www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
» FAQ
» Szukaj
» Użytkownicy
» Grupy
» Galerie
» Rejestracja
» Profil
» Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
» Zaloguj
Forum www.callook.fora.pl Strona Główna
->
Zloty/VW Shows
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
SSVWF Forum
----------------
Garbusy z Klubu/Members' rides
Garbusy Gości/Visitors' Rides
Ogłoszenia/Classifieds
----------------
kupię [K] - sprzedam [S] / Wanted [W] - For sale [S]
Techniczne/Technical
----------------
Zawieszenie/Suspension
Silnik/Engine
Wnętrze/Interior
Trakcja/Traction
Zewnętrze/Exterior
Wydarzenia/Events
----------------
Spotkania teamu/Club Meetings
Zloty/VW Shows
Materiały Promocyjne/Promo Items
Wspóle Zamówienia/Collective Orders
Luźne / Off Topic
----------------
Luźne/Off Topic
Intermational Guests / Goście anglojęzyczni
----------------
International guests
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
jaqo
Wysłany: Pon 15:35, 14 Sty 2013
Temat postu: Pierwszy polski "engine build-off"
W sumie to nie wiem w jakim dziale to lepiej zamieścić - jak by co to przenieście.
Wpadłem z Tomkiem Tyką na pomysł zorganizowania małej rywalizacji w budowaniu silników.
Zasady są takie:
-blok, wał, korby, tłoki, cylindry,głowice i koło zamachowe muszą być seryjnymi elementami vw z garbusa, skok tłoka ma wynosić 69mm a jego średnica 85.5mm czyli tak jak w seryjnym 1600. Dozwolone są dowolne przeróbki tych elementów (m. in. takie jak toczenie, frezowanie, spawanie, odelżanie etc) nie zmieniające pojemności silnika (na przykład napawanie i przestawianie wykorbienia nie jest dozwolone - zmienia skok tłoka)
-Silnik ma być zasilany gaźnikami - wtrysk nie jest dozwolony
-silnik musi być wolnossący - bez doładowania (zakaz nitro, turbo czy kompresora)
-silnik musi posiadać chłodzenie
-dozwolona jest tylko benzyna 95 lub 98 oktan.
W ustalonym terminie (weekend w połowie września) zorganizujemy imprezę - wszyscy uczestnicy będą musieli stawić się na hamowni (prawdopodobnie w Warszawie) gdzie dokonamy pomiaru mocy silników - w samochodach oczywiście. Potem zorganizujemy jakiś "kruz" - i to nie krótki (w celu sprawdzenia silników) prawdopodobnie do Płocka gdzie odbędzie się dalsza część imprezy, integracja etc.
Wygrywa silnik z największą mocą i tyle - nie ma innych kryteriów żeby nie było zbędnego gadania. Pomiar odbywa się oczywiście z podłączonym chłodzeniem - tak jak auto porusza się po drodze.
Podczas budowy silników każdy uczestnik ma obowiązek prowadzenia dokładnej dokumentacji zdjęciowej którą wraz z dokładnym opisem technicznym będzie musiał zaprezentować na imprezie - nie ściemniamy, nie utajniamy - wszystko ma być jasne, wszystkie parametry mają być podane - ta impreza ma być zabawą i ma nas wszystkich czegoś nauczyć. Skorzystają na tym wszyscy.
Impreza jest oczywiście otwarta dla wszystkich więc jeśli ktoś jest chętny to piszcie.
Na pewno silniki będą budować
-Tomek Tyka
-Ja (ze wsparciem Chrisa oczywiście)
-Podobno ekpia z Wesołej wyraziła zainteresowanie
Mam nadzieję, że jeszcze ktoś się zgłosi?Smile
Pozdrawiam
P.S.
Osobiście wydaje mi się, że będzie to coś nowego w naszych realiach i powinno być interesujące.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
subMildev
free theme by
spleen
&
Programosy
Regulamin