Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Alternator

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:46, 27 Kwi 2009    Temat postu: Alternator

Czy ktoś ( Majku? Wink ) mógłby mi łopatologicznie wytłumaczyć jak podczepić kable po zamianie prądniacy na alternator z wbudowanym regulatorem? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:58, 27 Kwi 2009    Temat postu:

do alternatora dochodzi ci tylko grubas czyli czerwony z aku i kontrolka (przeważnie zielony) to co było w regulatorze musisz połączyc coby jeden przewód szedł od baterii do alternatora (czasem przez rozrusznik)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:42, 27 Kwi 2009    Temat postu:

ja robiłem na podstawie tego Smile sprawdziło się Smile

hcecie zamienić prądnice w waszym garbie na alternator...co potrzebujecie....alternator, podstawe ( od pradnicy może wydawac się podobna ale jest troche inna), możecie potrzebowac zmienic pompe paliwa bo starsze były troche inne i może zaczepiac i podstawa może nie dac się przykrecic, złączki do przewodów, izolacja(kołnież izolacyjny).

Zaczynamy...zdejmujecie filtr powietrza żeby mieć lepszy dostęp. Najpierw musicie odkręcić 4 śruby szóstki które przymocowują prądnice do obudowy chlodnicy, (zależy jakie śruby macie może śrubokręt być potrzebny albo klucz 8mm albo klucz ampulowy-ja takie mam). Potem odkręcacie 4 nakrętki ósemki pod klucz 13mm i odkrecacie podstawe prądnicy.Następnie podmieniacie i podłączcie tak samo alternator i podstawe Smile. Potem wyjmijcie tylne siezdenie i za siedzeniem kierowcy macie regulator napięcia do którego podłączone są przewody: niebieski pod wtyk z numerem 61( kontrolka aku w prądnicy), dwa szerokie złącza B+ i czerwone grube przewody ( jeden od aku drugi z grubej wiązki od przodu auta idzie zasilanie),czerono(czerwono-bialy) podłączony pod wtyk D+ (do prądnicy) oraz zielony DF (od prądnicy).Regulator przykręca też dwa przewody od masy (jeden idzie pod tylna klape do prądnicy drugi do przekaźnika ogrzewania tylnej szyby).

Teraz najważniejsze...musicie złączyć dwa grube przewody co były podłączone pod wtyk B+ z przewodem co był podłączony pod D+ .Złączacie złączkami , potem izolacją owijacie lub wkładacie w kołnierz.Możecie też owinąć izolacją ale niekoniecznie jest to dobry sposób. Potem tak samo odłączacie przewody zielony DF i niebieski 61 i łączycie razem. Tym sposobem regulator napięcia nie jest już podłączony...możecie go odłączyć i schować albo niech sobie jeździ przykręcony.Teraz wracacie pod klape tylna i podłączacie ten gruby czerwony przewód pod B+ ( pomimo iż w prądnicy był to D+ ) i zielony podłączacie pod wejście D+. To wszystko...teraz możecie się cieszyć jazdą na alternatorze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pon 16:00, 27 Kwi 2009    Temat postu:

co wy sie tak zaparliscie na te alternatory??, przecież prądnica stawia mniejsze opory i zabiera mniej mocy silnikowi Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:04, 27 Kwi 2009    Temat postu:

No i git! Dzięki! Może dzieki temu zielony garb będzie jeździł dalej niż do Meta Kabaty Mr. Green


Została mi "tylko" wymiana głowicy jeszcze...bo gwint poszedł na świecy od 3 cylindra... Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:06, 27 Kwi 2009    Temat postu:

Łysy napisał:
co wy sie tak zaparliscie na te alternatory??, przecież prądnica stawia mniejsze opory i zabiera mniej mocy silnikowi Razz


Przy 1200 mi to bez różnicy Wink Bo to do zielonego będzie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:38, 27 Kwi 2009    Temat postu:

Łysy napisał:
co wy sie tak zaparliscie na te alternatory??, przecież prądnica stawia mniejsze opory i zabiera mniej mocy silnikowi Razz


ja tam mam serpentine Razz plus teraz na 1/4 będe zdejmował pasek Wink poza tym aż takiej roznicy nie ma Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pon 17:53, 27 Kwi 2009    Temat postu:

również sadze ze wielkiej róznicy nie ma, ale:
1)zartowałem troszkę Razz
2)jakaś jest Razz
3)potrzebny naprawde ten alternator?? Jaki Wy macie pobór prądu?? Ja na pradnicy smigałem załą zime przy -20 i jakoś nic sie nie działo z akumulatorem. Przy czym moje car audio jest zupełnie fabryczne z garbusa Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:07, 27 Kwi 2009    Temat postu:

Łysy napisał:
Jaki Wy macie pobór prądu??


żaden Wink nie działa zmiana prądnicy ani regulatora, ani jednego i drugiego Rolling Eyes

muszę najpierw sprawdzić czy nie mam gdzieś straty na kablach, bo inaczej pożegnam się tez z Alternatorem Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin