Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

świece

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kendy




Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:58, 26 Sty 2010    Temat postu:

majki napisał:
wiesz co to są prawdziwe świece boscha, takie NOSy jak to się mówi Wink podobno niezniszczalne Wink przekonamy się.
Ja też wcześniej jeździłem na boschach i dobrze się sprawowały, przynajmniej w lato.


ja proponuje irydowe NGK DPR 8 EIX-9
Drogie, bo jedna swieca to wydatek okolo 70 pln ale reke daje ze nic lepszego nie znajdziesz - potezna roznica odczuwalna przy pierwszym odpaleniu - mam komplet od 4 lat i wygladaja jak nowe
Naprawde warto wydac raz a porzadnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 8:47, 27 Sty 2010    Temat postu:

Kendy dobrze prawi, ael warto dobrać ciepłoty do tego co się chce osiagnać poza tym linia świec DP i DPR to świece na gwint 12mm długi Very Happy wiec niestety odpada przy seryjnych głowicach od 040 do 043. podejdą tylko pod 044, comp eliminator i street eliminator (także w wydaniu BP) jak i Angle flow.

acha jeszcze jedno pryz ngk oznaczenie "R" mówi o tej "zaje fajnosci świecy" o której Kendy pisze. choc my używamy DP7, DP8 i DP9 przy wtrsku podtlenku i dużych doladowaniach.
problem polski polega na tym ze niestety świece NGK są najczęściej podrabianymi świecami na naszym rynku Sad.
Ja na swoich ngk B5HS jeszcze w zielonym zrobiłem około 40 tys km na GAZIE... a potem jeszcze na tych samych świecach dojechałem do UK już na 1600 Very Happy
do tej pory mogę ponarzekac tylko na Bosche :/ najczęciej dawały ciała Sad.


Ostatnio zmieniony przez TYKA dnia Śro 8:51, 27 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 11:57, 27 Sty 2010    Temat postu:

Ciekawy rzeczy piszecie o tych świecach - w sumie nie przywiązywałem do tego większej wagi - może zrobimy nowy temat? Chętnie się dowiem więcej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bujo




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 22:39, 27 Sty 2010    Temat postu:

TYKA napisał:
Kendy dobrze prawi, ael warto dobrać ciepłoty do tego co się chce osiagnać poza tym linia świec DP i DPR to świece na gwint 12mm długi Very Happy wiec niestety odpada przy seryjnych głowicach od 040 do 043. podejdą tylko pod 044, comp eliminator i street eliminator (także w wydaniu BP) jak i Angle flow.

acha jeszcze jedno pryz ngk oznaczenie "R" mówi o tej "zaje fajnosci świecy" o której Kendy pisze. choc my używamy DP7, DP8 i DP9 przy wtrsku podtlenku i dużych doladowaniach.


R - to kodyfikacja opornika przeciwzakloceniowego - nic specjalnego, ale w przypadku posiadania radia w samochodzie moze sie przydac.

natomiast IX to oznaczenie swiecy irydowej - i to moze byc dla kogos "zajefajne" Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:10, 28 Sty 2010    Temat postu:

OK, to może od początku, dla mniej wtajemniczonych, takich jak ja Smile

O co chodzi w symbolice świec? Co oznacza "R" już wiem, a co z resztą?Co to są świece irydowe? Jakie jeszcze są?

Czy każdy producent świec używa podobnych uniwersalnych symboli? Czy każdy ma własne?

Jak dobrać świece do systemu zapłonowego? itd, itd Wink

Jakoś zaciekawił mnie ten temat Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Czw 12:24, 28 Sty 2010    Temat postu:

Chyba każdy prod. użwa wlasnych oznaczeń niestety.
Sprzedawcy mają katalogi zamienników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bujo




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:12, 28 Sty 2010    Temat postu:

Qcyk napisał:
OK, to może od początku, dla mniej wtajemniczonych, takich jak ja Smile

O co chodzi w symbolice świec? Co oznacza "R" już wiem, a co z resztą?Co to są świece irydowe? Jakie jeszcze są?

Czy każdy producent świec używa podobnych uniwersalnych symboli? Czy każdy ma własne?

Jak dobrać świece do systemu zapłonowego? itd, itd Wink

Jakoś zaciekawił mnie ten temat Smile


Tak jak napisano, kazdy z producentow stosuje wlasny system kodyfikacji, ktora mowi glownie o:
- gwincie (normalizowane)
- dlugosci gwintu (normalizowane)
- cieplocie
- o tym czy elektroda srodkowa jest wysunieta czy nie
- materiale elektrod

Elektrody wykonuje (pokrywa) sie coraz czesciej metalami szlachetnymi - platyna, iryd celem miedzy innymi zapewnienia trwalosci rzedu 60-100 kkm.

w sieci, szczegolnie stronach producenta dotrzesz do sposobu oznaczenia swiec.
Ponizej info dotyczac NGK (str.25):
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Sob 15:50, 07 Sie 2010    Temat postu:

to do mocniejszych silników od standardowych trzeba dać zimniejszą świecę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 17:07, 07 Sie 2010    Temat postu:

tak ale ciepłota zalezy od tego co chcesz z silnikiem robić,
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Sob 20:30, 07 Sie 2010    Temat postu:

jeżdzić z przekatowaniem od czasu do czasu (częściej niż raz w tygodniu)
Very Happy Very Happy Very Happy o...tak do mojego 1915 cm jakie moge dać dla najwyższej optymalizacji ?????


Ostatnio zmieniony przez crash1 dnia Sob 20:34, 07 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin