Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Liri - gabrysia '65
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Garbusy z Klubu/Members' rides
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
liri
SSVWF-Team



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 17:55, 09 Sie 2009    Temat postu: Liri - gabrysia '65

Witajcie.

Słowem wstępu.
Za namową Rebela ( na kogoś musi być ;P ) postaram się przedstawić w kilku zdaniach swoją "żabkę" Smile

Gabrysia trafiła w moje ręce w styczniu 2005roku kiedy to udało mi się wytropić model garbusa rocznikowo i cenowo najbardziej mi odpowiadający.
Niestety moja wiedza na temat rozpoznawania garbusów była mierna a stanu technicznego zerowa, do tego zakup dokonywał się późnym wieczorem ;P
Oględziny a właściwie ich brak przebiegały w trybie ekspresowym, znałem tylko kilka "szczegółów" takich jak koła na 5 śrub, metalowa deska,
drzwi otwierane w środku "wajchą" bez wciskanych "dzinksów" jak w innych samochodach.
Rezultatem wizji lokalnej było stwierdzenie mój ci on, bierzemy Wink.
Droga do domu dość męcząca, ~70km walki z ściągającym samochodem przy jeździe jak i hamowaniu ale dumny i blady dojechałem samochodem w jednym kawałku.
Plan był napięty, naprawić hamulce, zawieszenie, powalczyć z elektryką i w wakacje jakiś zlot Wink tak że zabrałem się za prace na drugi dzień Wink
Rozebrałem co się dało, spostrzeżenia: dolnej części samolotu praktycznie brak, górna pęknięta, dolnych części progów brak, to co było, zostało przyspawane do podłogi/budy, cóż,
pomyślałem trzeba przeznaczyć cały rok (przeznaczyłem trzy Very Happy).
Rezultatem 18 miesięcy pracy była wymiana: płatów podłogi, samolotu, progów, kosza, przegrody, wszystkich wewnętrznych dolnych części nadkoli, dolnych mocowań zawiasów drzwi,
tylnego pasa, dolnych części poszycia między drzwiami a błotnikiem i pewnie jeszcze wielu których już nie pamiętam.
W maju 2006 roku Gabrysia trafiła do zaprzyjaźnionego zakładu lakierniczego gdzie "po znajomości" przez 3 lub 4 miesiące!! była malowana ;PPP
Kolejnym długim etapem było składanie wszystkiego w całość. To był długi czas autko prawie gotowe ale nadal wyjechać nie można ;P
I przyszła kolej w końcu na remont zakupionego silnika 1300 na bloku AB, z którego powstało 1600 z wałkiem c35 na dwóch Weberach idf 40. W silniku dół został zrobiony solidnie
ale "góra" potraktowana trochę po macoszemu, użyte stare już wtedy lekko popękane głowice w połączeniu z nagrzewnicami i standardowym wydechem nie licząc mojej ciężkiej nogi
dostały strasznie po tyłku i popękały jeszcze bardziej. Nadeszła zima, a z zimą pomysł aby poprawić błędy w silniku i jednocześnie dodać mu trochę mocy.
Po przeczytaniu wielu artykułów, wymęczeniu wielu osób moimi dziwnymi pytaniami doszedłem do wniosku że niewysilony 1914 to będzie dla mnie najlepszy silnik i użyję
sporo części które już posiadam (gaźniki, wałek i zostanę przy standardowym wale).
I w ten sposób powstał silniczek który aktualnie napędza gabrysię.

Specyfikacja:
- Pojemność 1914 cm3
- Wał korbowy std, wyważony z kołem, dociskiem itd.
- Korby Uni-Tech
- Tłoki Mahle 94mm
- Wałek rozrządu C35 scat
- Szklanki scat
- Stalowe popychacze
- Klawiatury skręcane scat 1,25:1
- Głowice Los Banditos 40x35,5
- Docisk Kennedy Stage II
- Tarcza Deiken
- Pompa oleju Shadek 26mm
- Kolektory, sterowanie, filtry CB Performance
- Gaźniki Weber IDF 40
- Stopień sprężania 8,6:1
- Wydech 1 i 5/8 VWSS
- Odma konstrukcja własna wzorowana na odmie VWSS

Jak coś zapomniałem to postaram się uzupełnić wkrótce Wink


tak wyglądał gdy odpadły od niego wszystkie luźne elementy i został oskrobany (sorry za słabą jakość fotek):



już w podkładzie, czeka na nowa skórę Wink


pomalowany, schnie ;P


skręcamy, skręcamy


i już gotowy do drogi Wink


MonteGarbo ;P kto zrobił tą niesamowitą fotkę ?


@edit
Trochę spóźniona aktualizacja

- Wałek rozrządu C45
- Modyfikacja głowic (kanały i komory spalania) by Marcin Gabi-Car
- Uporządkowanie komory silnika



Ostatnio zmieniony przez liri dnia Pią 6:37, 02 Wrz 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:18, 09 Sie 2009    Temat postu:

Madzia, moja żona Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dunde (dandi)
SSVWF-Team



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 20:33, 09 Sie 2009    Temat postu:

Naprawdę fajne auto. Gratuluję. Jedyna rzecz jaka mnie razi to tablica zprzodu. Nie wiem cona to polskie prawo ale w tym przypadku chyba bym jeździuł bez. Ciekaw jestem jak wygląda wnętrze auta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 0:42, 10 Sie 2009    Temat postu:

piękny samochód Smile gratuluje roboty Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pabllo




Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 7:53, 10 Sie 2009    Temat postu:

super zrobiony garbus Smile Smile Smile bardzo ładny


mnie czeka taka sama odbudowa Wink
liczyłem, iż zajmie mi to rok Wink , ale będzie chyba to trwało tak samo długo Crying or Very sad jak u Ciebie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 9:32, 10 Sie 2009    Temat postu:

To, ze ten samochód jest wg mnie niesamowity, to chyba nie musze powtarzać Smile

Co do tablicy: Renifer ma świetny pomysłSmile zamocował tablice do daszka przeciwsłonecznego pasażera Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:06, 10 Sie 2009    Temat postu:

Auto bardzo solidnie zrobione i wykończone z dbałością o szczegóły, na drodze prezenutje sie neisamowicie, a środek... pierwsza klasa.

Całę auto to ładny wzór jak ktoś chce robić auto od podstaw.
no i look Very Happy i silnik i koła... hehe tylko patrzeć Very Happy i podziwiać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dabtuner
SSVWF-Team



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: sulejówek

PostWysłany: Pon 12:13, 10 Sie 2009    Temat postu:

kolor jest niesamowity
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 11:44, 12 Sie 2009    Temat postu:

Auto na żywo wygląda jeszcze lepiej Smile Gratuluję. Najfajniejsze jest to, że to auto od razu zostało zbudowane zgodnie z ideą Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
liri
SSVWF-Team



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:15, 12 Sie 2009    Temat postu:

cieszy mnie że się podoba Smile
a z tablica to nie mam pomysłu co zrobić ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 8:33, 13 Sie 2009    Temat postu:

t-bary i na łańcuchu Very Happy
albo na daszek przeciw słoneczny Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dunde (dandi)
SSVWF-Team



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 8:57, 13 Sie 2009    Temat postu:

A jak by tak zrobić tablicę w formie naklejki Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:20, 13 Sie 2009    Temat postu:

TYKA napisał:
t-bary i na łańcuchu Very Happy
albo na daszek przeciw słoneczny Very Happy


Najlepiej zrobić mocowanie w T-barach, zamocować na próbę i wozić w bagażniku bez jednej śrubki. W razie zatrzyamania mówisz, ze zgubiłeś śrubkę i zdjąłeś, żeby nie zgubić całej tablicy. Oczywiście właśnie jedziesz do sklepu po śrubkę Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:53, 13 Sie 2009    Temat postu:

rebel napisał:
TYKA napisał:
t-bary i na łańcuchu Very Happy
albo na daszek przeciw słoneczny Very Happy


Najlepiej zrobić mocowanie w T-barach, zamocować na próbę i wozić w bagażniku bez jednej śrubki. W razie zatrzyamania mówisz, ze zgubiłeś śrubkę i zdjąłeś, żeby nie zgubić całej tablicy. Oczywiście właśnie jedziesz do sklepu po śrubkę Razz


Smile a jak:D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Elbląg

PostWysłany: Czw 10:15, 13 Sie 2009    Temat postu:

no ladne cacko:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Garbusy z Klubu/Members' rides Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin