Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

1914 czy 1776???

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Pią 12:53, 13 Mar 2009    Temat postu: 1914 czy 1776???

Witam ponownie. Razz
Jak zwykle będę zadręczal was pytaniami o silnik. Wink

Po dłuższych przemyśleniach mam dwie drogi do wyboru:
1.budowa 1914 ( wałek 110 + klaw. st.)
2.budowa 1776 ( wałek 110 + klaw. st.)

Koszt w obu przypadkach prawie ten sam.
Start jest ten sam: Blok AB + seryjny wal bez przeciwwag. 2X weber idf 40 i 8000 PLN.

Mam do was pytania :
Jak się sprawują te dwa silniki ? ( w codziennej jeździe i na wyścigach. Jak z elastycznością i jakie obroty max kręcą).
Którą opcję wybrać.
Czy seryjna skrzynia biegów(nie wzmocniona) przeżyje moc z 1914 ?

Z góry dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:13, 13 Mar 2009    Temat postu:

ja nie wiem jak się sprawują te 2 silniki Razz bo mam 1600 Wink Chłopaki pewnie wyjaśnią lepiej bo mają 2 szt 1914 i jedna 1776.

ale - na moja logikę - moc wypadnie podobnie, tylko w innym zakresie.

Pytanie , które zadałeś
Cytat:
Jak z elastycznością i jakie obroty max kręcą
zależy w dużej mierze od tego kto poskłada silnik i jak się go potem wyreguluje Wink

1)wałek w110 działa super od 1000 do 5500 obrotów to po pierwsze.
2)elastyczność? - jak żle ustawisz zawory i zapłon to Garb może zgasnąć nawet przy 40 km/h na 3 biegu, ale przy porównaniu 1914 i 1776 to 1914 będzie chyba bardziej elastyczny
3) moc?zależy też od tego jaki dasz stopień sprężania/ głowice

np. 1914 ze standardowymi głowicami , wałkiem w110 i spręzaniem 8.5:1 będzie wolniejsze od 1776 ze sprężaniem 9:1 albo 10 Razz, wałkiem w 110 i głowicami z zaworami 40x35,5 Wink


Ostatnio zmieniony przez Qcyk dnia Pią 15:14, 13 Mar 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:29, 13 Mar 2009    Temat postu:

I jeszcze 2 przykłady na 1776 :

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Inna moc w zależności od części i ustawień Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Pią 15:53, 13 Mar 2009    Temat postu:

Glowice chcę kupić dobre np. cb 44 magnum lub cb 44 cnc ported. ( śr. zaw. 40 lub 42)
Co do walka to nie chcialbym za ostrego ze względu że chce zalożyć seryjne klawiatury ale jak będą dobre glowice to się zastanowię nad walkiem i klaw.
Podstawa to żeby zakres użutecznych obrotów się nie zawęzil .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:19, 13 Mar 2009    Temat postu:

w110 jest bardzo w pożądku wałkiem - chyba najbardziej uniwersalnym jesli chodzi o pojemności do 2 litrów

zakres obrotów się nie zwęzi - spoko
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 22:38, 13 Mar 2009    Temat postu:

jak bym budował znów coś na szybko budowałbym minimum 2109 Wink (94x76) to jest praktycznnie najańsza opcja jesli chce sie kupić nowy wał.
gdy jednak chcemy z jakiejś przyczyny zostac przy std wale budujmy 1914ccm.
W110 wałek ok do 1776 (choc i W120 też fajnie dizała)

Tobie Bart skoro chcesz meić coś do ścigania także polecałbym zbudowanie takeigo 1914 (jesli koniecznie chcesz star wał i korby) i wsadenie tam jakiegoś fk45 i klawierek 1,4 (przede wszystkim ze wzgledu na jakość kalwiatór).
albo jaieś FK 65.
nawet z KF 7 byłby fajnym silnikiem szczególnie jak chcesz załozyć mu (przyszłościowo) głowice 044 42x37 (a co tam zapodaj nawet FK8)


Ostatnio zmieniony przez TYKA dnia Pią 22:39, 13 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Pon 11:45, 16 Mar 2009    Temat postu:

Dzięki panowie.
Powoli mi się klaruje pomysl na silnik.
Teraz najważniejsze pytanie:
ZLECIĆ KOMUŚ BUDOWĘ CZY BUDOWAĆ SAMEMU
Macie jakiś namiar na fachowca?

Tyka daj jakiś kontakt do siebie.Najlepiej tel. Chcilem pogadać w sprawie części.Mailuj [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:17, 16 Mar 2009    Temat postu:

bart speester napisał:
Dzięki panowie.
Powoli mi się klaruje pomysl na silnik.
Teraz najważniejsze pytanie:
ZLECIĆ KOMUŚ BUDOWĘ CZY BUDOWAĆ SAMEMU
Macie jakiś namiar na fachowca?

Tyka daj jakiś kontakt do siebie.Najlepiej tel. Chcilem pogadać w sprawie części.Mailuj [link widoczny dla zalogowanych]


Ja powiem tak : 1600 składam sobie sam, ale kiedy w grę wchodza grube pieniądze i wiekszy silnik - dałbym to zrobić komuś innemu Wink kto się na tym zna lepiej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fura




Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DW

PostWysłany: Sob 1:22, 22 Sie 2009    Temat postu:

Jeśli moge to chciałbym sie podłączyć do tematu.
Jako ze w moim garbie blacharka i lakierka jest juz zrobiona, powoli moj silniczek ktory miał byc włożony "na sztuke"(a jezdzi juz 1,5 roku) zaczyna strzelać fochy...
na przyszły sezon(jeśli sie uda to wszystko ogarnąć) chciałbym zbudować jakiś konkretny silnik ktory pojezdzi dość długo... ktory bedzie niezawodny- to podstawa,
a moc przy okazji.
Postawiłem sobie jednak warunek ze ów silnik musi byc na wtrysku meksykańskim.

Mam dylemat pomiedzy tymi dwoma pojemnościami(1776 i 1914). Jak uważacie ktora opcja bylaby lepsza? Ja osobiscie skłaniam sie ku 1914, ale czy ten seryjny wtrysk "da rade"??

drugą kwestią jest wałek - w100 czy w110??

teraz głowice, i tu nie mam zbyt dużej wiedzy na ten temat. (jakby ktoś był tak miły i podpowiedział mi jakie wybrac? na co zwrocic uwage.)


Ostatnio zmieniony przez fura dnia Sob 1:29, 22 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:47, 22 Sie 2009    Temat postu:

fura napisał:
Jeśli moge to chciałbym sie podłączyć do tematu.
Jako ze w moim garbie blacharka i lakierka jest juz zrobiona, powoli moj silniczek ktory miał byc włożony "na sztuke"(a jezdzi juz 1,5 roku) zaczyna strzelać fochy...
na przyszły sezon(jeśli sie uda to wszystko ogarnąć) chciałbym zbudować jakiś konkretny silnik ktory pojezdzi dość długo... ktory bedzie niezawodny- to podstawa,
a moc przy okazji.
Postawiłem sobie jednak warunek ze ów silnik musi byc na wtrysku meksykańskim.

Mam dylemat pomiedzy tymi dwoma pojemnościami(1776 i 1914). Jak uważacie ktora opcja bylaby lepsza? Ja osobiscie skłaniam sie ku 1914, ale czy ten seryjny wtrysk "da rade"??

drugą kwestią jest wałek - w100 czy w110??

teraz głowice, i tu nie mam zbyt dużej wiedzy na ten temat. (jakby ktoś był tak miły i podpowiedział mi jakie wybrac? na co zwrocic uwage.)



dokladnie ten sam temat przerabiam ja Wink z tego co wyczytalem to chcesz zlozyc silnik i zasilic go wtryskiem mexykanskim tak ? czy chcesz budowac cos na silniku 1600i ? bo to jednak troche roznica Wink jezeli chcesz cos konkretnego wydziubac to niestety trzeba zmienic ECU bo digifant jest dosc ograniczony (powolujac sie na GTO) za to jezeli chcesz miec lajtowy silniczek z moca ok 75KM to najlepiej rozwiercic 1600i do 1776, pobawic sie troche glowicami z zaworami 35/32 czyli std do gaznikowego 1.6 np, do tego dolozyc konkretny stozek i zamienic wydech z kat na jakies 4w1 Wink silnik lajtowy, bez zmiany walka i szklanek. powinien dawac przyjemnosc Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fura




Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DW

PostWysłany: Nie 0:39, 23 Sie 2009    Temat postu:

sprawa wygląda tak ze mam w garazu już na stole silnik AS czyli zwykły gaźnikowy 1,6.
po zdjeciu głowic okazało sie ze są popękane... wiec juz z nich raczej nic nie bedzie, bloku jeszcze nie rozkładałem...
w planach bylo 2x weber, jednak napaliłem sie na wtrysk.
silnik i tak bedzie rozwiercany, tylko mam dylemat pomiedzy pojemnościami, Rolling Eyes no i w temacie modyfikowania głowic jestem jeszcze troszke zielony..
wiem ze na tym forum jest kilka osob ktore mają doczynienia z wtryskiem, dlatego wolę sie zapytać niż sie później wku**** że coś nie działa tak jak powinno Rolling Eyes
na system EFI to mnie na razie nie bedzie stać, wic na razie jak sie uda to chciałbym pokombinować z tym oryginalnym mexykanskim
************************************

dla was na zlocie za cenne rady Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kendy




Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 10:19, 23 Sie 2009    Temat postu:

W 2000 roku zrobilem 1776, 2xweber IDF40, W110, CR:9,0:1
Silnik do tej pory jezdzi u Zolwika (od 4 lat) i w sumie zrobil ponad 50.000 km - w tym czasie jedyne co bylo zrobione to wymiana pierscieni i glowice (na wieksze bo ja robilem porting standardow) - cala reszta wyglada jak nowa a luz na wale wynosi 0,16mm Very Happy
Do setki dolatuje w 8,7 s. tak wiec chyba ok Smile

Aha...wazne kto Wam to zrobi. We Wroclawiu tylko jedna osoba umie zlozyc porzadnie silnik - Siergiej.


Ostatnio zmieniony przez kendy dnia Nie 10:22, 23 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin