Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

silnik zeby cos powalczyc w klasie... ;)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sokol




Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jasło / Rzeszów

PostWysłany: Nie 23:02, 17 Kwi 2011    Temat postu: silnik zeby cos powalczyc w klasie... ;)

Sprawa jest taka... rajdami i kjsami i imprezami tego pokroju interesuje sie od bardzo dawna, ostatnio nawet udalo sie wystrtowac w paru imprezach jako kierowca jak i jako pilot ale dobrym poczciwym maluszkiem...( około 40km ) narazie skladam swojego "sruta" do rajdow, wybór padł z zamiłowania do tego samochodu i jest w wedlug mnie najlepszej klasie jezeli chodzi o walke ( do 903 ccm ) ale...

traktuje to jak mały trening oraz zdoibycie doswiadczenia przed tym co chce zrobic w przyszlosci...

Mam nadzieje ze wszystko dobrze pojdzie i zaczne skladac garbusa do rajdow, kjsów itp... stad moje pytanie

Jak widzicie sprawe silnikowa? jaka pojmnosc?

klasy wygladaja tak:
1 do 903ccm
2 od 903ccm do 1400ccm
3 od 1400ccm do 1600ccm
4 od 1600ccm do 2000ccm
5 od 2000ccm i wyzej
i klasa historyczna bez wzgledu na pojemnosc

Pasowałoby żeby ciągnął ładnie od dołu i fajnie zamiatał tyłkiem Very Happy kjsy maja to do siebie ze często są to pacholkolandie ale zdarzaja sie np superspinty czy wyscigi gdzie jest kawałek górki i fajne zakręty. Jak wygląda podłubania coś w skrzyni aby koło zewnętrzne w zakręcie kręciło się z taka samą prędkością jak wewnętrzne ( szpera ) . Ja myslałem o mocnym 1600, który fajnie by ciągnol od dołu... wiec pewnie i krótka skrzynia? Narazie są to rozważania ale mam nadzieje że mnie jakoś nakierujecie i poznam Wasze zdanie na ten temat. Sprawa może i odległa ale... powoli jakies graty można zbierać i ukierunkowac sie co do danej opcji. Silniki maluchowskie juz dosyc dobrze poznałem jezeli chodzio podniesienie mocy i osiagow teraz czas na garbusowe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sokol




Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jasło / Rzeszów

PostWysłany: Pon 19:52, 02 Maj 2011    Temat postu:

nikt nie podyskutuje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:23, 03 Maj 2011    Temat postu:

Fajny temat. Jeśli chodzi o konfiguracje głowic pod kątem planowanej charakterystyki i generalnie doświadczenie praktyczne z silnikami sportowymi, to tu najpewniej największą wiedzą dysponuje Marcin (GabiCar) i Tomek(Tyka) i Grześ(bestya).

Niestety nie mam dziś czasu na dłuższe wywody, ale moim zdaniem zawsze warto iść w pojemność jeśli sprzęt miałby być 'competitive'
w obrębie klasy. To pojemność (stroker) z niezbyt ostrym rozrządem z reguły daje moment od dołu i zapewni trwałość konstrukcji.
Jeśli można, to warto uturbiać. Ale jeśli chcesz walczyć w 'do 1600', to też jest kilka ścieżek. Bardzo mocne 1600 zbudował Johannes Persson w Szwecji.
Jak znasz angielski to polecam przeczytać ten topik w całości:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dobrym przykładem rajdowego 1600 zwłaszcza do klasy historycznej byłby
Porsche Salzburg 1302:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam i Powodzenia! Dawaj znać co i jak w temacie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sokol




Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jasło / Rzeszów

PostWysłany: Wto 13:10, 03 Maj 2011    Temat postu:

turba chcialbym uniknac Razz wtedy mnozy sie pojemnosc silnika przez wspolczynnik 1,7 lub 1,5 w zaleznosci od zaplonu i wtedy wychodzi klasa...

chetnie poczytam artykuly ang cos ogarniam nie ma problemu,

W sumie mozna by pomyslec o mocnym 1,9 ... startuje u nas chlopak Fiatem 125p z silnikim 2.0 od Fiata Mirofiori i daje rade Wink
Trzeba napewno pomyslec nad dobrym chlodzeniem oleju... bo przez krotki czas ale dosyc dobrze silnik dostaje po dupce... potem dojazdowki i znowu ogien.

Ale... baze pod 1.6 mam u siebie w Garbie. Trudno uzyskac 100km z 1,6? jak wyglada planowanie glowic w Garbie ?

A co myslicie o budzie? 1302, 1303 czy moze normalnie na rurowisku? temat dosyc szeroki...

Kiedys z Tyka gadalem cos o KJS-ach i o Garbach i mowa byla o jakims 1,2 na turbie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabi-car




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 14:41, 03 Maj 2011    Temat postu:

Zeby wygrywac z kazdym praktycznie - 1303 z typ1/typ4, ale to kosmiczne pieniadze.

Zeby wygrywac z gorszymi kierowcami w lepszych autach - kazdy model (choc z IRS najlatwiej) i na pewno warto zostac w klasie 1.6... w zasadzie nie ma innej opcji, niz wzorowac sie na VW Porsche Salzburgu i da sie to zrobic wzglednie tanio, tyle ze o mocy 100KM trzeba zapomniec ze wzgledow finansowo-wytrzymalosciowych...

1.6 przygotowany do KJS wyglada tak:

Blok - zaden problem (na pewno inaczej, niz w PS).

Uklad olejowy - zaden problem (na pewno inaczej, niz w PS).

Chlodzenie - zaden problem.

Glowice - zaden problem.

Rozrzad - zaden problem (na pewno inaczej, niz w PS).

Wal - zaden problem.

Korby - problem (raczej inaczej, niz w PS).

Tloki - zaden problem.

Zamach - zaden problem.

Zasilanie - zaden problem.

Wydech - zaden problem.

Silnik tego typu musi miec piorunujaca reakcje na gaz, wiec podstawy to:

- bardzo lekki uklad korbowo-tlokowy, zamach
- ogromny wrecz dolot od filtra powietrza do zaworu
- bardzo agresywny walek (VZ z Engla sie tu nadaja z zamiennikow gotowych)
- ciasny wydech, ktory utrzyma w kazdym momencie cisnienie
- efekt uderzenia tloka z pozytywnym odsadzeniem jest optymalny, choc to znaczaco podnosi koszty i obniza zywotnosc

Skrzynia std 1.2 w bdb stanie na ogol przezyje kilkanascie startow, polosie std tez, wiec tu tragedii nie ma...

Nie wiem, jak teraz stawka wyglada, ale ja bym sie zastanowil tez nad zrobieniem naprawde mocnego 1.3AB ala PS Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sokol




Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jasło / Rzeszów

PostWysłany: Wto 16:29, 03 Maj 2011    Temat postu:

To tez zalezy gdzie patrzysz jaka jest stawka... ja patrzac na Podkarpacie nie jest zle... fajnie jest z kims powalczyc a jeszcze fajniej kogos objechac w nowszym samochodzie...

I teraz tak, skrzynie to nawet dwie pasuje miec... KJS-y kreciolki mysle o krotkiej, szybki start, nawrot, stasrt itp Wink

Supersprinty wyscigi drogowe amatorskiej... hmn długa?
np tego typu?
http://www.youtube.com/watch?v=edYHTuC04g0
czy tez dalej krotka?
na krotkiej skrzyni z dobrym 1,6 ile bedzie max predkosc?
w sumie raczej wazniejsze bedzie przyspieszenie niz max prekosc Very Happy
1,3 AB ? tez jest wyjscie... i walczymy z CC , SC , Peugoty 106 i tego typu...
dobrze porobione CC i SC maja gdzies w garnicach okolo 60/65 km

Swoja droga nigdy nie widzialem Garbusa na kjs-ie czy tego typu imprezie a troche ich zjechalem Very Happy jedyne co znalazlem w Polsce to to

http://www.youtube.com/watch?v=_A_LTypMCnc

tylko ze u nas praktycznie kjs-ow szutrowych nie ma :/ pare imprez w zimie tylko.

jezeli chodzi o chlodzenie to miedzy innymi ta przeorbka?
[link widoczny dla zalogowanych]
co ona daje? w czym pomaga?

Gabi-Car powiedz co masz na mysli mowiac wzglednie tanio Wink


Ostatnio zmieniony przez Sokol dnia Wto 16:37, 03 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabi-car




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 23:11, 03 Maj 2011    Temat postu:

Skrzynia krotka zdecydowanie, realnie 160km/h bedzie w stanie pojechac... musi wytarczyc.

1.3AB a 1.6 to bedzie max 10KM roznicy, wiec warto o tym pomyslec, choc analiza przeciwnikow jest tu decydujaca...

Chlodnica zewnetrzna wbudowana w zderzak tylko i wylacznie wchodzi w gre w przypadku typ1... po pierwsze ze wzgledu na jakosc chlodzenia, po drugie z uwagi na brak dodatkowej masy w postaci wentylatora, po trzecie z uwagi na krok w strone korzystniejszego rozkladu masy...

Garbusow nie ma, gdyz naprawde ciezko garbem jezdzic, ale jak sie szybkiego garba zbuduje i opanuje, to jest rewelacja.

Obudowe wiatraka mozna uzyc spokojnie seryjna bez DogHouse po prostu.

Wzglednie tanio to znaczy, ze taki silnik na nowym bloku bedzie kosztowal mniej, niz porzadny 1776ccm, a to juz plus Wink

Jak tak szybko przeliczylem opcje 1.6, to nie doszedlem do 10k zl za komplet czesci gotowych do skladania, a liczylem takie podzespoly, zeby moc max 80-85KM osiagana byla na pewno ponad 6k obr/min. Moim zdaniem tragedii nie ma...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bestya




Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kosmos

PostWysłany: Czw 22:11, 05 Maj 2011    Temat postu:

wada boxera to OHV
zaleta mala masa wirujaca ,nisko polozony srodek ciezkosci.
do KJSow raczej bym poszedl w moment nie w moc ( zreszta moment generuje moc ) czyli stroker ( 77x84 , tyle ze nikt nie robi niskich tlokow 77 )
ew tloki cylindry od 1500 i wal 74.
do tego duze sprezanie, duze zawory duze gazniki, i jak juz to bedzie stroker, to walek FK z jakims kątem 290-300, i klawierki 1.4:1
VZty nie maja zbyt dlugiej zywotnosci przez tą stromą rampe, choc namietnie stosowane w dune buggies ( moze one są pochodną KJSow ? )


Ostatnio zmieniony przez bestya dnia Czw 22:12, 05 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bestya




Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kosmos

PostWysłany: Pią 18:20, 06 Maj 2011    Temat postu:

rebel napisał:
Fajny temat. Jeśli chodzi o konfiguracje głowic pod kątem planowanej charakterystyki i generalnie doświadczenie praktyczne z silnikami sportowymi, to tu najpewniej największą wiedzą dysponuje Marcin (GabiCar) i Tomek(Tyka) i Grześ(bestya).


BTW to jakies pomowienie, to ze zlozylem kilka cieknacych silnikow o niczym nie swiadczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Sob 9:49, 07 Maj 2011    Temat postu:

Moim zdaniem nie da tez sie obejsc bez dodatkowej misy olejowej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabi-car




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 8:41, 08 Maj 2011    Temat postu:

bestya napisał:
wada boxera to OHV
zaleta mala masa wirujaca ,nisko polozony srodek ciezkosci.
do KJSow raczej bym poszedl w moment nie w moc ( zreszta moment generuje moc ) czyli stroker ( 77x84 , tyle ze nikt nie robi niskich tlokow 77 )
ew tloki cylindry od 1500 i wal 74.
do tego duze sprezanie, duze zawory duze gazniki, i jak juz to bedzie stroker, to walek FK z jakims kątem 290-300, i klawierki 1.4:1
VZty nie maja zbyt dlugiej zywotnosci przez tą stromą rampe, choc namietnie stosowane w dune buggies ( moze one są pochodną KJSow ? )


To na inne zabawy by sie nadawalo. Pod KJS musi byc max 1.6, wyzej na pewno garb nie bedzie konkurencyjny przy normalnym budzecie Smile

Z gotowcow, walek VZ-25 jest najblizszy temu, co bedzie potrzebne, a jego zapedy do samodestrukcji musza byc wliczone w koszty. Szklanki tylko i wylacznie z najwyzszej polki od Uda albo Wieska przy takich obciazeniach rozrzadu... mozna dolozyc 400E do interesu i zamowic walek bedacy dokladna kopia PS u Schleichera albo Schricka - to jedyna inna opcja.

Lysy, uklad olejowy juz masz wczesniej rozpatrzony Wink Wlasnie z dodatkowa miska zamiast suchego ukladu, zeby obnizyc koszt...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Nie 13:56, 08 Maj 2011    Temat postu:

Wiem wiem. Do rajdow sucha miska byla by naprawde super (min zaletami wplynie dodatkowo na obnizenie temp.) Ale oczywiscie o chociaz by dodatkowej nie mozna zapominac w kalkulacji Smile a ten walek PS jest porownywalny doo czegos? Zakladam ze byl on jednak projektowany do prawie seryjnego wydechu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sokol




Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jasło / Rzeszów

PostWysłany: Nie 12:04, 05 Lut 2012    Temat postu:

a moze tak wbx? 1,9... na dwoch ganizkach ? i pasowaloby jakis walek pewnie zolozyc, duza i wydajna chlodnice zamontowac...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabi-car




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 15:45, 05 Lut 2012    Temat postu:

Sokol napisał:
a moze tak wbx? 1,9... na dwoch ganizkach ? i pasowaloby jakis walek pewnie zolozyc, duza i wydajna chlodnice zamontowac...


W kwesti WBX a Garbus w KJS...

Prosty test.

Poloz kompletny typ1 na palecie A.

Poloz kompletny WBX (przygotowany do garba) na palecie B.

Zwaz palety A i B.

Wynik roznicy mas, jaki uzyskasz powie sam za siebie i doprowadzi Cie do wniosku:

Idea Przygotowanie auta bedzie wymagalo nieproporcjonalnie wiekszych nakladow, zeby prowadzilo sie ono dostatecznie dobrze, a mozliwosci auta tych dodatkowych kosztow nie zrekompensuja. Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sokol




Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jasło / Rzeszów

PostWysłany: Nie 21:27, 01 Kwi 2012    Temat postu:

mam rozumiec ze po zalozeniu nawet serii wbx-a do garba nie bedzie to skrecac za dobrze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin