Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Dyfuzor w układzie wydechowym
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zundapp750




Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:10, 14 Paź 2009    Temat postu: Dyfuzor w układzie wydechowym

Chciałbym podgłosić garba i nie mam pojęcia jak to uczynić, znajomy polecił mi wstawienie dyfuzora. Problem w tym że nie mam pojęcia jak to ustrojstwo wygląda, ponoć efekty po zastosowaniu tego patentu są niesamowite. Pozdrawia zundapp750
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:18, 14 Paź 2009    Temat postu:

Możesz rozwinąć temat?
My tutaj raczej zgłębiamy kwestię jak wydech usprawnić, żeby lepiej działał i produkował więcej mocy. Głośność to często efekt uboczny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:21, 14 Paź 2009    Temat postu:

Poza tym dyfuzor, z tego co ja pamiętam z czasów motocyklowych, służy bardziej w jednostkach dwusuwowych jako komora rozprężeniowa. Wyczynowy wydech do garba projektuje się rtaczej tak, zeby jak najsprawniej odprowadzić gazy, a obniżenie ciśnienia poprzez dyfuzor działajacy jak w dwusuwie jakoś mi się nie łączy z tym za bardzo...

Ale powiedz skad taki pomysł? Bo może jestem zbyt zamknięty w moim sposobie myslenia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Śro 10:23, 14 Paź 2009    Temat postu:

dyfuzor... chyba chodzi o wydech megafonowy, po naszemu stinger. Prosty temat, kupujesz kolektor 4 in 1 do tego stingera, przykrecasz i zrobione
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:25, 14 Paź 2009    Temat postu:

Jeśli tak, to jasne. Rzecz w tym, że miśki mogą zabrać dowód za ganianie z tym po ulicy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:44, 14 Paź 2009    Temat postu:

ja mysalem ze dyfuzo to te szmery bajery montowane z tylu w sportowych autach, ktore odpowiednio kieruja strumien powietrza, zeby jeszcze lepiej uspawnic trakcje Wink

no ale spoko Wink

jezli chodzi o lepszy dzwiek garba, to masz wiele opcji
[link widoczny dla zalogowanych]

kupujesz kolektor 4w1 i pozniej jakas puszke, albo stingera ktory jest najglosniejszy
http://www.youtube.com/watch?v=I54qQgsvyQg&feature=related
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:53, 14 Paź 2009    Temat postu:

Moim skromnym zdaniem stinger nie ma żadnego sensu (poza lansem) jesli resztę silnika pozostawia się bez zmian. Stinger poprawia moc silnika w wyższym zakresie obrotów.
Ale przy seryjnym, fabrycznie zdławionym, układzie dolotowym ograniczającym maksymalne obroty silnika raaczej nie wiele poprawi, jeśli nie pogorszy charakterystyki silnika.

Ale jeśli tylko chodzi o głośność i nic więcej, to fakt trudno przebić to rozwiązanie pod tym względem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Śro 11:28, 14 Paź 2009    Temat postu:

A może koledze chodzi o dynamizator, popularnie zwany strumiennicą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Śro 11:45, 14 Paź 2009    Temat postu:

nie ma co strzelać. Niech napisze o co mu chodzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zundapp750




Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:56, 15 Paź 2009    Temat postu:

Łysy napisał:
nie ma co strzelać. Niech napisze o co mu chodzi

I już mówię żeby było jasne !! jestem maniakiem rasowego basowego brzmienia i wpadłem na pomysł żeby podgłośnić garbusa w granicach normy. Rozmawiając ze znajomym właśnie podpowiedział mi żebym założył dyfuzor ( ale jak czytam to jest to część 2sówowych silników ) więc pozostaje strumienica.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pią 7:16, 16 Paź 2009    Temat postu:

zrób spagetti na stingerze i bedzie ok. Głosniej sie nie da niz wydech megafonowy (czyli stinger)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:16, 16 Paź 2009    Temat postu:

Hmm... Rasowe brzmienie silnika to nie tylko wydech. To pojemność, wielkość gniazd zaworowych, stopień sprężania... Nie da się powiedzieć - po prostu zrób to i to i będzie git... Myślę, że trudno samym wydechem osiągnąć brzmienie amerykańskiego v8 z garbowego 1300...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dunde (dandi)
SSVWF-Team



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 8:55, 16 Paź 2009    Temat postu:

Ja mam na sprzedaz taki zestaw do 1300-1600 napewno głosniejszy od standardu a i parametry silnika się poprawią
http://www.callook.fora.pl/kupie-k-sprzedam-s-wanted-w-for-sale-s,6/s-j-rury-spagetti-do-1300-1600-i-sqp,540.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pią 9:47, 16 Paź 2009    Temat postu:

rebel napisał:
Myślę, że trudno samym wydechem osiągnąć brzmienie amerykańskiego v8 z garbowego 1300...


słyszałeś kiedyś np 1200 wogóle bez wydechu?? Brzmi naprawde niekiepawo. H-D np brzmi źle?? Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:54, 16 Paź 2009    Temat postu:

Łysy napisał:
rebel napisał:
Myślę, że trudno samym wydechem osiągnąć brzmienie amerykańskiego v8 z garbowego 1300...


słyszałeś kiedyś np 1200 wogóle bez wydechu?? Brzmi naprawde niekiepawo. H-D np brzmi źle?? Cool


H-D brzi świetnie. Ale to akurat v2 - czyli ponad 500ccm z cylindra Smile
poza tym mają po jednej z cylindra

Swoją drogą - zajebiście musiał brzmieć Inch Pincher kiedy jeszcze miał kompresor i wydech 4w4 Smile


Ostatnio zmieniony przez rebel dnia Pią 10:57, 16 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin