Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Kilka słów o stopniu sprężania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:41, 24 Mar 2009    Temat postu: Kilka słów o stopniu sprężania

pisząc w temacie Łysego coś mi się przypomniało.

Czy ktoś pamięta jaki stopień spręzania mają standardowo głowice garbusowe do 1600 ??

mam nowe mexykańskie te z głębszą komorą spalania - nie mam tej pleksy, żeby zatkać komory i zmierzyć kompresje, a może mierzyć nie trzeba i nic ustawiać, bo komora jest doąć głęboka i może już mam 9:1 ? Wink

Ewentualnie czy każdy warsztat będzie w stanie mi to zmierzyć odpłatnie ( pewnie sporo) i podac wartość?

Chce mieć 9:1 i ani milimetra mniej Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:33, 24 Mar 2009    Temat postu:

moje stare glowice dawaly stopien 7.7 costam, chyba po to zeby podejsc pod

po pierwsze normy spalania i dwutlenku wegla bla bla bla EURO 2 terefere itp,
a po drugie zeby jezdzil na mexykanskim sikaczu benzynowym, bo to chyba tak dziala prawda? im nizszy stopien tym mniej oktanow mozna wlac.... tak??

Rolling Eyes


teraz, korzystajac z automatycznego calc, wyszlo mi 8.3. no i nie wiem.... za maly za duzy ?

podaj qcyk maila to ci artykul o sprezaniu przesle


Ostatnio zmieniony przez baca dnia Wto 11:35, 24 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:49, 24 Mar 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

7.7 to mało Wink

8.3 to spoko jak dla Twojego silnika tak mi się wydaje Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 11:55, 24 Mar 2009    Temat postu:

Siema. Z tego co pamietam to brazylia miala 46 do 48 cm3. Wieczorem ci napiszę dkladnie jak sprwadzę w "świętej księdze wiedzy" Smile Co do stopnia sprążania to niestety moim zdniem i tak powinienes zrobić pomiary.Chocby blatego że moą być różnice pomiędzy glowicami i komorami spalania.Najwięcj roboty jest kiedy trzeba korygować pojemności komór spolania: np w jednej glowicy masz 45 i 47,5 - w takim przypadku to tylko szlifować i podbierać mterial tak zeby pojemności się wyrówaly.
Napisaleś też: ''mam nowe mexykańskie te z głębszą komorą spalania - nie mam tej pleksy, żeby zatkać komory i zmierzyć kompresje, a może mierzyć nie trzeba i nic ustawiać, bo komora jest doąć głęboka i może już mam 9:1 ? " W tym akurat przypadku większa komoro da ci niższy stopień spr. Np. glowice CB44 :
[link widoczny dla zalogowanych] . mają 55 cm3 , ale przy wymiarze pod cylindry 90,5 i 92 . 1600 mają 85,5 .Tu masz link do zeje... kalkulatora sprężu.
Jak coś namieszalem t mie poprawcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 11:57, 24 Mar 2009    Temat postu:

Sorry zapomialem, kalkulator :
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:14, 24 Mar 2009    Temat postu:

Hm... to robi się ciekawie bo znalazłem w robocie plexe 1mm akurat starczy mi na 2 kółka do pomiarów Smile

Może trochę błędnie zadałem pytanie : Głębsza komora w sensie, że ten odcinek ze zdjęcia jest większy niż w innej głowicy 1600, którą mam :

[link widoczny dla zalogowanych]


więc teoretycznie tłok wpada głębiej w głowice i stopień sprężania będzie większy - czy nie Wink ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 13:18, 24 Mar 2009    Temat postu:

Jeżeli dobrze zrozumnialem to masz na myśli że cylider glębiej wchodzi w glowice tak? Jeżeli tak to glowica będzie teoretycznie miala miejszą komorę spalania = wyższy stopień. Nestety beż pomiarów się nie obejdzie.Wyslalem ci na maila calkiem spoko opracowanie. Można staczać ( frezować ) glowice dla uzyskania wyższego stopnia , ale trzeba uważać żeby tlok nie spotkal się z zaworami... bo będzie BUUUM!!! i totalne FATALITY Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:29, 24 Mar 2009    Temat postu:

bart speester napisał:
BUUUM!!! i totalne FATALITY Razz


TFU!!! TFU!!! Rolling Eyes już raz tak miałem...własnie dlatego skłądam ten silnik 2 raz Wink

a za maile dzięki!!! :] przydadzą się Smile

ps. Okazało się, że Bestia ma identyczne głowice jak te co od niego kupiłem i zmierzy dla mnie pojemność komór ;] więc będe miał z górki w liczeniu Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:40, 25 Mar 2009    Temat postu:

Zmierzone - pojemność komory spalania = 45 ccm.

Więc liczymy :

skok wału - 69mm
średnica tłoka : 85.5mm
pojemność komory spalania = 45ccm
planowany stopiń sprężania 9:1

z obliczeń wychodzi mi, że deck hight powinien mieć....0.8mm Wink

nie wiem ile teraz mam, zmierzę dziś wieczorem pewnie. Co by nie było dokładności 0.8mm raczej nie osiągnę

Gorzej jak mi wyjdzie deck-high jakieś 5 mm Razz to będzie mnie czekało trochę pracy Rolling Eyes

BTW. Podziękowania dla Bestii za pomiarowanie Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Qcyk dnia Śro 16:41, 25 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:24, 11 Maj 2009    Temat postu:

Trochę to trwało, ale zmierzyłem sobie deck high na każdym tłoku i wyszedł mi 1.5mm , czyli korzystając ze wzoru stopień sprężania mam 8.4:1 w sumie... chyba mi to pasuje.

Miało być 9, ale nie mam już czasu na zabawę Wink może w przyszłym sezonie - teraz czas złożyć resztę do kupy :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:49, 11 Maj 2009    Temat postu:

brzmi nieźle. jesli pomiary są ok, to ja bym tak złożył i cieszył się jazdą Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin