Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Majki - '72 VW 1303
Idź do strony 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Garbusy Gości/Visitors' Rides
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 1:10, 11 Lut 2009    Temat postu: Majki - '72 VW 1303

Wstęp Smile

Moja przygoda z garbusami rozpoczęła się już kilkanaście lat temu. Od małego byłem wożony białym garbem z 69'mojego ojca. Był to samochód używany do codziennej jazdy i swoje zadanie wypełniał wzorowo. Dzielnie woził nas do Pragi i na wakacje nad morze. Jak to bywa z garbami, zaliczyliśmy również kilka zabawnych przygód w drodze np.: toczenie się około 1km do stacji benzynowej na pustym baku, czy zsuwający się bagażnik z rowerami. Niestety w 1999 r. byliśmy zmuszeni sprzedać garba... Jednakże jeżeli jest się garbusiarzem to na całe życie. W sierpniu 2006 garbowa mania znów nas dopadła i zakupiliśmy 1303s z 72’. Historia toczy się dalej. Teraz to ja pomykam garbem, jak kilka lat temu mój ojciec, a kilkadziesiąt babcia...

o samochodzie:

vw 1303 z 1972 roku
Mój garbus wyjechał z fabryki w Wolsburgu pomiędzy 10 a 20 września 1972 roku. Dzielnie służył jako samochód osobowy przez około 10. lat dwóm Niemcom ( z tego, co. się dowiedziałem najpierw mężczyźnie, a potem kobiecie ). W październiku 1982 roku został jednak sprzedany na giełdzie w Hamburgu. Nabył go jego pierwszy polski właściciel. Na przełomie października i listopada trafił do Polski. Dokładnie 9 XII 1982 roku został pierwszy raz zarejestrowany w naszym kraju. W roku 1989 został kupiony przez Pana Tomka, jego poprzedniego właściciela. Garbusek był zapuszczony, tak więc zaczął jeździć dopiero w roku 1992. W trakcie mijających lat zmienił silniczek na 1600, skrzynię biegów na AT i przeszedł kilka gruntownych remontów. I tak jeździł sobie, aż do 31 lipca 2006 roku. Tego dnia nastąpił kolejny przełomowy dzień w jego historii - zmiana właściciela, którym ku mojej wielkiej radości zostałem ja Smile


pierwszy mocniejszy silnik Smile

Silnik: 1641 ccm
Skrzynia: AT
Gaznki: Dellorto DRLA 40 venturi: 28, dysze 115, linkage + filtry cb performance
Kolektory : CB performance
Aparat zapłonowy: petroniks + cewka + przewody
Wydech: 4 w 1 + hide out + j-rurki
Zawory: klawiatury 1.25 scat + popychacze scat

Dodatki silnik:
- zmiana szpilek z 10 na 8
- aluminiowe pokrywy zaworów
- koło pasowe scat
- nowy pasek + nowe koło prądnicy

Następny 1914 ccm:

blok AS41 Mag rozwiercony przez cb performance na 1914
8mm Chromoly Cylinder studs dual port
tloki zestaw 94 + truarc locks - zapinki do sworzni tokowych
wal cb 69 counterweight
korbowody I beam scat + sruby ARP
walek w 120 + aluminiowe kólko
szklanki odlzone BugPack
glowice cb 044 42 x 37 + porting
popychacze stalowe scat
oslony popychaczy vwss
klawiatury 1.25
docisk kennedy 1700 + tarcza Daiken 200mm Solid center heavy duty
mocowanie kola do walu na 8 bolców
system olejowy: pompa shadek 30 + full flow + miska cb + odma csp
gazniki dellorto 40 (venturi 32, 135 paliwo / korekcja 180 / emulsja 9164.2 / wolne 52 / pomocnicze startera 7482.3 + 95 / przyspieszacz 35 ) + ciegno i filtry cb
zaplon, cweka petronix + przewody msd
elektryczna pompa paliwa cb
wydech sidewinder vwss

O samochodzie:

zawieszenie przód (obniżone):
- gwintowane kolumny kerschera z czerwonymi koni
- grubszy stabilizator
- uretany
- rozpórka

zawieszenie tył (obniżone):
- czerwone koni
- trapez bug packa usztywniający zawieszenie i szkrzynię

środek:
- kubełek i pasy simpsona 5ptk (w planach i dla pasażera)
- gene berg 40%
- zegary autometer sport comp ciśnienie, temperatura, afr i obrotomierz
- w planach zero tapicerki
- kierownica nardi

trochę zdjęćSmile














ubiegły sezon udanie zakończony w modlinie czasem 16.112. mam nadzieję, że w tym się poprawi.


Ostatnio zmieniony przez majki dnia Nie 19:35, 10 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:28, 09 Mar 2009    Temat postu:

Podłączyłem ostatnio zakupioną już z pół roku wcześniej sondę lambda i zegar AFR auto metera. To co zaczął wskazywać zegar przeraziło mnie zdeka. okazało się, że silnik pomimo tego, że jeździ i to żawo jest w ogóle nie wyregulowany... za bogaty na jałowych, za ubogi przy dodawaniu gazu... po konsulatacjach z Tyką, postanowaiłem rozebrać gaźniki. Rozebrałem je i dokładnie wyczyściłem. Sprawdziłem poziom ustawienie pływaka. Wymieniłem membranki pompek przyśpieszacza, które były w kiepskim stanie. Podmieniłem dysze jałowych obrotów (które były o wiele za małe, co było przyczyną złej mieszanki...) na szczęście miąłem takie. 52 zamieniłem na 60.



wymiana dysz i czyszczenie. sprawdzenie poziomu pływaka



wymiana membranki



zaślepka ssania. kupiona kiedyś od bestyi. musze przyznać profi wygląda. poza różnymi śrubkami Wink - nie miałem innych na stanie Smile



skręcane końcówki przewodów paliwowych made by earl Smile wygląd i wygoda...



czyszczenie i naoliwienie filtrów



nie zdążyłem go wyregulować, ale wskazania sondy już po tych zabiegach były bardzo obiecujące Smile



Ostatnio zmieniony przez majki dnia Pon 23:40, 09 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DEDHI
przyjaciel klubu



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 0:35, 10 Mar 2009    Temat postu:

jak czujnik AFR to zabawa na całego Very Happy jak teraz wymiatacz jeździ po regulacjach? niech moc będzie z tobą Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 0:36, 10 Mar 2009    Temat postu:

no wlasnie, odczuwalna roznica? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 1:34, 10 Mar 2009    Temat postu:

te! czytać ze zrozumieniem Mr. Green nie zdążyłem wyregulować, ale zmiany jakie poczyniłem poprawiły skład mieszanki. regulacja na dniach i dam znać co i jak Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:22, 10 Mar 2009    Temat postu:

Jak zwykle Majki odwala kawał dobrej roboty Smile Zazdroszczę czasu który możesz poświęcać dla garba :]

BTW. Te końcówki są jak to mawiasz Majku " mega czoko" Razz czy jakoś tak Razz


Ostatnio zmieniony przez Qcyk dnia Wto 10:22, 10 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dunde (dandi)
SSVWF-Team



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 14:57, 15 Mar 2009    Temat postu:

Majk , a mógłbyś trochę przybliżyc temat tej sondy i zegara AFR? Tzn co wchodzi w skład takiego zestawu , jak to się montuje i generalnie na ile takie coś jest ważne w rasowanych silnikach typ 1.

Ostatnio zmieniony przez dunde (dandi) dnia Nie 15:33, 15 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 18:06, 15 Mar 2009    Temat postu:

sonda AFR mierzy air-fuel-ratio czyli stosunek powietrza do paliwa w mieszance. powinno być 14.70 idealnie. mieszanka ma wpływ na wszystko... na osiągi, na żywotność silnika...

jest potrzebny zegar-sonda i gniazdo w tłumiku coby ją wkręcić. i o tyle. są oczywiście różne zegary, mniej i bardziej skomplikowane. mój jest w miarę prosty, ale jest to dość droga zabawa. przydatny o tyle, że wiesz co się dzieje w twoim silniku. ja np. się dowiedziałem, że mam zły skład mieszanki.

ja dzisiaj też walczyłem trochę ze swoim, ale się poddałem... nie jestem w stanie w żaden sposób go wyregulować... albo za bogaty, po pewnym czasie mega za ubogi, falują mi obroty... nie wiem czy świece nie padły, ale nie mam odpowiedniego klucza żeby sprawdzić...


Ostatnio zmieniony przez majki dnia Nie 18:09, 15 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dunde (dandi)
SSVWF-Team



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 12:10, 16 Mar 2009    Temat postu:

Dzięki Majk za odp. A tu znalazłem taki mały artykuł o składzie miesznki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:18, 16 Mar 2009    Temat postu:

Majku - mam pytanie co do tych końcówek przewodów.

Jak miałes standarodwe końcówki w gaxnikach , to były tam końcówki podwójne - wejście paliwa i wyjście do 2 gaźnika - czyli gaźniki oprócz tego, że dostawały paliwo z pompy do jeszcze były połączone drugim przewodem.

teraz rozumiem, że bedzie prosta konstrukcja - pompa zapodaje paliwo przez przewód i trójnik rozdziela je na 2 gaźniki i koniec - tak? Smile


Ostatnio zmieniony przez Qcyk dnia Pon 14:19, 16 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:35, 16 Mar 2009    Temat postu:

wcześniej było tak, że drugie wejście było połączeniem pomiędzy gaźnikami, teraz tego nie będzie. dokładnie tak jak napisałeś Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Renifer




Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:35, 23 Mar 2009    Temat postu:

Ta maszyna to ma naprawdę drapieżną nazwę Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Elbląg

PostWysłany: Śro 19:55, 25 Mar 2009    Temat postu:

naprawde chcesz sprzedac gazniki Question jaka jest nowa koncepcja jezeli mozesz zdradzic?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 21:18, 25 Mar 2009    Temat postu:

no sprzedaję, a koncepcja jest taka, że powstaje zupełnie co innego w innym samochodzie. 1914 idzie w odstawkę i chwilę poczeka na co innego Smile tyle powiem Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 10:15, 26 Mar 2009    Temat postu:

majki napisał:
no sprzedaję, a koncepcja jest taka, że powstaje zupełnie co innego w innym samochodzie. 1914 idzie w odstawkę i chwilę poczeka na co innego Smile tyle powiem Mr. Green


Respect!!! Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green
Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green
Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Garbusy Gości/Visitors' Rides Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Następny
Strona 1 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin