Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

DEDHI - spar kafer 1200 74'

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Garbusy Gości/Visitors' Rides
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DEDHI
przyjaciel klubu



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 21:43, 18 Sty 2009    Temat postu: DEDHI - spar kafer 1200 74'

VWitam wszystkich wiatrem chłodzonych Very Happy Moją przygodę zacząłem stosunkowo późno bo w kwietniu 2003. Zaraził mnie garbusową chorobą kumpel z roboty KWIATEK (ten od pogody z forum garbusowego na onet.pl ). Miał garbusa 1303 z drewnianymi progami i często podwoził mnie do roboty nawet gdy panowały wilekie mrozy a inne auta współczesne nie odpalały Wink garbus smigał dalej Very Happy To był ten klimat. Z jego pomocą kupiłem garbusa spar kafera, niemca z motorem 1200.

Koncepcja była taka kupić w miarę tanio i pomału sobie remontować zamiast kupić po kapitalce. Dzisiaj chyba postąpił bym inaczej Wink I tak uruchomiłem lawinę kosztów. Remont trwał prawie 4,5 roku i pochłonął fortunę, jedynym plusem jest to ze wiem co mam Very Happy

Remont podzieliłem na kilka etapów. Jako że w zimie nie jeźdzę to okres zimowy przeznaczałem na remonty. Stary silnik 1200 po założeniu nowych pierścieni i sporym luzie na wale zgubił olej w drodze na zlot do Przybrodzina. Auto zostało scholowane i trzeba było rozebrać motor zobaczyć co jest nie tak. Okazało sie że ma za duży luz na wale i ma zatarte panewki Crying or Very sad W silniku okazało sie ze ktoś podpokładał zyletki co by luz zniwelować Evil or Very Mad a 2 tłoki były od malucha Evil or Very Mad Cóż za druciarstwo. Starego silnika nie opłacało sie remontować, więc postanowiłem kupić nowy silnik. Wpadł mi w ręce 1300 AB (44km). Po rozłożeniu okazało się tylko głowice są do remontu + wymiana zaworów. Wał miał nominalny luz. Po wymianie głowic na nowe silnik uzyskał prawidłową kompresję.

Dostał nowy tłumik niemiecki z podwójnym grzaniem, używane solidne nagrzewnice a przede wszystkim dostał sportowy aparat zapłonowy Mallory z podwójnymi stykami z dawnych lat i kable WN i niebieską cewkę Boscha. Wszystkie elementy oblachowania wypisakowane i pomalowane proszkowo.

Zawieszenie z przodu okazało sie też słabe Sad A nie było tego widać. Rurowisko okazało się zżarte przez rdzę ( nie było tego widać ) i potrzeba przeprowadzić remont. Zostało wypiaskowane, wyspawane i pomalowane proszkowo, a także założone nowe elementy zawieszenia, końcówki drążków itp. Wszystkie nowe amory: przód Kayba 2GR na tył Bilsteiny B6, nowy tłumik drgań ukł. kierowniczego.

W następnej kolejności zrobiłem remont podłogi. Nowe płaty podłogowe, progi, kanały grzewcze dostał też nowy napoleon i czapkę napolona. Następnie zabrałem się za układ hamulcowy: fabycznie nowa pompa hamulcowa, wszystkie przewody stalowe wymienione na miedziane, nowe przewody gumowe, nowe zaciski i szczeki hamulcowe + sprężynki i kotwiczne, wymienione wszystkie tłoczki na nowe, nowe również łożyska kół przednich i tylnych (wzmacniane), Fabrycznie nowe bębny hamulcowe na przód ATE .

Układ paliwowy: całkowicie nowy uklad paliwowy, wypiaskowany i pomalowany proszkowo zbiornik paliwa (wypłukany również) fabrycznie nowy czujnik paliwa, filtry, przewody gumowe...jeżdzony tylko na paliwie z dodatkiem ołowiowowym Shell.

Potem wziąłem się za blacharkę, wszystko co wymagało naprawy zostało wycięte i poprawione, reperaturki, nowe dzwi, nowy lakier zielony metalik (+ podwójny clar) z palety z audi (lakierowanie czerwiec 2006). Auto zostało pomalowane na zewnątrz i w kabinie a także w bagażniku. wszystkie elementy zabezpieczone antykorozyjnie dotyczy to podłogi wewnątrz jak pod podwoziem wraz z nadkolami. Podłoga w środku została dodatkowo wygłuszona matami APP.

Z racji ze auto zostało pomalowane w środku a instalcja była nic nie warta. Trzeba było ją usunać i zrobić od podstaw zgodnie z kanonami sztuki .Przy okazji wyremontowałem alternator i wymieniałem regulator napięcia.

Fabryczne koła zamieniłem na alufelgi ATS z cabrio 72' Felgi przeszły kurację odmładzajacą: piaskowanie, napawanie krawędzi w argonie, toczenie a następnie zostały pomalowane proszkowo. Żeby tego było mało zacząłem ręcznie polerować ramiona gwiazdy Wink Długa mozolna praca ale efekt został osiągnięty.

Nastepnym tematem była: tapierka. Założyłem tapicerkę od meksyka bo była z zagłówkami. Tapicer poprawił trzymanie boczne i parę innych tematów. Zrobiona została podsufitka bo stara została ściągnięta do malowania. Podsufitka jest ciekawym tematem ponieważ w spar kaferach występowała jako krótka czyli tylko prostokąt na samym środku dachu. Wiele innych tematów zostało zrobionych które wymagały interwencji Wink Szukanie w necie, pomoc znajomych giełda staroci... jednym słowem przygoda.

Ostatnio zrobiłem mały upgreade w zawieszeniu : obniżyłem rurowisko na zwrotnichach o 2,5 cala (tragedii nie ma)a nie chciałem za bardzo obniżać samochodu żeby był użyteczny na co dzień. Po obniżeniu okazało się że opona 180 z przodu nie nadaje sie do zestawu. Kupiłem więc 175 i ten rozmiar była trafiony w dziesiątkę. Auto bardzo dobrze się prowadzi. Zamierzam również obniżyć tył na szablch regulowanych. Teraz auto dostało zestaw szybek uchylnych z epoki. Szyby musiałem przepolerować jak i aluminiowe ramki oraz wymienić wszystkie uszczelki (masakra). Najgorzej mi było jednak usunąć naklejke pacyfkę z epoki która się wgryzła w szkło Very Happy

Pierwszy zlot pamietam najbardziej jako że było to dla mnie wielkie przeżycie A był to Sztum w 2004. Później starałem się tak planować remonty zeby nie opuszczać sezonu zlotowego który i tak jest krótki... Plany na przyszłosć napewno mocniejszy motor. W pierszej wersji miał to być szybkie 1776 ale później nadeszła zmiana planów. Napewno będzie miał kiedyś mocniejsze sreducho może typ4 Wink



PODŁOGA JUŻ ZAMOCOWANA NA NADWOZIU

[link widoczny dla zalogowanych]


REMONT BALCHARSKI NADWOZIA

[link widoczny dla zalogowanych]


PO MALOWANIU GARBA

[link widoczny dla zalogowanych]


PO MALOWANIU GARBA CD

[link widoczny dla zalogowanych]


STARA INSTALACJA Smile)

[link widoczny dla zalogowanych]


JAK TO POŁĄCZYĆ ??

[link widoczny dla zalogowanych]


LAMPY CLARY

[link widoczny dla zalogowanych]


STACYJKA

[link widoczny dla zalogowanych]


ODNOWIONY SHIFTER BUG PACKA

[link widoczny dla zalogowanych]

RUROWISKO PO REMONCIE

[link widoczny dla zalogowanych]


ZMONTOWANY SILNIK NA GOTOWO

[link widoczny dla zalogowanych]


ZAPAS

[link widoczny dla zalogowanych]

ATS PO KAPITALCE

[link widoczny dla zalogowanych]


W KRYSPINOWIE ( przed obnizeniem )

[link widoczny dla zalogowanych]


PO OBNIŻENIU Z SZYBKAMI UCHYLNYMI Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez DEDHI dnia Pon 11:17, 19 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 1:38, 19 Sty 2009    Temat postu:

Cała masa dobrej roboty Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomLca




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica

PostWysłany: Pon 8:26, 19 Sty 2009    Temat postu:

Siemka
Bardzo ładny Garbusek. Widac ogrom włożonej pracy i pieniędzy. Oddzielałeś karoserię od podwozia ? Aż sie prosi mocniejsze serdeucho Smile Przeglądając fotki...coś mi to mocowanie przedniego stabilizatora niepasuje.... Smile Naprawde super. Powodzenia w dalszych planach Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:53, 03 Kwi 2009    Temat postu:

mocowanie jest nie oryginalne, ale założone prawidłowo. fajny garbusek i ogrom pracy włożonej w niego. szkoda, że idzie do sprzedania, ale na pewno wyjdzie z tego coś jeszcze fajniejszego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DEDHI
przyjaciel klubu



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:02, 03 Kwi 2009    Temat postu:

majki napisał:
mocowanie jest nie oryginalne, ale założone prawidłowo. fajny garbusek i ogrom pracy włożonej w niego. szkoda, że idzie do sprzedania, ale na pewno wyjdzie z tego coś jeszcze fajniejszego.


spoko spoko mocowanie już dawno jest orginalne tylko to były stare foty.

[link widoczny dla zalogowanych]


Jest mały abdejt no może mało call look- owy ale prezentuje sie OK


[link widoczny dla zalogowanych]

z racji że rozpoczął się sezon garbusowy to zdecydowałem sie wystawić garba na sprzedaż na allegro

[link widoczny dla zalogowanych]


zobaczymy czy znajdzie nowego właścicela Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrrr




Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kartuzy

PostWysłany: Pon 20:28, 06 Kwi 2009    Temat postu:

Piekny Garb czemu sprzedajesz :/????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:31, 06 Kwi 2009    Temat postu:

piotrrr napisał:
Piekny Garb czemu sprzedajesz :/????


Tak jak pisał - w głowie ma nowy projekt - tak to czasem jest Wink Razz Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DEDHI
przyjaciel klubu



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 0:00, 28 Kwi 2009    Temat postu:

auto zmieniło właściciela... poszedł w dobre ręce...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 0:08, 11 Maj 2009    Temat postu:

Garb zmienił właściciela, tak więc zamykam temat z nim związany. Czekamy niecierpliwie na nowy projekt Dedhiego Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Garbusy Gości/Visitors' Rides Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin