Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

wycisnąć co się da
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:45, 02 Paź 2009    Temat postu:

TYKA napisał:
zamówcie prosto z JAycee [link widoczny dla zalogowanych]


hehe, u producenta drożej niż u dystrybutora Wink

VWparts - 28 $
Jaycee - 29,95 $
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabi-car




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 10:57, 04 Paź 2009    Temat postu: Re: wycisnąć co się da

Qcyk napisał:

Dobre rady zawsze w cenie , dzięki!


Niezamaco! Tylko pamietaj, ze kompleksowa robota przy glowicach, to minimum miesiac czasu Razz

PS Mocowanie aparatu fajne, ale porzadne niemieckie tez bedzie OK Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DEDHI
przyjaciel klubu



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:58, 20 Paź 2009    Temat postu:

podziałka na aparat liga ale moim zdaniem to powinieś zaczać od profi hamowni zanim zaczniesz grzebać dlaczego ? bo będziesz miał wymierny wynik a nie pierd***nie jak bardzo będziesz miał lepiej a co w konsekwencji przerobi się na wyniki... Wink.. zobacz wydech... może inny na podmiankę... no i paliwo ... niech moc będzie z tobą
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:49, 21 Paź 2009    Temat postu:

DEDHI napisał:
podziałka na aparat liga ale moim zdaniem to powinieś zaczać od profi hamowni zanim zaczniesz grzebać dlaczego ? bo będziesz miał wymierny wynik a nie pierd***nie jak bardzo będziesz miał lepiej a co w konsekwencji przerobi się na wyniki... Wink.. zobacz wydech... może inny na podmiankę... no i paliwo ... niech moc będzie z tobą


tylko hamownia będzie na tą chwilę mało wiarygodna, bo silnik domaga się wystrojenia na linii - likage gaźniki Wink

Zbieram na nowy linkage, podstawkę aparatu i wtedy będę myślał o hamowaniu garba - potem o całej reszcie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:54, 23 Lis 2009    Temat postu:

Hej, apropos wyciągania max power z seryjnej pojemności 1600, to niejaki Johannes Persson ze Szwecji wycisnął 194,9hp przy ponad 8000RPM ( nie pamiętam dokładnie) w lekkim (750kg) garbie pojechał niską 11tkę chyba.
Sorry, ze nie podaje dokładnych danych, ale nie mam czasu się przekopywać przez londża.

tu jest link:

[link widoczny dla zalogowanych]

Absulutnie jasną sprawą jest, ze przygotowanie silnika do takich obrotów jest niełatwym zadaniem, wiec nawet taki wynik w naszych warunkach jest raczej mało prawdopodobny.
Jestem natomiast bardzo ciekaw czy dałoby się osiągnąć powiedzmy 120-130KM w naszych, polskich warunkach bez użycia superdrogich zabawek zakładając, że bazowy 1600 już się ma.
Fajnie byłoby też, zeby ten silnik nie rozpadł się od razu...

Macie jakieś pomysły co trzeba byłoby zrobić, żeby to osiągnąć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mad Ant




Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Oaza nad Ciepielinką / Gorzów Wlkp

PostWysłany: Wto 9:23, 24 Lis 2009    Temat postu:

Rebel, co masz na myśli pisząc "super drogie zabawki" ? Bo to trochę pojęcie względne. Był jeden silnik 1600 który ponoć miał około 120-125 KM, 2 lata temu w Suli (Baca na pewno pamięta o którym garbie mówie Wink ). Nie wiem ile w tym prawdy, ale zapier...ał. Nie wiem też jaką moc osiągnę w swoim 1600, jakoś na wiosnę planuję wszystko skończyć i zobaczę na hamowni co z tego wyjdzie. Jednak nie wiem czy silnik o którym pisałem wcześniej, jak również mój nadaje się do stwierdzenia "niedrogi"... Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 11:15, 24 Lis 2009    Temat postu:

Wydaje mi się że w miare nie drogo to jest do 80-100 KM.Im bardziej wysilony silnik tym lepsze jakościowo części czyli droższe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:40, 24 Lis 2009    Temat postu:

Wiadomo, ze silnik jako taki nie jest tani.
Pisząc mega drogie graty miałem na myśli raczej jakies wedgeporty, superflo, czy ms220, IDA czy DTA i tak dalej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:31, 24 Lis 2009    Temat postu:

Mad Ant napisał:
Rebel, co masz na myśli pisząc "super drogie zabawki" ? Bo to trochę pojęcie względne. Był jeden silnik 1600 który ponoć miał około 120-125 KM, 2 lata temu w Suli (Baca na pewno pamięta o którym garbie mówie Wink ). Nie wiem ile w tym prawdy, ale zapier...ał. Nie wiem też jaką moc osiągnę w swoim 1600, jakoś na wiosnę planuję wszystko skończyć i zobaczę na hamowni co z tego wyjdzie. Jednak nie wiem czy silnik o którym pisałem wcześniej, jak również mój nadaje się do stwierdzenia "niedrogi"... Confused


pamietam pamietam, bo dostalem baty na seryjnym silniku Wink
ale szczerze ci powiem ze, nie wydaje mi sie zeby ten silnik mial ta moc. jak mial 80 to jest max, tylko ze wtedy nie mielismy porownania z moim no i ty ze swoim. gdyby mial 120KM to by jezdzil 14tki mysle, a wygral z nim bujak ktory mial 16 cos Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mad Ant




Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Oaza nad Ciepielinką / Gorzów Wlkp

PostWysłany: Wto 18:02, 24 Lis 2009    Temat postu:

baca napisał:


pamietam pamietam, bo dostalem baty na seryjnym silniku Wink
ale szczerze ci powiem ze, nie wydaje mi sie zeby ten silnik mial ta moc. jak mial 80 to jest max, tylko ze wtedy nie mielismy porownania z moim no i ty ze swoim. gdyby mial 120KM to by jezdzil 14tki mysle, a wygral z nim bujak ktory mial 16 cos Wink

Też mi się wydaje, że podawana moc była "kapkę" zawyżona, jednak 16 Bujaka była pod górkę i po mega dziurach, więc trudno brać te wyniki za porównanie z ćwiartką na prostej Cool
Nie miałem robionych pomiarów na torze, ale mogę się pochwalić po ostatnich nocnych lataniach z Gorzowiakami: objechane fury: stara Jetta II z 1.9 tdi, Astra 1.8, dwie hondy Civic 1.6 Very Happy widok min kierowców w lusterku wstecznym-bezcenny Cool
Ponoć na wiosnę szykują coś większego i fajnie, jakby więcej garbów się pojawiło. Ale to w nowym wątku jak będę znał szczegóły
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:09, 02 Gru 2009    Temat postu:

Wracając do tematu...

Idea - maksymalnie poprawić przepływ gazów przez układ bez wydawania fortuny na Hi-Po graty.
Czy jest na tym forum ktokolwiek, kto potrafi oszacować jak dobrać gniazda zaworowe, obrobić głowice i dobrać wałek tak, by pozwolić silnikowi wkręcić się efektywnie w jakieś 7000-7500 RPM, żeby produkował kokretną moc?
Jako sciągawkę służy mi silnik Johanesa Perssona, ale tam są na przykład tłoki JE.

Zmierzam do tego - skoro się da to osiągnąć, to jak to zrobićw naszych warunkach. Na bazie seryjnych tłoków na przykład.

Jak zmodyfikować tłoki żeby działały lepiej? Odchudzić? Jeśli tak, to jak?
Ma ktoś jakieś materiały na ten temat?
Jak przygotować dół silnika?

Wydaje mi się, że rzez to, że mamy dostępne do wyboru tak wiele Hi-Po częsci, to niejako rozleniwiamy się i nie szukamy wiedzy w dziedzinie poprawy funkcjonowania elementów seryjnych. Myśle, że możnaby spro wiedzy zaczerpnąć z doświadczeń sportowych na fiatach 126.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:18, 02 Gru 2009    Temat postu:

Taka wiedzę posiadał Kuba Myśluk, wszystko wyliczał na podstawie danych i obrabiał części sam - nie mam z nim kontaktu niestety, ale zaprojektowanie np. śmigła samolotowego było dla niego piwkiem przed śniadaniem Wink przerabiał garbowe silniki do lotów powietrznych , rzeźbił w blokach itd - to jego własnej konstrukcji samolot : [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin