Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 10:41, 24 Mar 2009 Temat postu: Kilka słów o stopniu sprężania |
|
|
pisząc w temacie Łysego coś mi się przypomniało.
Czy ktoś pamięta jaki stopień spręzania mają standardowo głowice garbusowe do 1600 ??
mam nowe mexykańskie te z głębszą komorą spalania - nie mam tej pleksy, żeby zatkać komory i zmierzyć kompresje, a może mierzyć nie trzeba i nic ustawiać, bo komora jest doąć głęboka i może już mam 9:1 ?
Ewentualnie czy każdy warsztat będzie w stanie mi to zmierzyć odpłatnie ( pewnie sporo) i podac wartość?
Chce mieć 9:1 i ani milimetra mniej
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 11:33, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
moje stare glowice dawaly stopien 7.7 costam, chyba po to zeby podejsc pod
po pierwsze normy spalania i dwutlenku wegla bla bla bla EURO 2 terefere itp,
a po drugie zeby jezdzil na mexykanskim sikaczu benzynowym, bo to chyba tak dziala prawda? im nizszy stopien tym mniej oktanow mozna wlac.... tak??
teraz, korzystajac z automatycznego calc, wyszlo mi 8.3. no i nie wiem.... za maly za duzy ?
podaj qcyk maila to ci artykul o sprezaniu przesle
Ostatnio zmieniony przez baca dnia Wto 11:35, 24 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 11:49, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
7.7 to mało
8.3 to spoko jak dla Twojego silnika tak mi się wydaje
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Wto 11:55, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Siema. Z tego co pamietam to brazylia miala 46 do 48 cm3. Wieczorem ci napiszę dkladnie jak sprwadzę w "świętej księdze wiedzy" Co do stopnia sprążania to niestety moim zdniem i tak powinienes zrobić pomiary.Chocby blatego że moą być różnice pomiędzy glowicami i komorami spalania.Najwięcj roboty jest kiedy trzeba korygować pojemności komór spolania: np w jednej glowicy masz 45 i 47,5 - w takim przypadku to tylko szlifować i podbierać mterial tak zeby pojemności się wyrówaly.
Napisaleś też: ''mam nowe mexykańskie te z głębszą komorą spalania - nie mam tej pleksy, żeby zatkać komory i zmierzyć kompresje, a może mierzyć nie trzeba i nic ustawiać, bo komora jest doąć głęboka i może już mam 9:1 ? " W tym akurat przypadku większa komoro da ci niższy stopień spr. Np. glowice CB44 :
[link widoczny dla zalogowanych] . mają 55 cm3 , ale przy wymiarze pod cylindry 90,5 i 92 . 1600 mają 85,5 .Tu masz link do zeje... kalkulatora sprężu.
Jak coś namieszalem t mie poprawcie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Wto 11:57, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Sorry zapomialem, kalkulator :
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 12:14, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Hm... to robi się ciekawie bo znalazłem w robocie plexe 1mm akurat starczy mi na 2 kółka do pomiarów
Może trochę błędnie zadałem pytanie : Głębsza komora w sensie, że ten odcinek ze zdjęcia jest większy niż w innej głowicy 1600, którą mam :
[link widoczny dla zalogowanych]
więc teoretycznie tłok wpada głębiej w głowice i stopień sprężania będzie większy - czy nie ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Wto 13:18, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Jeżeli dobrze zrozumnialem to masz na myśli że cylider glębiej wchodzi w glowice tak? Jeżeli tak to glowica będzie teoretycznie miala miejszą komorę spalania = wyższy stopień. Nestety beż pomiarów się nie obejdzie.Wyslalem ci na maila calkiem spoko opracowanie. Można staczać ( frezować ) glowice dla uzyskania wyższego stopnia , ale trzeba uważać żeby tlok nie spotkal się z zaworami... bo będzie BUUUM!!! i totalne FATALITY
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:29, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
bart speester napisał: | BUUUM!!! i totalne FATALITY |
TFU!!! TFU!!! już raz tak miałem...własnie dlatego skłądam ten silnik 2 raz
a za maile dzięki!!! :] przydadzą się
ps. Okazało się, że Bestia ma identyczne głowice jak te co od niego kupiłem i zmierzy dla mnie pojemność komór ;] więc będe miał z górki w liczeniu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 16:40, 25 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Zmierzone - pojemność komory spalania = 45 ccm.
Więc liczymy :
skok wału - 69mm
średnica tłoka : 85.5mm
pojemność komory spalania = 45ccm
planowany stopiń sprężania 9:1
z obliczeń wychodzi mi, że deck hight powinien mieć....0.8mm
nie wiem ile teraz mam, zmierzę dziś wieczorem pewnie. Co by nie było dokładności 0.8mm raczej nie osiągnę
Gorzej jak mi wyjdzie deck-high jakieś 5 mm to będzie mnie czekało trochę pracy
BTW. Podziękowania dla Bestii za pomiarowanie
Ostatnio zmieniony przez Qcyk dnia Śro 16:41, 25 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 20:24, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Trochę to trwało, ale zmierzyłem sobie deck high na każdym tłoku i wyszedł mi 1.5mm , czyli korzystając ze wzoru stopień sprężania mam 8.4:1 w sumie... chyba mi to pasuje.
Miało być 9, ale nie mam już czasu na zabawę może w przyszłym sezonie - teraz czas złożyć resztę do kupy :]
|
|
Powrót do góry |
|
|
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 23:49, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
brzmi nieźle. jesli pomiary są ok, to ja bym tak złożył i cieszył się jazdą
|
|
Powrót do góry |
|
|
|