Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

silnik typ4 rozdmuchany!!! do ponad 2,4l
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomLca




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica

PostWysłany: Wto 9:13, 08 Cze 2010    Temat postu:

Odnosnie kosztów modyfikacji silnika Typ1 i Typ4 .... to na własnym przykładzie moge dodac jedynie, że rzeczywiście w typ4 wieksza moc, moment itp mozna uzyskać mniejsza ilością zmian niz w typ1 ....ale cenowo części do typ4 sa o wiele droższe. Chociażby sam wałek to koszt 800-900 zł. Ja u siebie w typ4 nie mam zbyt duzo modyfikacji...a jak sie zamkne 10 tys to bedzie dobrze.
Co do chłodzenia....to wiem, że chłopaki którzy mieli chłodzenie typ1 w typ4 ...to mieli problemy z utrzymaniem "rozsądnej" temp silnika. Znajomy zmienił chłodzenie na centralny wentylator i problem znikł.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brancik




Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:55, 14 Cze 2010    Temat postu: Re: silnik typ4 rozdmuchany!!! do ponad 2,4l

gabi-car napisał:
prezess napisał:
witam mam zamiar rozdmuchac motor 2 litrowy typ4 od transportera t3
czy ktos moze podpowiedziec czy dobrze dobralem konfiguracje czesci:
-cylindry big bore t4 104mm
-wałek rorzadu 435/290stopni lacznie ze wzmocnionymi szklankami
- wzmocnione sprezyny HD
- pompa oleju maxi t4
- gazniki i tu sie zastanawiam nad weberami 40 czy 44?
- oczywiscie do chlodzenia zewnetrzna chlodnice oleju i wentylator w stylu porsche
- wszystkie panewki chce zostawic standartowe oczywiscie wymienione na nowe
- nie wiem jak z popychaczami nie znalazlem wzmacnianych?
- glowice zostawic standartowe zawory powiekszyc do: ssacy 44mm wydechowy do 37,5mm i rozwiercic pod cylindry 104mm
- wał standartowy wywazony
-kolo zamachowe odelzone o 15% i wywazone

chyba nic nie ominołem?
czy jest tu jakis znawca silnikow typ4 - czy podpowie czy to bedzie dzialac


Czesc!

103x71mm = 2.4ccm typ4

Glowice (najlepiej z P914, przy std trzeba koniecznie nieco popracowac) z zaworami 44x38mm - OK Wink

Do takich glowic nie mozesz jednak uzyc gaznikow mniejszych, niz IDF48, zeby potencjal wykorzystac... najlepiej DRLA45 do jazdy po drogach Very Happy

Uklad chlodzenia - 30mm pompa, prosty adapter, termostat, chlodnica, wentylatorek i gotowe... jesli Twoje maxi, to pompa z deklem, ktory ma wyjscie i powrot, to nie jest spoko Smile

Walek 290st. troche maly do tej pojemnosci... 316st. Shricka bardziej pasuje Twisted Evil Szklanki i popychacze utwardzane sa dostepne bez problemu...

Zamach ~5.5kg bedzie gitara...

Jendak... jak chcesz zrobic ten silnik tak, zeby rzeczywiscie mogl sie rozwijac pieknie i do konca, przez wiele lat (zakladajac, ze jego parametry bedziesz wykorzystywal w nalezytym wymiarze, czyli: jak chce, to objezdzam BMW 335, jak nie chce, to nie objezdzam) - musisz uzyc walu z przeciwwagami... fizyki nie oszukasz... do tego - ja bym uzyl odelzonych mocno korb, choc to nie jest konieczne Idea

W takim ukladzie zbudujesz sobie prawie latawca... Jak chcesz spokojniejszy silnik i jednak tanszy, to pojemnosc moze zostac, jednak srednice zaworow by trzeba ograniczyc, zostawic wal std, zastosowac rzeczywiscie walek ~ 290st. i wtedy nawet DRLA40 w "wielkiej" opcji by mozna zaaplikowac... Z tego powstanie silnik nastawiony na moment i elastycznosc...

Dwie opcje - totalnie inny efekt Rolling Eyes


witam

po kilku chwilach namyslu wybralem trzecia opcje .... czyli wydajne wtryski i sterowanie z ms ( znajac podejscie mr. TYKI zaraz mnie pojedzie...)

a i aby mu tlenu nie zabraklo otrzymal takze turbo Laughing

niedlugo pierwsze odpalenie (jak sie nie rozpadnie to sie pochwale Laughing )

moze jest ktos kto juz probowal dmuchnąc w typ4 i podpowie na co zwrocic szczegolna uwage .... Rolling Eyes aby zbytnio nie poraniło osoby odpalajacej Laughing


cdn....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 0:58, 15 Cze 2010    Temat postu:

Czemu mam pojechac Smile
Dobrze złozony MS będzie działał Smile
jaki wałek dałeś? odpowiedni do aplikacji Turbo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brancik




Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:35, 15 Cze 2010    Temat postu:

TYKA napisał:
Czemu mam pojechac Smile
Dobrze złozony MS będzie działał Smile
jaki wałek dałeś? odpowiedni do aplikacji Turbo?


hmmm... a to jest roznica w walkach do wolnossakow i do turbo ? Rolling Eyes

ja dalem troszke ostrzejszy od seri 435/290stopni Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Wto 9:13, 15 Cze 2010    Temat postu:

Chodzi o czas wpółotwarcia zaworów. W wałkach pod turbo powinien byc zdecydowanie mniejszy. Wynika to z faktu ze nie działamy zjawiskami falowymi a wspólotwacie zaworów spowoduje wywalenie mieszanki w wydech
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brancik




Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 9:24, 15 Cze 2010    Temat postu:

czyli z tych walkow ktory bylby odpowiedni ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaqo




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:04, 15 Cze 2010    Temat postu:

Musisz wiedziec ze przy turbo istniejea problemy ze szczelnoscia glowica - cylinder. Zwroc na to uwage.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiecman




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:07, 15 Cze 2010    Temat postu:

jak bedzie roznica w T4 w podobnej konfiguracji ... kolo zamachowe 228 a 200mm ? oczywiscie odchudzone
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brancik




Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:19, 15 Cze 2010    Temat postu:

Wiecman napisał:
jak bedzie roznica w T4 w podobnej konfiguracji ... kolo zamachowe 228 a 200mm ? oczywiscie odchudzone


to jest pytanie....???... czy stwierdzenie - kogo pytasz? Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brancik




Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:22, 15 Cze 2010    Temat postu:

jaqo napisał:
Musisz wiedziec ze przy turbo istniejea problemy ze szczelnoscia glowica - cylinder. Zwroc na to uwage.


dzieki - cos slyszalem o tym - ale jeszcze nie podjelem rozwiazania tego problemu zastanawiam sie - uszczelka czy frezy.... Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiecman




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 7:19, 16 Cze 2010    Temat postu:

Brancik napisał:
Wiecman napisał:
jak bedzie roznica w T4 w podobnej konfiguracji ... kolo zamachowe 228 a 200mm ? oczywiscie odchudzone


to jest pytanie....???... czy stwierdzenie - kogo pytasz? Rolling Eyes


pytanie ... pytam osoby ktora bedzie wiedziec ... no i odpowie ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brancik




Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 8:14, 16 Cze 2010    Temat postu:

Wiecman napisał:
Brancik napisał:
Wiecman napisał:
jak bedzie roznica w T4 w podobnej konfiguracji ... kolo zamachowe 228 a 200mm ? oczywiscie odchudzone


to jest pytanie....???... czy stwierdzenie - kogo pytasz? Rolling Eyes


pytanie ... pytam osoby ktora bedzie wiedziec ... no i odpowie ..


po co chcesz zmieniac kolo na mniejsze ?

roznica przy odchudzonym kole jest taka ze silnik szybciej bedzie sie wkrecal na obroty ,a straci na elastycznosci ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaqo




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:51, 16 Cze 2010    Temat postu:

Brancik napisał:

straci na elastycznosci ....

To mit a na dodatek w czyms takim jak T4 o duzej pojemnosci to juz wogole nie do zauwazenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brancik




Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:06, 17 Cze 2010    Temat postu:

pewnie tak.....

ja u siebie zostawilem kolo 228 ledwo bo ledwo ,ale wlazlo w dzwon skrzyni - nalezy tylko wykonac maly patent bo walek sprzeglowy jest za krotki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiecman




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:42, 17 Cze 2010    Temat postu:

a jaki bedziesz mial docisk ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin