Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

"dolowe" 1914
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 15:11, 09 Mar 2010    Temat postu: "dolowe" 1914

Witam.
Szukm wskazówek przy budowie 1914ccm. Silnik ma być nastawiony na jak największy moment obrotowy.Kręcić się nie więcej jak 5000.
Do bazy mam seryjne 1600DP w dobrym stanie.
Pytania Cool :
Jaki walek? ( myślalem o w100/110)
Jakie klawiatury?
Czy glowice 35/32 wystarczą przy takiej dolowej charakterystyce?
Jakie zasilanie/gaźniki /kolektory? ( może jaden gaźnik tak jak częto stosują w bajach)?

Wszystkie rady mile widziane Laughing
Pozdr
Bart
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Wto 15:35, 09 Mar 2010    Temat postu:

Rafers ma 1776 w busie zbudowany na bazie 1,6 od którego rózni sie tylko pojemnoscia i wałakiem (c35 lub w110 niepamietam) twierdzi ze chodzi jak typ4 2,0. Jesli coś takiego Cie interesuje to da sie i tak.

Ale niezaszkodza do tego dwa gaźniki (nawet wielkości DRLA36 do tej opcji beda niezłe) klawierki moga być seryjne, ale wałki wzmocnione, wałek skłaniał bym sie ku W110/C35itp. wieksze zawory tez nie zaszkodza. wydeszek również etc

tak teoretycznie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 11:07, 10 Mar 2010    Temat postu:

Ja bym poszedł inna drogą i zbudował strokera na bazie tłoków 1776 i wału np. 76/78 i dobrał wałek. 1914 z wałkiem 100 będzie moim zdaniem słabe momentowo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Śro 12:38, 10 Mar 2010    Temat postu:

odwieczne pytanie: ale dlaczego 90,5 a nie odrazu 94 skoro cylindry kosztuja DOKŁADNIE tyle samo??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Śro 12:41, 10 Mar 2010    Temat postu:

Wlaśnie. Wolal bym 94.
Duża pojemność= większy monent Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Śro 12:44, 10 Mar 2010    Temat postu:

Wal zostaje seria. Po co zmieniać coś co jest dobre Smile Papierki z "Jagielo" nie rosną na drzewie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:22, 10 Mar 2010    Temat postu:

Zgadza się. Jednak większość potencjalnego wzrostu momentu, to jednak skok wału. Z tym, że pomimo kosztów to nie jest prosta operacja. dodatkowo wybór wałów stroker jest bardzo duży, a roziew jakościowy też.
Jedynym sensownym cenowo rozwiązaniem na większy skok jest WBX 2.1 chłodzony powierzem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Śro 15:37, 10 Mar 2010    Temat postu:

jednak kolega chce zostac przy seryjnym skoku, co jest całkowicie zrozumiałe, a pyta o coś zupenie innego Smile

Na poczatek moga być zawory o standardowej srednicy, najwyzej nie przekroczysz 5000rmp. Ale lepiej zainwestuj w wiecej niz jeden gaźnik w te miejsce, do tego wałek w110, jakiś wydeszek i masz swietny silnik do busa Very Happy Very Happy
(tak wszystko wg mnie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:38, 10 Mar 2010    Temat postu:

Łysy napisał:
odwieczne pytanie: ale dlaczego 90,5 a nie odrazu 94 skoro cylindry kosztuja DOKŁADNIE tyle samo??


Dlatego, że bart chciał coś z dużym momentem - więc większy moment będzie miał silnik w większym wałem i mniejszymi tłokami/cylindrami - cała esencja strokera
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Śro 19:28, 10 Mar 2010    Temat postu:

pytał o 1914 oparte na wale 69, konkretnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabi-car




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Śro 20:46, 10 Mar 2010    Temat postu:

Przepis na przyjemne (w jezdzie i dla kieszeni) 1914ccm:

- std wal / zamach -1kg / 8dowell i sruba HD/ kolo pasowe jakies sliczne Laughing / std docisk i wszystko wywazone
- std korby (sprawdzone i zwazone)
- dodatkowa miska oleju, ewentualnie miseczka z przedluzaczem smoka
- podstawowy uklad Full-Flow
- walek Engle W110 lub podobny
- std popychacze
- glowy z zaworami 39x32mm (owalne porty w dolocie, komory 53cc bez progu)
- pojedyncze sprezyny zaworow HD
- klawiatury 1.1:1 na skrecanych walkach
- wydech o std srednicy, najlepiej z kolektorem 4in1 i tlumikiem DQP
- centralny DRLA/IDF lub dwa gazniki, ale juz nie tego typu, tylko tansze, zeby z calym zasilaniem sie zmiescic spokojnie w okolicach 1.3k zl Razz
- aparat Bosch 009 (ale Bosch, nie "Bosch") i porzadna cewka niebieska

Taki silnik i do garba i do busa i do innego wehikulu sie nada Very Happy

PS1 jakie ma byc jego przeznaczenie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Śro 23:18, 10 Mar 2010    Temat postu:

Silnik idzie do garba. Idea jest taka żeby zostawić sandardowe glowy( koszty ) .
Pytanie :
Jak skutecznie napelnić cylindry 94 przy zaworach 35/32. Stąd moje pytanie o walek i klawiatury. Silnik może nie przekraczać 5000rpm a nawet 4500rpm.
A nawet 1500rpm he he he.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabi-car




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 0:12, 11 Mar 2010    Temat postu:

bart speedster napisał:
Silnik idzie do garba. Idea jest taka żeby zostawić sandardowe glowy( koszty ) .
Pytanie :
Jak skutecznie napelnić cylindry 94 przy zaworach 35/32. Stąd moje pytanie o walek i klawiatury. Silnik może nie przekraczać 5000rpm a nawet 4500rpm.
A nawet 1500rpm he he he.


Walek klasy W110 bardzo ladnie wspolpracuje ze std zaworami, wiec to zaden problem - obrobke portow i komor pod uzyskanie max predkosci przeplywu zakladamy w obu przypadkach...

Wypadkowa roznica, to dla zaworu 39mm - wieksza, osadzona wyzej moc i "rowniejszy" moment... dla zaworu 35.5mm - mniejsza, osadzona nizej moc i bardziej "pochyly" moment Surprised
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Czw 13:05, 11 Mar 2010    Temat postu:

Cytat:
Wypadkowa roznica, to dla zaworu 39mm - wieksza, osadzona wyzej moc i "rowniejszy" moment... dla zaworu 35.5mm - mniejsza, osadzona nizej moc i bardziej "pochyly" moment


Czyli przy 35.5 przy wyższych obrotach moment będzie mial tendęcję spodkową. Pytanie tylko od ilu rpm będzie ostro szedl w dól Smile
No i jak się przetnie krzywa nm z krzywą kM. Smile
chyba pójdę do wróżki Twisted Evil
Chba że ktoś mial takie doświadczenia.


Ostatnio zmieniony przez bart speedster dnia Czw 13:07, 11 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:13, 11 Mar 2010    Temat postu:

nie wiem jak to z wyliczeń wychodzi Very Happy ale ja wole organoleptycznie.
u mnie: 1776 głowy 35,5x32 w110 głowy na pewno gorzej obrobionew porównaniu do Marcinowych Wink
i tak max moment 141NM przy 3864RPM nie było drastycznego spadku momentu ani mocy ze wzrostem obrotów.
moment zaczął baaaaardzo łagodnie spadać od około 4150RPM by przy 5085RPM (pik Mocy 90HP) uzyskaż wartość około 125-130 NM
postaram się wkleić wykres
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin