:
gaznik webra 48 nie ma wolnych obrotow


a to ciekawe, zawsze myslałem ze poczynając na gaźniku w komarku g-12, kończąć na bergach 52; gaźniki mają układ wolnych obrotów Razz

prezess napisał:
nie chce robic zbyt duzego halasu jak bede stał w korku


czemu na wałku 316 masz miec wiekszy hałas niż na 290?? nie kumam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:28, 18 Wrz 2009    Temat postu:

Łysy napisał:
prezess napisał:
gaznik webra 48 nie ma wolnych obrotow


a to ciekawe, zawsze myslałem ze poczynając na gaźniku w komarku g-12, kończąć na bergach 52; gaźniki mają układ wolnych obrotów Razz

prezess napisał:
nie chce robic zbyt duzego halasu jak bede stał w korku


czemu na wałku 316 masz miec wiekszy hałas niż na 290?? nie kumam


Wolne obroty zależne są od tego jak rozbudowany jest obieg progresji (nie wspominając kwestii wałka rozrzadu który może nie byc wstanie pracowac - przy gaźnikach- na obrotach wolniejszych jak 2500RPM) a neistety Webery IDA maja śladowy ze tak powiem system progresji. Dla tego robi sie taką modyfikacje jak wiercenie 3 dziurki progresyjnej.

Co do turbo to nie ma takiej potrzeby ładować wielkich zaworów jak w przypadku silników NA.
a co do wałka to to jaki ma wznios nie dokońca jest najwazniejsze. chodzi o to czy wałek ma overlap czy nie . w przypadku turbo wałek nie powinien miec overlapu.


Ostatnio zmieniony przez TYKA dnia Pią 8:32, 18 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
suhy




Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bukowiec

PostWysłany: Sob 0:07, 20 Lut 2010    Temat postu:

Zaciekawilem sie tematem zalozenia silnika Typ4 (wiatrolap) w garbie, zaczalem troche szperac w necie i musze powiedziec ze po tym co znalazlem brzmi i wyglada to bardzo zachecajaco.
W szczegolnosci dlatego ze Typ-4 cieszy sie duza odpornoscia na temp. i zywotnoscia + 'dobra' moca.
Jak sie okazuje przy niewielkim wkladzie finansowym i kilku przerobkach mozna zaadoptowac system chlodzenia od T1 do Typ4. Jest to o tyle dobre rozawiazanie ze utrzymuje bezpieczna temp. silnika i oczywiscie oszczedza sie duzo $$$ poniewaz zestaw chlodzenia do Typ4 typu Porsche jest bardzo duzym wydatkiem.
Tutaj jest link w ktorym przedstawione jest w skrocie dostosowanie chlodzenia od T1 do Typu4:

[link widoczny dla zalogowanych]

tutaj jest troche wiecej:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jest tez kompletny manual w ktorym krok za krokiem jest opisane co nalezy zrobic i gdzie mozna dostac podzespoly czy gotowe czesci do przerobki. Mysle o kupieniu tego manuala bo bardzo mnie zainteresowal ten temat i szkoda ze wczesniej nie pomyslalem o tym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 1:00, 20 Lut 2010    Temat postu:

Temat przerabiany Wink
w rezultacie nei wychodzi to "tak" tanio szczególnei biorac pod uwagę koszt częsci do typ4 (około 2-3 razy drosze od Typ1).
sam system chłodzenia jest zbyt mało wydajny ten temat rpzerabiał Czarek... silnik się najzwyczajniej usmarzył...
ale powodzenia życzę Smile i trzymam kciuki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Sob 14:46, 20 Lut 2010    Temat postu:

tak ale czarek z tego co wiem miał założony wentylator z ovalika i wogole w tamtej specyfikacji skopany silnik, prawda??
a chłodzenie porsche miał wzglednieanie przy okazji składania silnika w BC.

czytałem testy róznych układów chłodzenia i te typ1 wychodzi lepiej niz "a'la porsche". Mysle ze skoro ten typ chłodzenia daje rade z typ1 np o pojemnosci 2,4 to z typ4 2,4 tez sobie da rade, bo czemu by niby nie??

Typ 4 o ile zostawiamy go w specyfikacji z gróbsza fabrycznej,( tj seria z głowicami np 1,8 i wałek, gaźniki, wydech) nie bedzie drogi, a bedzie mocnym i trwałym silnikiem. dalsze mody zeczywiscie beda juz wychodzic duzo drozej niz typ1


Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Sob 14:47, 20 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 22:51, 21 Lut 2010    Temat postu:

tak ale musi to być zrobione porządnie. a znając przykałdy z historii kończy się to czesto na zasadzie "a tam bedzie" Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pon 0:50, 22 Lut 2010    Temat postu:

no zgadza sie, nic dodać, ni ujać, ale to tyczy sie obu typów chłodznia Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 1:06, 22 Lut 2010    Temat postu:

no tak tak, są zestawy ala porsche totalnie z dupy zrobione Wink tak jak i porazkowe ala typ1 do typ 4
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiecman




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:55, 31 Maj 2010    Temat postu:

czy wal w tej konfiguracji czyli 71 ... musi byc z przeciwwagami ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:22, 31 Maj 2010    Temat postu:

wypadałoby. to zalezy jak chcesz wysoko kręcić. wał do typ 4 tak jak wbx wyglada ciut inaczej jak garbowy, może tez da się go lepiej wywazyć tego nie wiem, nie mam praktyki z typ4 musiałbym Lee zapytac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiecman




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 1:08, 01 Cze 2010    Temat postu:

z tego co ostatnio wyszukiwalem to waly od 78 sa z przeciwwagami ... a np 71 juz nie ... czyli wychodzi na to ze pojemnosc 2,4 jest na seryjnym wale ?

Tomasz jak mozesz to zapytaj o wal ... Dzieki


Ostatnio zmieniony przez Wiecman dnia Wto 1:10, 01 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin